[html] route uitstippelen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1463252542
Het probleem:
Dit is een stukje kaart.
Nu heb ik die rode en blauwe bolletjes er in html zelf met divjes overheen gezet. Hier viel het nog wel mee, maar ik moet nog een veel groter stuk, en het liefst iets nauwkeuriger over de weg.

De vraag:
Bestaat er een programma waarin ik met de muis in een html-file de route aangeef (dus gewoon sleep ofzo dat er een lijntje komt waar 't pad langs moet), en dat hij dan automatisch de bolletjes plaatst?

N.B. die bolletjes mogen niet in de kaart komen, maar moeten er bovenop liggen met een DIVje ofzo, omdat ik die bolletjes een voor een laad, zodat het lijkt alsof de route wordt uitgestippeld.

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je kan ook een animated gifje maken en dat erover heenleggen...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Lijkt me niet dat dat er is, maar het is niet zoveel werk om dat zelf te maken

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 14:50

Copyman

Dode muis

Je bent moeilijk aan het denken... idd het beste op te lossen met een animated gif.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 17:52 schreef Copyman het volgende:
Je bent moeilijk aan het denken... idd het beste op te lossen met een animated gif.
owkee.. maar ook daar zal ik met de hand de rondjes moeten plaatjes (nu in een teken programma welliswaar, en niet met coordinaten)? Er is niet iets zodat ze een vaste afstand tot elkaar hebben?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, maar volgens mij moet de weg altijd anders zijn...dus dan heeft een animated gifje weinig zin, want hoe krijg je dan een knik in de weg enzo...?

Je moet iets doen met een clickable image ofzo... als je een bepaald gebied als ruimte hebt (bijv. boswandeling-routes) kun je die in een tabel gaan opdelen in vakjes van 15x15px ofzo.
De gebruiker moet begin- en eindpunt aanklikken, en jij schrijft een scriptje waarin je zet (pseudo-code)
if $beginpunt == A1 and $eindpunt = C16 then
echo array 1
in die array staan dan A1,A2,B2,B3,..t/m C16
Op alle vakjes die in die array genoemd worden, verandert hij het plaatje in een plaatje-met-bolletje.
Zit er een logica in waarom er een blauw bolletje moet komen? Om de vijf bolletjes ofzo, of op bepaalde coördinaten?
Die paden moet je dus wel vantevoren uitdenken enzo en er zijn ook maar een beperkt aantal routes mogelijk...
...aangezien je if-constructie anders ontzettend lang wordt, al kun je dit ook weer anders doen.

Je hoeft in dit systeem niet eens een tabel te gebruiken, als jij coordinaten als A1 maar toewijst aan left:10px en top:10px afstand van de bovenkant van de kaart.
Dus, hij leest uit: A1, B1, B2, gaat deze variabelen omrekenen naar de coördinaten per variabel (A1 staat voor 10,10 vanaf bovenkant-links) en hij plaatst op die plek een gif met een bolletje.

Je volgt me nog een beetje?

edit:
uitgebreidere uitleg

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• rjsomeone

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 17:58 schreef Dark Blue het volgende:
Ja, maar volgens mij moet de weg altijd anders zijn...dus dan heeft een animated gifje weinig zin, want hoe krijg je dan een knik in de weg enzo...?

Je moet iets doen met een clickable image ofzo... als je een bepaald gebied als ruimte hebt (bijv. boswandeling-routes) kun je die in een tabel gaan opdelen in vakjes van 15x15px ofzo.
De gebruiker moet begin- en eindpunt aanklikken, en jij schrijft een scriptje waarin je zet (pseudo-code)
if $beginpunt == A1 and $eindpunt = C16 then
echo array 1
in die array staan dan A1,A2,B2,B3,..t/m C16
Op alle vakjes die in die array genoemd worden, verandert hij het plaatje in een plaatje-met-bolletje.
Zit er een logica in waarom er een blauw bolletje moet komen? Om de vijf bolletjes ofzo, of op bepaalde coördinaten?
Die paden moet je dus wel vantevoren uitdenken enzo en er zijn ook maar een beperkt aantal routes mogelijk...
...aangezien je if-constructie anders ontzettend lang wordt, al kun je dit ook weer anders doen.

Je hoeft in dit systeem niet eens een tabel te gebruiken, als jij coordinaten als A1 maar toewijst aan left:10px en top:10px afstand van de bovenkant van de kaart.
Dus, hij leest uit: A1, B1, B2, gaat deze variabelen omrekenen naar de coördinaten per variabel (A1 staat voor 10,10 vanaf bovenkant-links) en hij plaatst op die plek een gif met een bolletje.

Je volgt me nog een beetje?

edit:
uitgebreidere uitleg
Jep! Ik volg je!
De blauwe bolletjes zijn bepaalde plaatsen, bezienswaardigheden eigenlijk.
Ik hoef maar een paar routes te hebben..

Ik ga er eens mee aan de slag!
Bedankt!

Pagina: 1