Toon posts:

gateway, kan iemand een definitie geven?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik moet de definitie voor gateway hebben voor school.
'k heb al gezocht op whatis.com en op computerwoorden.nl, maar ik vind geen duidelijk verstaanbare definitie.

Hopelijk kan iemand me helpen
thx

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:58
In me internet woordenboekje staat het volgende:

Gateway:
communicatielink of vertaalmachine om computers te verbinden die verschillende protocollen gebruiken. Ook wel router genoemd.

Klopt dit eigenlijk wel? Het hoeft toch niet percé 2 verschillende protocollen te zijn? Router dient toch om 2 subnetten met elkaar te verbinden en dan kan het toch wel beide PC's TCP/IP zijn?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:56

hefaistos

feestelijk gehandicapt

hiero, gevonden met computerwoorden.nl:

Koppeling via twee verschillende dragers of media tussen twee verschillende netwerken. Een bridge controleert de data op hun bestemming en geeft alleen die data door, die voor de andere kant bestemd is. Het verschil tussen een bridge en een gateway is dat een gateway een koppeling vormt naar een netwerk dat het OSI-model niet gebruikt. Verbinding tussen twee afwijkende netwerken of een netwerk en een mainframe (of minicomputer); een gateway wordt vaak geïmplementeerd met een PC waarin twee adapterkaarten zijn geïnstalleerd, één voor elk netwerk. De gebruikers van het netwerk hebben dan toegang tot het andere netwerk of kunnen een terminal van het mainframe emuleren. Een apparaat dat gebruikt wordt om netwerken te koppelen die verschillende protocollen gebruiken zodat gegevens van het ene systeem naar het andere systeem kunnen worden doorgegeven. De gateway maakt gebruik van alle lagen van het OSI-model.
Verbindt twee systemen die geen gebruikmaken van dezelfde:
Communicatieprotocollen
Structuren waarin gegevens ingedeeld
Talen
Architecturen
Verwerken gegevens:
Pakt de gateway met de gegevens die door de complete protocolstapel van het netwerk binnenkomen uit.
Verpakt de gateway de uitgaande gegevens in de complete protocolstapel van het andere netwerk om transmissie mogelijk te maken.
Duur
Taakgericht
Dedicated servers

ik ben van mening dat deze de lading zeer goed dekt, als je het niet snapt is er (denk ik) iets met je scholing aan de hand.. :+

ik denk trouwens dat hier een slotje op mag hoor, dit zijn dingen die heel makkelijk op te zoeken zijn

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even zoeken en je had dit best zelf kunnen vinden:

Dit topic is gesloten.