[Xbox] Geflopt? Voorgoed? (n.a.v. T.net nieuws)

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Vernieuwde Xbox gepland voor september
Gepost door Jeroen P Hira dinsdag 14 mei 2002 - 17:01 - bron: MegaGames
Op de site van MegaGames komen we het bericht tegen dat Microsoft van plan is om per september 2002 een nieuwe versie van de XBox uit te brengen. De reden van deze nieuwe goedkopere versie is, is dat Microsoft op het moment te veel geld moet bijleggen bij de verkoop van de XBox-consoles. Verder gaat het gerucht dat Microsoft een nieuwe deal met DVD-leveranciers heeft afgesloten, waarbij de leveranciers hun verkoopprijs met ongeveer dertig procent hebben moeten verlagen. Microsoft is nu ook bezig om Intel en nVidia te dwingen een lagere prijs te vragen voor hun producten. Maar dat zal waarschijnlijk met moeite gaan, aangezien beide bedrijven helemaal niet tevreden zijn met de verkoopresultaten van de XBox. Microsoft is echter zo vastberaden om XBox-console goedkoper te produceren - en zo een lagere prijs ervoor te kunnen vragen - dat Microsoft mogelijk naar andere leveranciers gaat zoeken, indien haar eisen niet worden ingewilligd.
Dit stond laatst op tweakers.net .
Nu vraag ik me af of dit normaal is voor een consolefabrikant. EN zo ja, is het dan normaal om deze info vrij te geven?

Xbox is nu ook nog is naar de 200 dollar verlaagt...

Betekent dit allemaal dat XBox voor NU is geflopt of dan XBox voorgoed gaat floppen?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

De Xbox is helemaal niet geflopt... de PS2 deed het de eerste maanden ook niet zo geweldig, iedereen zat toen ook te zeiken over de prijs enzo, het is imho nog veel te vroeg om te zeggen dat de Xbox geflopt is :)

• IkBenAlles
Ja de ps2 was wel duur maar achteraf hebben veel mensen een ps2 gekocht voor een prijs van ongeveer 800 gulden misschien zelfs meer.

Met deze prijs blijft SOny wel op Break even maar 200 dollar voor een xbox is echt zwaar verlies.

Kun je achteraf nog de prijs opsschroeven?

Samen staan we sterk!

• Sjoan
  • Laatst online: 02-10-2025
Een goed teken is dit natuurlijk niet. En ik heb ook nooit gehoord dat Sony bij leveranciers eisen gesteld heeft. Vind het zowiezo een beetje de omgekeerde wereld dat de afnemer aan leverancier eisen kan stellen over de prijs...

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40
ze doen maar... ik bedoel door deze sprongen van een kat in het nauw maken ze zichzelf alleen maar belachelijk in mijn ogen...
continu prijsverlagingen doorvoeren is bijna hetzelfde als openlijk toegeven dat je gefaald hebt...
en nee ik flame niet, zo kijk ik er tegenaan...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Tuurlijk als er veel vraag is maak je hem toch weer duurder. Zou niet weten waarom dat niet kan.
Je kunt nu nog niet zeggen dat de Xbox geflopt is, alhoewel de verkopen erg tegenvallen. Dat berichtje op tweakers zal zeker onofficieel zijn, of niet?

Verwijderd

Lijkt me niet erg officieel :)

• IkBenAlles
Op dinsdag 14 mei 2002 17:38 schreef Phusebox het volgende:
ze doen maar... ik bedoel door deze sprongen van een kat in het nauw maken ze zichzelf alleen maar belachelijk in mijn ogen...
continu prijsverlagingen doorvoeren is bijna hetzelfde als openlijk toegeven dat je gefaald hebt...
en nee ik flame niet, zo kijk ik er tegenaan...
Zo kijk ik er ook tegen aan.
Maar X-box heeft het wel moeilijk want ze hebben geen die-hard fans. Ik heb gelijk een ps2 gekocht omdat ik het moest hebben.

