Sharing problems

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Onder Windows XP deel ik mijn C:\, bij de machtigingen zet ik de Hoofdgebruikers groep erbij met change rechten. Vervolgens voeg ik de gebruiker toe die op mijn pc moet kunnen komen via het netwerk (ik voeg hem bij de lokale gebruikers toe)
Het delen ziet er als volgt uit

Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/netwerk-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/netwerk-1.jpg

Mijn collega op het werk heeft het op de precies dezelfde methode gedaan, alleen heeft hij bij het delen van zijn hardeschijf maar 1 tabblad (waar ik er dan die 2 hierboven heb)

Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/netwerk.jpg
(Wanneer het onderste vinkje wordt aangezet kan de andere netwerk gebruiker daadwerkelijk met zijn eigen naam binnen komen (dus dan hoeft die niet als de gebruiker op de pc, waarvan de sharing is, in te loggen))

Beide gebruiken wij Windows XP Pro NL, en de te binnen komen connecties van de andere gebruikers zijn beide van Windows 2000

edit:
Beide gebruiken we ook NTFS

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Wat is nou precies je probleem want ik volg je verhaal niet helemaal :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 21:05 schreef Steel-Frog het volgende:
Wat is nou precies je probleem want ik volg je verhaal niet helemaal :?
Hmz :? Het probleem is dus dat vanaf pc 2 geen gedeelde drive kan worden bekeken op pc 1, terwijl de rechten allemaal correct staan!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 21:09 schreef blackd het volgende:
Probeer dit eens:
Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?
Ik heb al de "advanced security settings" aanstaan, want anders zou ik niet dat andere "delen en beveiliging" krijgen als mijn collega

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Niemand wist hier het antwoord op het probleem, nou nou! Ik heb eigenlijk gewoon een wachtwoord op het account dat van de 2e pc naar mijn pc moest gaan, account op pc 2 heeft toen hetzelfde wachtwoord gekregen, nu werkte het nog niet helemaal correct, toen heb ik alsnog de functie (onder extra, mapopties) "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" aangezet en toen bij "Delen en beveiliging", zoals in de afbeelding hieronder, de opties beide aangezet en hierna werkte alles naar behoren, pc 2 kan naar pc 1 kijken, op hardeschijf enz.

Afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/netwerk.jpg

edit:
Overigens heb ik daarna weer "Geavanceerd delen van bestanden" weer aangezet en alles werkt nog steeds perfect!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 08:02 schreef HollowMan het volgende:
Niemand wist hier het antwoord op het probleem, nou nou!
Huh, wat bedoel je hiermee? :?
Ik heb eigenlijk gewoon een wachtwoord op het account dat van de 2e pc naar mijn pc moest gaan, account op pc 2 heeft toen hetzelfde wachtwoord gekregen, nu werkte het nog niet helemaal correct, toen heb ik alsnog de functie (onder extra, mapopties) "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" aangezet en toen bij "Delen en beveiliging", zoals in de afbeelding hieronder, de opties beide aangezet en hierna werkte alles naar behoren, pc 2 kan naar pc 1 kijken, op hardeschijf enz.
Je hebt nu dus Simple Filesharing actief gemaakt, in plaats van die Advanced Security. Mijn oplossing was om op de andere computer ook advanced security aan te zetten, want dat is in feite de reden dat je twee verschillende schermen met tabbladen krijgt. Het leek mij even verder prutsen met die settings in de security...

Overigens voor de volgende keer: Maak 1 groot bericht in plaats van 3x een bericht heel snel na elkaar posten.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 08:21 schreef blackd het volgende:

[..]

Huh, wat bedoel je hiermee? :?

[..]

Je hebt nu dus Simple Filesharing actief gemaakt, in plaats van die Advanced Security. Mijn oplossing was om op de andere computer ook advanced security aan te zetten, want dat is in feite de reden dat je twee verschillende schermen met tabbladen krijgt. Het leek mij even verder prutsen met die settings in de security...

Overigens voor de volgende keer: Maak 1 groot bericht in plaats van 3x een bericht heel snel na elkaar posten.
Dat van dat er niemand een antwoord wist, dat was maar een geintje!

Over dat simple file-sharing is bull shit, want die andere pc heeft Windows 2000! de afbeelding van die simple file-sharing is gewoon een voorbeeld van een andere laptop op het werk (een collega).
Ik heb op de pc met Windows 2000 (die naar mijn pc contact moet maken) een wachtwoord op de gebruiker gezet en datzelfde wachtwoord heb ik op mijn pc voor die gebruiker ook gezet. Op dat moment kon ik mijn pc vanaf die Windows 2000 pc benaderen, maar nog geen gedeelde map bekijken. Ik heb daarna simple file-sharing aangezet op mijn pc en heb het onderste vinkje aangezet (netwerk gebruikers mogen mijn bestanden wijzigen) en hierna heb ik advanced file-sharing weer aangezet en heb ik nogmaals geprobeerd om mijn pc vanaf die Windows 2000 pc te benaderen en op een van de gedeelde mappen binnen te komen, dit werktte dus!
Opstelling is dus, PC1 (mijn pc) Windows XP en PC2 Windows 2000 en PC3 (mijn laptop) Windows 2000, deze hangen allemaal aan een switch.
Pagina: 1