Printer via USB of printerkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 21:05
Ik wil een nieuwe HP printer gaan kopen. De printer werkt via USB en via parallele poort. Op welke kan ik hem het beste aansluiten?

Ik wil dit weten omdat ik de kabels nog moet kopen. Een printerkabel heb ik nog wel liggen, een USB kabel niet. Maar als USB nou veel beter is koop ik er alsnog eentje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

merk geen verschil hier :?
dus ik zou gewoon degene gebruiken die je hebt liggen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het een is niet beter dan het ander.
Maar het is wel zo dat een LPT poort valt onder legacy devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
USB is veeeel beter: je lpt-poort slokt enorm veel resources op van je systeem (latency is enorm), net als je floppy-diskdrive.
Dus als je veel print en niet van wachten houdt: USB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op dinsdag 14 mei 2002 19:26 schreef AlterEgo het volgende:

Dus als je veel print en niet van wachten houdt: USB :)
:?
ik heb er 1 aan de printerpoort en er staat er 1 met usb maar die aan de printerpoort gaat sneller printen :)

maar ligt ook weer aan het merk printer denk ik :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55504

Nou ik zou er zeker geen met USB meer nemen. Ik heb zelf een HP Deskjet 959c, maar ZN usb werkt niet altijd lekker! Hij is nu zo zwaar verkloot dat hij op een van mn systemen niet meer wil draaien via USB!!

Dus houd het maar lekker bij LPT, want daar hoeven geen vreemde poorten worden aangemaakt (zoals HP dat doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7791

Ligt er ook een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen natuurlijk :)
Als ik op m'n kamer kom kan ik elk moment even een printer inpluggen zodat ik kan printen.
Dit kan niet met een Centronics kabel.. (tenminste, ze raden het af, zelf geen problemen mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericck
Op dinsdag 14 mei 2002 20:11 schreef Toverstaf het volgende:
Ligt er ook een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen natuurlijk :)
Als ik op m'n kamer kom kan ik elk moment even een printer inpluggen zodat ik kan printen.
Dit kan niet met een Centronics kabel.. (tenminste, ze raden het af, zelf geen problemen mee)
Ik installeer dat ding gewoon en dan blijft ie staan waar die staat. Ik ben echt geen power user ofzo, maar als USB nou supersnel zou zijn ofzo of tot minder conflicten zou leiden zou ik daar voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 22:51
Ik zou toch voor die lpt kabel gaan, persoonlijk heb ik hier meer gezeur emt usb dan met serieele, lpt en al die andere poorten door elkaar. Als ik hier m'n canon via usb aansluit en ik ga afdrukken dan verspringt mijn muis, als ik m'n ipaq syncronizeer en ik ga afdrukken geeft 1 van de 2 een fout melding, nee geef mij maar lpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7791

Op dinsdag 14 mei 2002 22:19 schreef ericck het volgende:

[..]

Ik installeer dat ding gewoon en dan blijft ie staan waar die staat. Ik ben echt geen power user ofzo, maar als USB nou supersnel zou zijn ofzo of tot minder conflicten zou leiden zou ik daar voor gaan.
Was misschien vergeten te melden dat het hier om een laptop gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:04

MaNdM

1000-dingen-doekje

Op woensdag 15 mei 2002 09:32 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Was misschien vergeten te melden dat het hier om een laptop gaat :)
Bij een laptop is het zeer aan te raden om dan voor USB te kiezen, dit omdat sommige printers een initialisatie nodig hebben via de lpt OF wat ook nog wel eens voor kan komen bij bijvoorbeeld win2k, is dat de printer wanneer niet aangesloten, niet geinstalleerd staat en dan moet je em iedere keer weer opnieuw installeren als je em wil gebruiken en er dus net aanhangt, daardoor is USB een stuk makkelijker voor jou denk ik

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:11
Probeer gewoon eens even hoe het werkt met je oude printerkabel. Het nadeel van deze verbinding is dat het de recourses van je pc kan opslokken waardoor je pc een ogenblik niet meer reageert (dit kan soms duren totdat de printer klaar is met printen). Als het bij jou nou gewoon goed werkt, zie ik geen reden om een USB kabel aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericck
Inmiddels heb ik de nieuwe printer. Ik heb gewoon de oude printerkabel erin geplugd. Werkt prima en snel!
Systeem gaat er inderdaad wel iets langzamer van, maar daar valt mee te leven.

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1