Leadtek (GF4 Ti4400) - Abit (KR7A-Raid) conflict?

Pagina: 1
Acties:

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:36

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
ik heb al enige tijd een leadtek geforce4 ti4400 en sinds enkele dagen heb ik het probleem dat wanneer ik mijn computer opstart ik dus drie piepjes krijg en geen beeld .. na een reset doet die het meestal wel weer.
ik heb dus een Abit KR7A-Raid moederbord en ik hoorde van iemand dat abit en leadtek niet lekker met elkaar lopen .. is dat echt zo? zijn er meer mensen met dit probleem? en zijn er oplossingen voor?

Verwijderd

Hebbie al de laatste bios geflashd? Anders kan je die ff bij abit downen en dan ff flashen en dan kijken hoe het werkt.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb een Kr7A-raid en de Leadtek Ti4600. Geen problemen. Ik gebruik bios versie 6N met highpoint bios 2.31. Ik had er met de originele bios ook geen problemen mee.

Heb je toevallig een pci kaart direct onder je videokaart?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
ik heb er nu pas een paar dagen last van voorheen geen last gehad .. nooit! en ik heb toch al zeker 3-4 weken deze kaart in gebruik
PCI slot onder de kaart heb ik bewust leeg gelaten wegens geshared irq dus dat kan het ook niet zijn ..

de bios die ik nu gebruik is niet de allernieuwste .. ik zal die nieuwe bios nog wel een keer downen .. maar dat lost het niet op denkik want als ik lees wat de update voor problemen oplost dan staat er niets bij wat hier mee te maken zou kunnen hebben. :(

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Hee Firecrow, is het probleem nu verholpen ??
me vorige mobo was ook een abit, maar had geen problemen met me Geforce 2 toendertijd.
als je er aan denkt de kaart te verkopen, dank dan aan mij, ik wil hem wel hebben :P

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb ook een tijdje deze probs gehad :(
De pc boot perfect maar geeft geen beeld tot aan windows :?

Nu doet hij et niet meer :)

Ik heb deze combo : KR7A-R + Abit GF 4 ti 4400

Turn it off and on again.

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
het probleem doet zich nogsteeds af en toe voor .. ik snap het niet .. als de kaart warm is dan lijkt het niet te gebeuren .. ik heb inmiddels de nieuwste bios en het lijkt dus niet te helpen..
ook heb ik af en toe een ander probleem en dat is dat m'n highpoint maar 2 van de 4 hd's ziet die erop zijn aangesloten :/ maar dat is weer een ander verhaal :)
wat de combi leadtek - abit hoor ik graag wat ervaringen van andere mensen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 14 mei 2002 19:34 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ik heb ook een tijdje deze probs gehad :(
De pc boot perfect maar geeft geen beeld tot aan windows :?

Nu doet hij et niet meer :)

Ik heb deze combo : KR7A-R + Abit GF 4 ti 4400
Dat probleem wat jij beschrijft is erg makkelijk te verklaren, ik heb namelijk hetzelfde en wat ik zie is dat de kaart tot aan windows het beeld naar de DVI uitgang stuurt ipv de normale VGA aansluiting. Ik heb twee schermen eraan hangen en mijn secondaire scherm geeft als enige beeld totdat de windows GUI op het scherm komt, vanaf dat moment schakelt ie over naar mijn primaire scherm en heb ik op alletwee beeld.

En voor het probleem van de topicstarter, kijk eens op je kaart er goed inzit, en op je niet per ongeluk je pinnetjes van je mem banken onder je kaart hebt zitten ofzo. Ik heb ongeveer dezelfde combo (Ti4400 van Leadtek) en op het probleem van primair <-> secondair na heb ik totaal geen problemen.
Pagina: 1