Monitor flipt

Pagina: 1
Acties:

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Beste experts,

Ik was vandaag - zoals elke dag - aan het computeren op mijn PC, en opeens ging het beeldscherm uit..

Bleek dus dat - hoe weet ik niet - het stekkertje naar de videokaart is losgeschoten, nouja, dat kan gebeuren. Dus ik doe de PC uit en het stekkertje er weer in en hij doet het weer.

Na het opstarten ging hij weer vaag doen en nu als ik de PC aandoe gaat hij aan/uit aan/uit etc. Het lampje rechtsonderin gaat groen, uit, groen, uit en ik hoor dus de hele tijd tik,tik,tik,tik..

Heb alle bedrading nagekeken, 10 keer opnieuw alle stekkertjes goed erin gestopt maar geen effect.

Is die dood of weten de experts nog iets wat ik kan doen/proberen?

Alvast bedankt.

edit:

Het is een Nvidia TNT32 videokaart en een Philips 15 inch monitor.

• drGoeroe
*schop* :'(

Weet niemand het nu? Een tip, advies, wat ik kan doen behalve dan een nieuwe kopen?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Zijn de puntjes van de stekker nog wel recht?

XXXVI

• drGoeroe
Op dinsdag 14 mei 2002 21:03 schreef ephymerous het volgende:
Zijn de puntjes van de stekker nog wel recht?
Ook dat, en de monitor wil ook geen rood lichtje meer branden in de monitor zelf.

De middelste draad van de monitor naar de videokaart, de grijze, wil niet los van de monitor, dat zal wel zo horen, niet?

De 2de heb ik er uit en er opnieuw ingestoken en daarmee is niets aan de hand.

Heb ook de videokaart er uitgehaald en er opnieuw ingestopt maar dat wil niets baten.

Ik baal hier echt flink van, heb mn eigen PC hard nodig, maar geen zin om een nieuwe monitor te kopen, maar als dat echt nodig is moet dat maar..

Hij gaat aan/uit, aan/uit, en wil niet aan blijven |:(

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 21:17 schreef CrAzY_R het volgende:

[..]

De middelste draad van de monitor naar de videokaart, de grijze, wil niet los van de monitor, dat zal wel zo horen, niet?
Ja, dat is een vaste aansluiting/kabel aan je monitor, alleen prof. monitors hebben een losse stekker aan de monitor.
[..]

De 2de heb ik er uit en er opnieuw ingestoken en daarmee is niets aan de hand.

Heb ook de videokaart er uitgehaald en er opnieuw ingestopt maar dat wil niets baten.
1. Teken dat het dus niet aan je bak ligt.
2. Nergens voor nodig geweest, zie regel hierboven.
Ik baal hier echt flink van, heb mn eigen PC hard nodig, maar geen zin om een nieuwe monitor te kopen, maar als dat echt nodig is moet dat maar..

Hij gaat aan/uit, aan/uit, en wil niet aan blijven |:(
1. Da's jammer maar er zit niets anders op denk ik, zie regel hieronder.
2. Aan/uit, aan/uit symptomen duiden op een kapotte hoogspanning trafo, oftewel hij is dood.

Zeer belangrijk: hoogspanning is gevaarlijk, dus niet zelf gaan zitten kloten met een andere defecte monitor om deze weer te fixen, tenzij jezelf electronica expert bent.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doet de monitor het op een andere pc nog wel?
Zo ja dan is je videokaart niet lekker meer, als je monitor het ook op een ander systeem niet doet is ie kapot :)

• drGoeroe
Op dinsdag 14 mei 2002 21:25 schreef Pollewob het volgende:
Doet de monitor het op een andere pc nog wel?
Zo ja dan is je videokaart niet lekker meer, als je monitor het ook op een ander systeem niet doet is ie kapot :)
Dan ga ik dat maar even proberen.. En anders zal ik zo eventjes een nieuwe bestellen.

edit:

Monitor geeft dezelfde reactie op een andere PC, dus de monitor is dood. Dat denk ik nu na de reactie van DragonLord, bedankt daarvoor.

Zal morgen nog iemand laten komen om te kijken of die er wat aan kan doen (monitor expert) en anders komt er een nieuwe, als iemand nog wat weet, graag reageren! Alvast bedankt.
Pagina: 1