Zo is dat dus niet bij de Xbox.
Ook is het wel brutaal om te eisen dat NviDia en Intel Goedkoper worden.

Samen staan we sterk!

Verwijderd

hmm ik vind het ook te vroeg er te over oordelen.
ik denk zelf dat nu hij nog maar 299euro kost, dat wel meer mensen hem kopen.

Verwijderd

Nu vraag ik me af of dit normaal is voor een consolefabrikant. EN zo ja, is het dan normaal om deze info vrij te geven?
Sony deed het ook met de psx>psone, alleen dat was pas na een paar jaar.
En ik las ergens dat sony ook bezig is om de productie goedkopere te maken v/d ps2. Ben alleen vergeten hoe ze dat ook alweer wilden doen :)

• IkBenAlles
Op dinsdag 14 mei 2002 17:39 schreef MeisterHim het volgende:
Tuurlijk als er veel vraag is maak je hem toch weer duurder. Zou niet weten waarom dat niet kan.
Je kunt nu nog niet zeggen dat de Xbox geflopt is, alhoewel de verkopen erg tegenvallen. Dat berichtje op tweakers zal zeker onofficieel zijn, of niet?
omdat het een beetje Aso is... Ook maak je je eigen er niet populair mee als bedrijf. Dan zie je eruit alsof je niet weet wat je wilt.
Dus ik denk dat het onmogelijk is om te doen zonder nog meer verlies te maken.

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
Goedkoper maken kan denk ik wel makkelijk hoor. Ook al is het 30 dollaar goedkoper. Das dus wel 30 miljoen minder "verlies" als je een miljoen XBox'en verkoopt.

Bijv. Ander merk Fans.
Ander merk PVC plaat om op te solderen enzo.
Goedkoper plastic.
Goedkopere controller fabrikaten.

Samen staan we sterk!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat triest dat media toch alles zo lekker negatief benaderen, N-vidia heeft haar geforce 2 binnen 1 jaar met meer als 500 procent verlaagt, betekent dat dat de GF2 geflopt is? Vergeet niet dat de X-box alweer bijna een jar uit is. Daarnaast zijn de laatste verkoopcijfers echt niet zo slecht.

• Phusebox
xbox bijna een jaar uit? ahum ahum...
da's hetzelfde als op maandag zeggen dat het bijna weekend is

en microsoft weigert verkoopcijfers bekend te maken, maar jij kent ze wel? heb je toevallig ook een bron?

• IkBenAlles
De laatse verkoopcijfers zijn niet zo slecht vanwege de lagere prijs. Maar niet zo slecht is niet goed. Goed is anders...

Samen staan we sterk!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Kweet niet wat mensen moeilijk doen.. dit is de price-war zoals die al 2 jaar geleden voorspeld was...

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:43

ZiegoM

Yammie R1

Geflopt misschien nog niet.
Maar in ieder geval geen groot succes.

Aan de X-box zelf ligt het niet, dat is gewoon een super apparaat. Het gaat meer om de prijs en dan vooral de prijzen van spellen...

Als een spelletje nou ongeveer 40 eypo zou kost zou ik er ook wel eens gaan aanschaffen...

\_Specs_/

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Saa ik heb al een xbox, hopelijk gaat ie niet floepen en als ie floept wil ik eerst een divx op het console spelen en ook svcd vcd :P dan mag de rest vloepen zoveel speel ik niet op dat ding >:)

Gelukkig is er al een modchip voordat ding, mischien dat dat de verkoopcijfers omhoog gaat halen.

• IkBenAlles
De XBOX CPU
X-CPU 733MHz vs. EE 300MHz

De Xbox is uitgerust met een 0.18micron 733MHz celeron-kloon processor : de X-CPU. Deze ondersteunt SSE instructies. Voor diegenen die dit niet kennen : wat MMX instructies zijn voor integers, zijn SSE instructies voor floating points.

