Toon posts:

[Mac OSX] iemand probs gehad met ADSL tweak ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is er hier iemand die op Mac OS X draait die ook nog problemen heeft gehad met het upgraden van 't ADSL modem

ik schijn erge dns probs te hebben...
maar komt niet door mijn software denk ik tenzij iemand hier dat wel heeft ervaren...

Verwijderd

Ik heb m'n modem getweaked en er een hub achter gezet, geen problemen onder OS X. Ken meer mensen die OS X draaien achter een getweakte modem. No prob.

greetz :Y) hunta worrior :r

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 18:20 schreef iKriz het volgende:
is er hier iemand die op Mac OS X draait die ook nog problemen heeft gehad met het upgraden van 't ADSL modem

ik schijn erge dns probs te hebben...
maar komt niet door mijn software denk ik tenzij iemand hier dat wel heeft ervaren...
Als je de upgrade van KPN/alcatel bedoelt voor de alcatel speed touch "modems"; deze dien je onder os9 uit te voeren in een explorer (dus NIET iets anders eigenwijs gaan zitten doen!)

Als je het onder X probeert of met een andere browser (of allebei, zoals ik) dan verneuk je de boel. Ik kreeg het op een windows pc WEL weer aan de praat (sic!)

Als je de softwarematige upgrade naar speed touch pro bedoelt; no problems there ;-)

Verwijderd

Ik vraag me even af wat je bedoeld met upgrade.
Als je met upgraden bedoeld dat je van een basis mxstream abonnement naar een advanced abonnement bent gegaan, zou ik maar 's even met de helpdesk van mxstream bellen (0900 - 8085 optie 1 voor hun klantenservice).

Vraag daar eerst even of je upgrade wel echt ' rond' is !
Is dat volgens hun het geval dan bel je het zelfde nummer weer maar dan optie 2 voor de dhz-helpdesk. En vertel de medewerker dan dat je een upgrade hebt laten uitvoeren. Of je wel of niet bij je isp kunt inloggen.
Dan komt het van zelf wel een keertje goed :Z

Mocht je wel kunnen inloggen controleer je zelf dan even of je niet toevallig met je "mxstream - basis" gegevens inlogt inplaats van met je "mxstream - advanced" gegevens.

------

Bedoel je met upgrade dat je van Os9 naar OsX bent gegaan, dan moet je 's kijken onder tips and tricks op de site van www.macfreak.org

----

Suc6 !

Verwijderd

ADSL tweak werkte op m'n normale pc ook perfect: getweakte modem + hubje. Nu heb ik een powerbook op dat hubje aangesloten, ip adres 10.0.0.151, snm: 255.255.255.0, router: 10.0.0.138 maar ik kan geen verbinding maken...

Ben nog niet helemaal goed bekend met OSX.2, maar heb wel beetje rondgezocht en zit nu dus vast

iemand?

Verwijderd

moet ik deze nieuwe netwerk verbinding eerst ergens als actief instellen ofzo? bij netwerk instellingen staat ie gewoon geselecteerd... Pingen naar de modem en de andere pc werkt wel trouwens, dus er is een connectie

Verwijderd

duh... sorry, was vergeten dns servers in te stellen :o
Pagina: 1