Toon posts:

warmte sensors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een P1 moederbord voor me servertje en omdat de proc nogal heet wordt wou ik er een hittesensor in bouwen maar hoe doe ik dat?

ik heb van die speciale dingen om tussen de proc en koeling te doen (de sensor dus) maar weet niet waar ik die op aan moet sluiten..

en dan zou ik die ook in een van me clients willen doen das een p3 aska moederbord.. in beide handleidingen staat hier niets over vermeld

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 15:03
Moet je even kijken of er een aansluiting voor een temp. sensor op het moederbord zit. Dit weet ik niet uit mijn hoofd, misschien iemand anders wel.

Een andere mogelijkheid is een Digidoc of iets dergelijks, je kan ook gewoon een temp. sensor van Halfords (c) gebruiken om de temp. te meten.

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Een losse sensor daar heb je niet veel aan. Je moet dan namelijk een hele schakeling er omheen bouwen om dat ding te kunnen gebruiken (voeding, versterker, adc, interface en dan nog een LCD of aan een communicatiepoort hangen). Als je een elektro-noob bent hoef je hier nooit aan te beginnen, dan kun je beter een kant en klaar metertje kopen (halfords, blokker, kijkshop, enz), of idd een digidoc.

Verwijderd

Losse tempmeter, en de sensor op je koelblok lijmen.