Het verschil met de gewone celeron is dat de X-CPU uitgerust is met 128KB L2 8way setA cache ipv 4way setA cache. Alsook is de front side bus 133MHz ipv 100MHz. Dit betekent simpelweg dat de X-CPU ongeveer 15% performanter is dan zijn celeron-broertje. De L1 cache is echter op 16KB gebleven.

Als je kijkt naar zijn klokfrequentie, bedraagt deze 733MHz. De klokfrequentie van de PS2 zijn processor, de Emotion Engine of kortweg EE, bedraagt slechts 300MHz.

Betekent dit nu dat de EE trager is dan de X-CPU ?

Hoegenaamd niet, naast de klokfrequentie zijn er nog grote verschillen. De X-CPU is slechts een 32bit processor, maar de EE is een 128bit processor. Ja, je hebt dit goed gelezen. De XBOX is een pure 32bit console. Daarbij komt nog dat de X-CPU een CISC is en de EE een RISC.

Klein woordje uitleg hierbij : CISC staat voor "Complex Instrucion Set Computer". Deze heeft als nadeel dat een instructie meerdere klokcycli nodig heeft om uitgevoerd te worden. Nog een eigenchap van CISC is dat deze veel exotische intructies ondersteunt die nooit gebruikt worden.

De RISC "Reduced Instruction Set Computer" daarentengen bestaat uit simpele instructies die allemaal dezelfde uitvoeringstijd nodig hebben : 1 klokcycle. Dit heeft ook als voordeel dat meerdere instructies in parallel kunnen uitgevoerd worden.

Eenvoudig gezegd schept de klokfrequentie dus totaal geen beeld over de ware kracht van de processors. Om de echte performantie weer te geven moet het aantal GFlops (Giga Floating point operations per second) opgegeven worden. Deze bedraagt voor de X-CPU 3.1 GFlops en voor de EE 6.2 GFlops. Als extra referentie, een 2.0 GHz P4 haalt "slechts" 4.2 GFlops.

De EE heeft nog als voordeel dat deze een CPU<->Memory bandbreedte heeft van 3.2GB/s. De XCPU slechts 1GB/s.

Naast het feit dat de EE dus sneller is, heeft deze nog enkele extraatjes. De naam "Emotion Engine" is niet zomaar gekozen. Deze is speciaal ontworpen voor games. Dit betekent dat zaken zoals AI, animatie, inverse kinematica, fysische weergave van personnages, etc.. allemaal heel snel een eenvoudig kan berekend worden door de EE.

De X-CPU, feitelijk een opgefokte Celeron, is echter een general purpose processor die als hoofddoel heeft programmaatjes als Excel en Word te draaien. De zaken die vermeld staan bij de EE, en die nodig zijn voor de games moet de XCPU zelf nog allemaal berekenen.
Klopt deze bull-sh1t... das volgens mij klets

Samen staan we sterk!

• Phusebox
mensen onderschatten de kracht van de PS2... en dit kan dus best wel kloppen...
ik zie geen foute beredeneringen in zijn verhaal

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 09:13

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik weet niet echt wat ik nou moet denken van dit bericht. Ik vind het ook de kwaliteit van de berichtgeving op T.Net niet ten goede komen om alle geruchten voor waar aan te nemen.
Ik denk dat MS inderdaad zwaar moet reduceren op de inkoopprijs. (even tussendoor, heeft iemand nu nog een grote mond dat ze winst maken op de xbox? nu zal het toch wel duidelijk zijn, dat dit niet het geval is???). Maar daar zullen ze geen andere leveranciers voor kiezen. Je verliest dan je userbase die je al hebt en als je die wil compenseren dan kost dat enorm veel. Maar misschien is het goedkoper om iedere bezitter van deze xbox een nieuwe te geven, dan zoveel te blijven verliezen op de oude. Daarnaast krijg je dan wel dat de spellen die nu op de oude gemaakt zijn, niet op de nieuwe zullen draaien (als ze bijvoorbeeld van nVidia naar ATi of Matrox over zouden stappen)...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op dinsdag 14 mei 2002 17:51 schreef IkBenAlles het volgende:

[..]

