Toon posts:

PII/PIII mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een tweedehans moederbord, alleen ik weet het merk niet :{ de volgende dingen kan ik in ieder geval zien:

- Sis5595 chipset
- één of andere chipset waar XCel2000 op staat
- slot-1 en socket 370
- vga/sound/2xusb e.d. onboard
- 1x pci 1x isa

het probleem is nu dus dat ik niet weet waar de power switch e.d. van de kast moeten komen.

Het is wel gelukt het moederbord aan te zetten door de power switch elke keer een pin te verplaatsen. De pc gaat dan wel aan maar ik krijg geen beeld.

Ik heb het zowel met een slot1 proc en een socket 370 proc geprobeerd...

iemand nog ideeën?

Verwijderd

Duw je monitor kabel eens erin :P ...
Neeh .. uh .. de converter kan verkeerd zijn en RAM geheugen kan bijv. dood zijn...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

check het fcc nummer op het mobo om achter het merk te komen
typ dit gewoon in bij de search van goegel

suc6!

©zweitausendundsechs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 18:22 schreef Nork het volgende:
Duw je monitor kabel eens erin :P ...
Neeh .. uh .. de converter kan verkeerd zijn en RAM geheugen kan bijv. dood zijn...
ehh converter :? is niet nodig voor zover ik weet...
ram is goed :)
Op dinsdag 14 mei 2002 18:26 schreef axis het volgende:
deze?

http://lhd.zdnet.com/db/dispproduct.php3?DISP?1904
nee helaas :{
Op dinsdag 14 mei 2002 18:29 schreef rupert het volgende:
check het fcc nummer op het mobo om achter het merk te komen
typ dit gewoon in bij de search van goegel

suc6!
fcc nummer... juist... wat is dat? ik zie wel dit nummer 9941-023a
maar daar kan google nix mee...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 14 mei 2002 19:01 schreef _Geus_ het volgende:

[..]

ehh converter :? is niet nodig voor zover ik weet...
ram is goed :)
[..]

nee helaas :{
[..]

fcc nummer... juist... wat is dat? ik zie wel dit nummer 9941-023a
maar daar kan google nix mee...
Daar heb je de FCC search voor:

http://www.fcc.gov/oet/fccid/

Maar 9941-023a is niet de FCC-ID, althans hij vindt er niets op.

Alles zegt mij dat dit toch de PC-Chips M741LMR is- ik heb'm zelf gehad. Waarom die?

- Alleen PC-Chips gebruikt die rare chipsetnamen, het is gewoon een SiS 620 chipset
- die 1x PCI, 1xISA heeft bijna niets anders.

Zie hier een pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccpics/m748lmrt.gif
de AT-versie of anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccpics/m741lmrt.gif
de ATX versie.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ah bedankt.. de layout komt overeen met de ATX versie :)

alleen zitten er bij mij andere stikkertjes op...

blijf ik alleen nog zitten met het probleem dat er geen enkele reactie van pc komt op het aanzetten, zelfs als ik geheugen eruit haal nog geen piepjes. hmm zou wel logisch zijn als de pc-speaker niet goed zit, maar die zit goed volgens mij

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof het vrij brak is. Probeer een CMOS reset. Download bij PC-Chips de manual (let op dat je de M741LMRT hebt- T omwille van de 2 CPU connectors)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 21:53 schreef dion_b het volgende:
Klinkt alsof het vrij brak is. Probeer een CMOS reset. Download bij PC-Chips de manual (let op dat je de M741LMRT hebt- T omwille van de 2 CPU connectors)
CMOS reset had ik al gedaan, geen effect :{
verder manual bekeken, maar niet veel wijzer geworden....

ik heb eigenlijk geen idee of het werkt als je de batterij eruit haalt i.p.v. met een jumpertje :?

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 20:56

Ids

Hmmm, grappig ik heb hetzelfde probleem met een M741LMR, (zonder T, dus enkel geschikt voor een slot1 processor/convertor). Ging dit bordje nl weer opbouwen, mijn ouders hadden nog een brakke P200 staan, heb de zooi omgebouwd (ja inclusief AT voeding vervangen) Had alles in elkaar zitten, geen beeld niets......even gaat de cd rom speler draaien, je hoort de harde schijf heel ff, en dan is het stil, geen piepje niks niet.

