Computer stinkt

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kom ik net boven, had de computer 3 uurtjes aan ofzo....... zegt mijn zusje opeens de computer stinkt en maakt een gek geluid. Dus ik naar boven ruik in gelijk de geur of er iets aan is gebrand. En de computer piept heel hard. Dus ik stekker eruit enzo, en opengeschroeft.

Niets kunnen vinden, alleen de stofzuiger gepakt en stof eruit gezogen. Maar nu heb ik hem gewoon weer aan, ruikt nog wel een beetje na, maar kan niet ontdekken.

Heeft iemand dit al wel eens eerder gehad? (de voeding was wel heel warm) maar na de reboot niet meer. Want kan ik nu het beste gaan doen? En wat kan het zijn?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mja ik heb precies hetzelfde ongeveer een jaar geleden ook gehad
toen gedacht: als 't nog een keer gebeurt, onderneem ik wel actie (ben toch altijd in m'n kamer als m'n PC aan staat, dus echt fout kan 't niet gaan), maar sindsdien is er gelukkig nooit meer zoiets gebeurd

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
in de voeding een fikkie geweest door de stofophoping -> warmte kan niet meer weg -> steeds warmer -> schroei :P

dat geluid...de fan bijvoorbeeld die niet meer op toeren kwam oid :?

• XippIX
  • Niet online
ja dat d8 ik ook al ja, maare hij doet het nu wel weer wel heel gek :?

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Yup.

Heb ik ook n keer gehad. ZO heb ik n aantal weken verder gewerkt.
En toen bleek dat de voeding helemaal naar de eeuwige jachtvelden was gestuurd.
Condensator gesprongen en een chemische geur van hier tot ginder. :r

Check je voeding maar ff

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
k'zou het niet weten..
bij iemand ie ik ken was z'n hardeschijf verkoold...
jah dat zei ie dan...
dat "stonk" ooknog al...
maarja gewoon je fans uitblazen stof weghalen
dan zou er toch nix kunnen gebeuren???

misschien zat er een beest in je fan... heeft bij mij wel eens een spin ingezeten (de fan van de voeding dan... maar toen had ie niet 3 uur aangestaan... dat maakte ook een "raar" geluid, beetje schurend ;))

• XippIX
  • Niet online
ja tis geloof ik ook de voeding maarja je kan er niet bij, maar was wel erg warm. En hoe zou je dat anders kunnen checken? nu trouwens ook niet meer, morgen denk ik toch even langs de computer zaak, wat kost anders een nieuwe voeding?

d8 trouwens eerst dat het mijn hd was omdat ie zo ging fluiten, maar werkt gelukkig gewoon weer. Ook geen rook ofzo

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

mijn nieuwe voeding was rond de €40,= geloof ik
Ik heb dan wel n P4 voeding. Met 2 fans. Deze gaat dus niet zo snel kaput.... <even afkloppen>

tips voor New York

Verwijderd

Dit heb ik ook een keer gehad, maar drie dagen erna fikte wel mijn moederbord door... en de voeding en het geheugen, en de harde schijf.. 800 gulden schade... :(

• XippIX
  • Niet online
wat raden jullie mij nu aan?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op dinsdag 14 mei 2002 19:29 schreef XippIX het volgende:
ja tis geloof ik ook de voeding maarja je kan er niet bij, maar was wel erg warm. En hoe zou je dat anders kunnen checken? nu trouwens ook niet meer, morgen denk ik toch even langs de computer zaak, wat kost anders een nieuwe voeding?

d8 trouwens eerst dat het mijn hd was omdat ie zo ging fluiten, maar werkt gelukkig gewoon weer. Ook geen rook ofzo
Hoe je dat kunt checken? Simpel. Schroef de voeding open(niets aan de binnenkant aanraken!) en kijk of je zwarte plekken ziet(verbrand stof) of dat er een condensator is opengesprongen, etc.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