Ja, grootste deel is onzin, is ook al een paar keer langsgekomen

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024

[..]

Ik zou het niet weten maar het klinkt als bull.

HT-addict in spe

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:03 ]

• limit28
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

Misschien klop het wel. Het lijk of hij veel ervaring heeft ;)

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op dinsdag 14 mei 2002 17:55 schreef Armada het volgende:
Ik weet niet echt wat ik nou moet denken van dit bericht. Ik vind het ook de kwaliteit van de berichtgeving op T.Net niet ten goede komen om alle geruchten voor waar aan te nemen.
Ik denk dat MS inderdaad zwaar moet reduceren op de inkoopprijs. (even tussendoor, heeft iemand nu nog een grote mond dat ze winst maken op de xbox? nu zal het toch wel duidelijk zijn, dat dit niet het geval is???). Maar daar zullen ze geen andere leveranciers voor kiezen. Je verliest dan je userbase die je al hebt en als je die wil compenseren dan kost dat enorm veel. Maar misschien is het goedkoper om iedere bezitter van deze xbox een nieuwe te geven, dan zoveel te blijven verliezen op de oude. Daarnaast krijg je dan wel dat de spellen die nu op de oude gemaakt zijn, niet op de nieuwe zullen draaien (als ze bijvoorbeeld van nVidia naar ATi of Matrox over zouden stappen)...
dat overstappen maakt dus niet uit, zolang het maar dezelfde instructies in directx ondersteund. Alleen dat sommige spellen dan minder goed werken OF dat nieuwe spellen dus minder zwaar zijn, dat zou kunnen.

Daarnaast hebben ontwikkelaars dan geen basisconfiguratie meer, dus een zwaar probleem lijkt me dat.

Human Bobby

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

[..]

Zo is deze koe nu alweer aan zijn staart uit de sloot gesleept? Laat dat beest toch met rust. Het hele artikel is kul en het is al meerdere malen onderuit gehaald op dit board. Er bestaat geen general purpose processor en een games-processor, het is welke instructies je ze voedt dat het verschil maakt in wat er uitkomt. Simpelweg, de EE is een pracht van een processor, alleen hij is de ultieme parallel-processor en die kan niet optimaal gevoed worden, door de rest van het ontwerp van de PS2. Kijk voor een juiste en uitgebreide beschouwing op www.anandtech.com.

• 3dfx|IA
  • Niet online

3dfx|IA

Speed is Life

Is dit officieel?

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 14 mei 2002 18:01 schreef Justice het volgende:

[..]

dat overstappen maakt dus niet uit, zolang het maar dezelfde instructies in directx ondersteund.
Ja, probleem dus. Niet elke ontwikkelaar spreekt via DirectX de hardware aan.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 19:13

reapher

Z POWER

Volgens mij is het zo dat binnen de xbox juist alles wordt aangesproken via directX!

Dat gebeurt naar mijn weten in windows met hedendaagse spellen ook. Voordeel is dat je de hardware kan veranderen zondere de code aan te passen van een spel. Nadeel is natuurlijk dat het iets trager is en minder stabiel.

Click hier niet

• Phusebox
nou ja ms overstappen naar ati zit er sowieso niet in...
gamecube is nl al voorzien van ati grafische chipset

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
bron is megagames. Zegt al genoeg lijkt me.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 14 mei 2002 18:26 schreef reapher het volgende:
Volgens mij is het zo dat binnen de xbox juist alles wordt aangesproken via directX!