Ik heb een andere processor geprobeerd, ander geheugen...niets helpt, ben nu aan het wachten op een andere slot1 convertor. Mischien dat het aan die slotket ligt.

Maar er kan bij jou nog 1 ding aan de hand zijn. Je moet er voor zorgen dat er in geheugen bank 1 geheugen zit, anders krijg je idd geen beeld. Het video geheugen (8mb) wordt nl. geshared van je werkgeheugen. En die sharing gaat vanuit bank 1. In jou geval met de M741LMRT, de bank die het dichtst bij de processorvoet zit (socket370).

Probeer dit laatste eens, (mocht je dit nog niet gedaan hebben)

Ik zelf wacht op de nieuwe convertor en hoop dat hij het dan wel gaat doen.........anders is mijn mobo dood ben ik bang.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik idd al gedaan...

helaas mobo zal wel kaduuk zijn... :{

Verwijderd

he zo'n mobo heb ik nog nooit gezien..
is dat nu een dual mobo (lijkt me erg sterk..) of kan je OF een slot1 cpu er in drukken OF een 370..?

en trouwens topic starter..
ik heb ook een keer zo'n pc chips mobo gehad die dood leek..
maar - een dag lang batterij eraf..
- daarna bios resetten (jumper op clear cmos laten zitten)
- en ff een power up doen 5 sec ofzo (dan gaat je beeld als een gek flikkeren)
- dan de jumper weer normaal zetten en me bios ging weer posten..

misschien dat het bij jou ook helpt ...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 15 mei 2002 10:42 schreef _DaWamZ_ het volgende:
he zo'n mobo heb ik nog nooit gezien..
is dat nu een dual mobo (lijkt me erg sterk..) of kan je OF een slot1 cpu er in drukken OF een 370..?
Of, niet en helaas :'( :+

Ze waren in de dagen van PPGA vrij populair (de meeste B-merken hadden er wel eentje in het assortiment, alleen ABIT en ASUS niet voor zover ik weet)
en trouwens topic starter..
ik heb ook een keer zo'n pc chips mobo gehad die dood leek..
maar - een dag lang batterij eraf..
- daarna bios resetten (jumper op clear cmos laten zitten)
- en ff een power up doen 5 sec ofzo (dan gaat je beeld als een gek flikkeren)
- dan de jumper weer normaal zetten en me bios ging weer posten..

misschien dat het bij jou ook helpt ...
Yup, vrij riskant, maar zo heb ik ook een keer een recalcitrant KT7 tot leven gewekt. Maar alleen als last resort doen (die waarschuwing dat je nooit mag booten met de CMOS clear jumper op Clear staat er niet voor niets)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
toch maar geprobeerd... ik ben een beetje door m'n mogelijkheden heen volgens mij :{
als eerste clear cmos met paar sec power up --> geen effect

ga nu batterij tijdje eruit doen ...

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je wilt weten wat de powerswitch is moet je gewoon je schroevendraaier (of iets anders van ijzer) langs die rij pinnetjes halen. Dan merk je vanzelf wel welke twee pinnetjes je aan elkaar moet krijgen om te booten :)

Disclaimer: ik ben in geen enkel geval verantwoordelijk voor opgelopen schade aan je moederbord of andere hardware. *D En ook niet voor persoonlijke ongelukken >:)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 12:40 schreef Juniorrules het volgende:
Als je wilt weten wat de powerswitch is moet je gewoon je schroevendraaier (of iets anders van ijzer) langs die rij pinnetjes halen. Dan merk je vanzelf wel welke twee pinnetjes je aan elkaar moet krijgen om te booten :)

Disclaimer: ik ben in geen enkel geval verantwoordelijk voor opgelopen schade aan je moederbord of andere hardware. *D En ook niet voor persoonlijke ongelukken >:)
ik had het al geprobeerd door jumper elke keer te verzetten...= hetzelfde :)

het booten lukt dus wel, harde schijf gaat aan, maar gebeurt is nix. Ook met pci vga kaartje erin krijg ik geen beeld

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 15 mei 2002 12:40 schreef Juniorrules het volgende:

Hehe, zo heb ik een keer in een luie bui een ENORME vonk getrokken uit mijn CUBX. Gekke was dat het zonder problemen verder werkte erna :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
heb inmiddels batterij nachtje eruit gehad... geen effect :{

Iemand nog een idee (doormeten o.i.d. ?)

Anders: op naar de schroothoop ;(
Pagina: 1