Toon posts:

Scart blokje en tv out

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel lang problemen met mijn tv-out. Ik krijg namelijk geen kleur op mijn tv (werk met S-VHS kabel en Scart blokje).
Nou heb ik vandaag van iemand een tv met S-VHS aansluiting geleend en hierop had ik wel kleur. Mooi dacht ik, het ligt niet aan mijn kabel en PC. Dus toen maar even via Scart geprobeerd in deze tv. Helaas krijg ik nu weer alleen zwart/ wit beeld.
Kan ik ervan uitgaan dat dus mijn Scartblokje kapot is. Of is het zo dat er door de computer een ander signaal gezonden wordt oid als er van een Scartblok gebruik wordt gemaakt en dat ik dus niet zomaar kan zeggen dat het aan het blokje ligt.

Samengevat:

Mijn eigen Philips tv zonder S-VHS:
Via Scartblok alleen zwart wit beeld (heb ooit wel kleur gehad).

Geleende Sony met S-VHS:
Via S-VHS aansluiting wel kleur

Geleende Sony met S-VHS kabel via Scartblok:
Via Scartblok z/w beeld.

Iemand een idee waar het probleem ligt???

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 14:21

Croga

The Unreasonable Man

Het enige wat ik weet is dat ik hetzelfde probleem heb. Mijn MPEG Decoder kaart heeft S-VHS en Composite uit. Via S-VHS krijg ik haarscherp, zwart/wit beeld. Via composite krijg ik kleur beeld, maar dan wat vaagjes......

Waar het precies aan ligt, durf ik niet te zeggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat jouw probleem is dat je tv geen SVHS ondersteund. Dat doet de mijne wel, dus het probleem is niet gelijk.

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
dus het ligt aan tv??? hmz ik heb dat probleem soms ook maar volgens mij is de beste oplossen een S- kabel kopen dat ronde zwarte ding en die niet naar iets ander laten omlopen ofzo ik weet niet die dinge zijn wel duur ik gebruik mijn oude NES kabel en heb ook een plugje zodat ik op S conposite kan schakelen ofzo heel vaag

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het scart verloop stekkerje voor een SVHS kabel is niet een converter. Het kabeltje stuurt de 2 signalen door op 2 pinnen van van de SCART. Aqangezien 1 pin op de scart van een oude TV dat niet ondersteund hou je alleen de andere over en dat is je Z/W informatie.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Ligt denk ik niet aan je tv. Heb ik ook gehad. Kreeg alleen zwart/wit beeld na wat klooien met de instellingen kreeg ik kleur. Weet niet wat ik heb gedaan, maar t werkt.

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Je signaal blijft SVHS, ook over dat Scart blokje, als je TV dat niet ondersteund blijft het toch mooi zwart/wit...

Helaas, ik ben bang dat er niets anders op zit dan een nieuwe tv als je dat echt wilt, anders zijn er wel wat apparaatjes op de markt die dat signaal wel echt omzetten, maar die zijn niet echt te betalen, dan ben je beter af met ewen nieuwe TV, heb je die ook weer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 19:03 schreef Sinclair het volgende:
Het scart verloop stekkerje voor een SVHS kabel is niet een converter. Het kabeltje stuurt de 2 signalen door op 2 pinnen van van de SCART. Aqangezien 1 pin op de scart van een oude TV dat niet ondersteund hou je alleen de andere over en dat is je Z/W informatie.
Ja, maar ook in de Sony tv, waar ik via de SVHS ingang wel kleur heb, heb ik via de Scart en de Scart converter geen kleur maar zwart wit. TV moet het dus wel "aankunnen"

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
ik heb zo een kabeltje, van svhs naar tulp, dat werkt perfect. kleur en alles.
Hij zat bij mijn videokaart, en ook een bij de laptop van mijn werk. Ik weet niet waar je die los kan kopen.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:07
Volgens mij (maar ik kan het fout hebben) liggen dit soort problemen meestal bij de TV, er zit wel een scart aansluiting op, maar deze kan in dat geval geen S-VHS signaal aan.
Ik ben gezegend met een TV met 3 scart aansluitingen, op 2 ervan heb ik geen problemen als ik mijn compu erop aansluit, keimooi beeld. Maar de 3e is alleen zwart-wit. Met mijn standalone DVD-speler (ook S-VHS) hetzelfde probleem, maar als ik mijn videorecorder (geen S-VHS) istie weer gewoon kleur.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Topicstarter
En op mijn eigen tv (de Philips) heb ik via mijn video altijd kleur gehad. Dus het is iig geen probleem van niet ondersteunen.

• ikmattie
[..]

Ja, maar ook in de Sony tv, waar ik via de SVHS ingang wel kleur heb, heb ik via de Scart en de Scart converter geen kleur maar zwart wit. TV moet het dus wel "aankunnen"
Die scartaansluiting is dan dus waarschijnlijk geen S-VHS scart-aansluiting.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ikmattie
Op dinsdag 14 mei 2002 19:11 schreef jasperdejong het volgende:
En op mijn eigen tv (de Philips) heb ik via mijn video altijd kleur gehad. Dus het is iig geen probleem van niet ondersteunen.
Was die video S-Video? (S-VHS)

Mijn Flickr; Sony A7iii

• chromeeh
  • Laatst online: 20-08 13:52

chromeeh

the Gnome

Hmmmm... ik heb dit probleem ook gehad met m'n tv-out...
Het lag aan het scart blokje (na veel gezoek)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
ik heb een matrox g450, die via een composite naar een scartblok linked. Ik moet in de properties echter wel alles op composiet laten staan, zet ik het op scart dan krijg ik ook zwart/wit. speel wat met de instellingen zou ik zeggen

signature

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

Het kan best zijn dat je TV geen S-VHS ondersteunt. Mijn Sony TV bijvoorbeeld heeft 2 SCART-connectoren en maar één doet het met S-VHS. De andere geeft keihard z/w met S-VHS.

Die geleende TV zal wel hetzelfde zijn: Een S-VHS ingang en een SCART-ingang zonder S-VHS, maar alleen composite.

Overigens kun je uit S-VHS wel weer composite halen. Check de cablefaq op TV-Tool

Afhankelijk van je TVout-chipset op je videokaart moet je wel of geen condensator gebruiken.

Het nut ? Dan hoef je iig. geen nieuwe kabel te trekken/kopen, maar alleen voor een paar euro aan onderdelen...

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij nog een oplossing geven. Alle replies gaan bijna over het wel of niet ondersteunen van SVHS. Deze vraag is niet aanwezig, aangezien ik op deze televisie ooit kleur (vanaf mijn computer) heb gezien.

Verwijderd

[topic=482538/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.