Dat gebeurt naar mijn weten in windows met hedendaagse spellen ook. Voordeel is dat je de hardware kan veranderen zondere de code aan te passen van een spel. Nadeel is natuurlijk dat het iets trager is en minder stabiel.
Neuh, DirectX is een noodzaak in een PC, omdat er verschillende componenten in kunnen zitten. Er zijn nu enkele spellen in de maak voor de xbox die DirectX totaal niet gebruiken.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 14 mei 2002 18:28 schreef Phusebox het volgende:
nou ja ms overstappen naar ati zit er sowieso niet in...
gamecube is nl al voorzien van ati grafische chipset
ArtX-chipset.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 17:50 schreef ZiegoM.tk het volgende:
Geflopt misschien nog niet.
Maar in ieder geval geen groot succes.

Aan de X-box zelf ligt het niet, dat is gewoon een super apparaat. Het gaat meer om de prijs en dan vooral de prijzen van spellen...

Als een spelletje nou ongeveer 40 euro zou kost zou ik er ook wel eens gaan aanschaffen...
Is dat wel zo waar? Krassen op DVDs/CD-ROMs, schokkerige beelden, groene Crashschermen etc.. Als dat waar is wat ik gehoord hebt, kan ik het absoluut geen super apparaat noemen eigenlijk, of heb ik dat verkeerd? :?

🌞🍃

Verwijderd

Die groene crashschermen waren alleen in de devfase, Dat krassen maken lijkt mij erg onlogisch maar weet ik niet zeker en die schokkerige beelden ligt dan aan de game die ze dan te goed hebben willen maken en dat de machine dat dan niet aan kan.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 19:06 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Is dat wel zo waar? Krassen op DVDs/CD-ROMs, schokkerige beelden, groene Crashschermen etc.. Als dat waar is wat ik gehoord hebt, kan ik het absoluut geen super apparaat noemen eigenlijk, of heb ik dat verkeerd? :?
Dat heb je verkeert, ik xbox veel bij mijn vriend, en nog nooit een groen crash scherm en GEEN krassen op de dvd's daar hoor.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 16:07

OMX2000

By any means necessary...

De X-Box is geen succes... Het kan nog altijd wel een succes worden, maar ik denk dat Microsoft dan verhalen over kostprijs en zo niet naar buiten moet brengen.

Het probleem is dat er niet genoeg hype is rond spelletjes van de X-box... De spelletjes zijn gewoon niet zo goed als die van de PS2 en zelfs de PS1... En dan gaat het niet om hoe ze eruit zien, maar hoe ze spelen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

k vind halo wel super spelen!! :D

Verwijderd

de Xbox is in zeker mate geflopt ja ,zo zou je het kunnen noemen. Ten eerste is 'ie te duur en kan hij niet goed concurreren met de PS2 of gamecube imo.
Ten 2de, het is weer echt zo 'n microsoft product met de hele santekraam eromheen aan marketing, en dat ben ik wel zo'n beetje zat van bill.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 19:13

reapher

Z POWER

Neuh, DirectX is een noodzaak in een PC, omdat er verschillende componenten in kunnen zitten. Er zijn nu enkele spellen in de maak voor de xbox die DirectX totaal niet gebruiken.
Kan je me daar even een heldere bron van geven, want ik geloof hier vrij weinig van. Dit doen ze al tijden niet meer sinds het dos tijdperk (uitzonderingen daar gelaten)

Click hier niet

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 14 mei 2002 23:05 schreef reapher het volgende:

[..]

Kan je me daar even een heldere bron van geven, want ik geloof hier vrij weinig van. Dit doen ze al tijden niet meer sinds het dos tijdperk (uitzonderingen daar gelaten)
XBN (Amerikaanse uitgave), in de winkels tot 24 juni.
pag. 49 (over Timesplitters 2):

(...) It all works together beautifully, and was built with Free Radical's own in-built tools and engines; the developers see all that Direct X/natural PC environment stuff as a hindrance.(...).