IK zou zeggen check je voeding. Draai je systeem ff open en haal dat ding er ff uit.
Als je echt n chemische geur ruikt kun je hem nog open draaien en de schade opnemen,
anders zou ik n nieuwe kopen, schoonmaken had bij mij geen zin.
edit:

zie boven

en voor €40 heb ik n

Starnet
350 Watt
2 fans
Protection Circuits
over-loading
over-current
over-voltage
short-circuit

tips voor New York

• XippIX
  • Niet online
valt nog mee de prijs, maar weet nog niet of het daar aanligt. Enne als ik de voeding eruit schroef, is die geladen ?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op dinsdag 14 mei 2002 20:05 schreef XippIX het volgende:
valt nog mee de prijs, maar weet nog niet of het daar aanligt. Enne als ik de voeding eruit schroef, is die geladen ?
Nee, aan de buitenkant niet. Aan de binnenkant zitten de 'capacitators'(lijken op knoopcel batterijen), en daar kan nog behoorlijk wat stroom opstaan. Maar zolang je niet lomp met een schroevedraaier in de voeding zelf gaat prutsen, kan er weinig mis gaan. Je hoeft toch ook alleen maar te kijken of er iets mis is? ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
regelmatig je pc schoonmaken is iig een goed idee ! :)

dikzak

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ok, mijn recente ervaringen met stinkende computers.. :)

Toen ik een week geleden terugkwam van vakantie rook ik ook een 'electronische' brandgeur rondom de computer (deze had de hele week dat ik weg was uitgestaan, stekker zat er nog wel in). Nou had ik wel al ooit vaker iets geroken, en dacht van joah dat zal wel niet zoveel bijzonders zijn. Wel opmerkelijk was het feit dat de voeding warm was.

'k zet de PC aan en controleer ff m'n mail. Net als ik weg wil lopen (amper 5 minuten later) ineens *BENGG!!* :o, voeding ontploft en er kwam een dikke rookwolk achter uit, sissen etc. Ik ren meteen terug om die stekker eruit te trekken.

Aanvankelijk was ik bang dat m'n andere hardware (met name harddisks) ook was opgeblazen, maar dit bleek -gelukkig- :9~ nadat ik de voeding had vervangen niet het geval te zijn. :)

De kapotte voeding heb ik opengeschroeft, was minstens één condensator kapotgeknalt. Er zat ook allemaal gesmolten plastic en smurrie in..

#

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op dinsdag 14 mei 2002 19:28 schreef ixl85 het volgende:
bij iemand ie ik ken was z'n hardeschijf verkoold...
verkoold ?? :o

dat wil zeggen compleet opgebrand.. :D
dan zal er van zijn huis ook wel weinig over zijn! :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

ik weet waarom denk ik:

je bovenlip stinkt!!!!!
ga eens douchen man!!!! >:)

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op dinsdag 14 mei 2002 21:21 schreef mchacken het volgende:
ik weet waarom denk ik:

je bovenlip stinkt!!!!!
ga eens douchen man!!!! >:)
woaw, wat een reactie.. daar hebben we wat aan, hou oud ben je eigenlijk? 4?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Gek, hij loopt hier toch al iets langer rond. Misschien nog posts aan het scoren voor de HK?

You can't have everything. Where would you put it?

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op dinsdag 14 mei 2002 21:33 schreef tweakerbee het volgende:
Gek, hij loopt hier toch al iets langer rond. Misschien nog posts aan het scoren voor de HK?
hmm, zoiets jah. Aantal posts: 127, zal erwel mee te maken hebben :)

• XippIX
  • Niet online
nu weer even on-topic plz

ik zit te twijfelen wat ik nu ga doen, de winkel er na laten kijken, andere voeding inzetten, (weet niet of het daar aan ligt) of niets doen, wachten tot het misschien weer een keer gebeurt? of misschien was het toch een beetje stof :?

Verwijderd

DEO bus pakken en eroverheen spuiten :d
LOL

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op dinsdag 14 mei 2002 21:56 schreef XippIX het volgende:
nu weer even on-topic plz

ik zit te twijfelen wat ik nu ga doen, de winkel er na laten kijken, andere voeding inzetten, (weet niet of het daar aan ligt) of niets doen, wachten tot het misschien weer een keer gebeurt? of misschien was het toch een beetje stof :?
Ik zou hem gewoon even nakijken, als er niets verdachts aan de binnenkant te zien is, is er volgens mij niets aan de hand.
Heb hier ook al 2x een kapotte voeding gehad, 2x een gescheurde condensator :(

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Misschien heeft je fan van je voeding niet gedraaid, kan je voelen of ie stroef gaat? If so, een nieuwe voeding hoeft niet duur te zijn.

Verwijderd

Schimmels hè :P tweakers worst nightmare.
Pagina: 1