Als je er goed over nadenkt is het ook perfect logisch. Direct X is altijd al gemaakt om eenvoudiger te kunnen programmeren en om zeer diverse hardware op een eenduidige manier aan te kunnen spreken. De xbox heeft dit niet nodig, aangezien er maar een configuratie is. Wel is Direct X aanwezig gebleven, omdat het een brug vormt naar ports vanuit de PC en omdat het een (relatief) makkelijke API is.
Even een kleine zijgedachte, Quake IV en Doom 3 komen uit. Denk je dat die via DirectX zullen lopen? Carmack zal OpenGL willen draaien en waarom zou hij dat niet kunnen? Er zit toch dezelfde hardware in als een PC? Dan zou hij gedwongen worden om die versie over OpenGL naar DirectX te moeten laten lopen. Ik denk het niet, maar goed.

Ook een leuke vraag en weet jij het antwoord, in de Xbox zit een aangepaste versie van Win2k, maar hoe groot is deze? (Het antwoord na het reclameblok ;) )

Verwijderd

[Reclameblok over]

Ja en nu dan?? :D
/me wacht in spanning

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 14 mei 2002 23:28 schreef SaSReCoiL het volgende:
[Reclameblok over]

Ja en nu dan?? :D
* Armada wacht in spanning
Heh heh... *D
Ongeduld...
Het antwoord: 23 KB!!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op dinsdag 14 mei 2002 23:27 schreef Armada het volgende:
Als je er goed over nadenkt is het ook perfect logisch. Direct X is altijd al gemaakt om eenvoudiger te kunnen programmeren en om zeer diverse hardware op een eenduidige manier aan te kunnen spreken. De xbox heeft dit niet nodig, aangezien er maar een configuratie is. Wel is Direct X aanwezig gebleven, omdat het een brug vormt naar ports vanuit de PC en omdat het een (relatief) makkelijke API is.
Even een kleine zijgedachte, Quake IV en Doom 3 komen uit. Denk je dat die via DirectX zullen lopen? Carmack zal OpenGL willen draaien en waarom zou hij dat niet kunnen? Er zit toch dezelfde hardware in als een PC? Dan zou hij gedwongen worden om die versie over OpenGL naar DirectX te moeten laten lopen. Ik denk het niet, maar goed.

Ook een leuke vraag en weet jij het antwoord, in de Xbox zit een aangepaste versie van Win2k, maar hoe groot is deze? (Het antwoord na het reclameblok ;) )
23kb :)

//edit Te laat.

DooM III gebruikt ook gewoon DirectX toch, voor geluid, joypad besturing etc. OpenGL voor de grafische kant.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 14 mei 2002 23:35 schreef D³ het volgende:

[..]

23kb :)
Jammer, maar net te laat. ;)
Maar als je de grootte van de overgebleven kernel ziet, dan is het moeilijk om een softwarematige overeenkomst met een PC te zien. Helaas willen nog veel mensen het daarmee vergelijken. Ook vind ik het erg jammer dat mensen zo'n moeite hebben met de stelling dat de xbox ook kan draaien zonder Direct X, terwijl ze dit met elke andere console de meest normale zaak van de wereld vinden...

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 20:46 schreef SaSReCoiL het volgende:
k vind halo wel super spelen!! :D
Ik XBox ook veel en met name de Rally spellen spelen fantastisch...en tot dusver geen problemen met groene schermen of krassen op DVDs.... :?

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 14 mei 2002 23:35 schreef D³ het volgende:

DooM III gebruikt ook gewoon DirectX toch, voor geluid, joypad besturing etc. OpenGL voor de grafische kant.
Toegegeven, maar je denkt toch niet dat het grafische gedeelte ook via DirectX zal lopen? Dat lijkt me zeer omslachtig en onnodig.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 14 mei 2002 23:41 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Ik XBox ook veel en met name de Rally spellen spelen fantastisch...en tot dusver geen problemen met groene schermen of krassen op DVDs.... :?
Natuurlijk niet, maar mensen willen nu eenmaal met irrationele vooroordelen hakken op 'The Box'. Het is toch MS en alles wat daarmee te maken heeft moet toch afgebrand worden? :+
Iedereen herhaalt hetzelfde rijtje van nadelen, maar waarom heb ik en een zwik van mijn vrienden die zo'n ding ook allemaal gekocht hebben, dan geen last van al die nadelen? Niet omdat ik er blind voor ben, ik wil ook nog graag een GameCube.
Ik wou dat de mensen niet van die one-liners erin gooiden, 'X-box sux', etc. Lees je eens goed in en ventileer dan een goed gefundeerde mening, zou ik zeggen. Maar goed, er lopen een boel kids hier rond. 8-)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op dinsdag 14 mei 2002 23:42 schreef Armada het volgende:

[..]

Toegegeven, maar je denkt toch niet dat het grafische gedeelte ook via DirectX zal lopen? Dat lijkt me zeer omslachtig en onnodig.
Nee, ik zou niet weten waarom? OpenGL werkt net zo goed op een Xbox (GC ook trouwens). Waar heb jij gelezen dat Doom III en Quake 4 naar de Xbox kwamen? Dacht dat dat een gerucht was.

f.k.a D³

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 14 mei 2002 23:50 schreef D³ het volgende:
Nee, ik zou niet weten waarom? OpenGL werkt net zo goed op een Xbox (GC ook trouwens). Waar heb jij gelezen dat Doom III en Quake 4 naar de Xbox kwamen? Dacht dat dat een gerucht was.
Nee, ze zijn nog niet bevestigd, maar het lijkt mij zeer waarschijnlijk, ook omdat er eerst nog geruchten gingen dat het een Xbox exclusive zou worden (of tijdelijke exclusive). Maar goed dat is speculatie. RtCW niet, deze komt wel uit en daar geldt eerder getypte net zo goed voor.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56
ik heb geen zin om dit te gaan lezen.

ze willen de hardware goedkoper maken. Zo willen ze er een goedkopere processor in doen (amd).
zodat ze de xbox NOG goedkoper kunnen verkopen.
ook door afspraken met DVDmakers willen ze de DVD's 30% goedkoper maken.

ik weet ook niet of dit 100% waar is.

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op woensdag 15 mei 2002 00:04 schreef Armada het volgende:

[..]

Nee, ze zijn nog niet bevestigd, maar het lijkt mij zeer waarschijnlijk, ook omdat er eerst nog geruchten gingen dat het een Xbox exclusive zou worden (of tijdelijke exclusive). Maar goed dat is speculatie. RtCW niet, deze komt wel uit en daar geldt eerder getypte net zo goed voor.
Ah ok, dacht dat het al officiëel was. Ik verwacht wel een Doom III Xbox aankondiging @ E³ overigens.

f.k.a D³

• IkBenAlles
Is de vernieuwde Xbox misschien niet gepland vanwege het Hack filmpje? Misschien dat bill gates bang was geworden omdat hij alleen geld kan verdienen op spellen.

En met dat filmpje kneep ie em

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Eej D³, ik lees dat je een GC en Xbox hebt voor maar €260,-. Waar kan ik die krijgen :9~?

Verwijderd

Achmets Hoekwinkel ;)

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2025

Bellerophon

Persona non grata

Hmm das wel erg goedkoop moet ik zeggen
En ze doen het ook? :)

PSN: Bellerophon-

Verwijderd

"i can not confirm / denie such information"

;)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op woensdag 15 mei 2002 08:02 schreef MeisterHim het volgende:
Eej D³, ik lees dat je een GC en Xbox hebt voor maar €260,-. Waar kan ik die krijgen :9~?
Waren 2 acties, die zijn helaas (voor jou >:) ) inmiddels afgelopen.

f.k.a D³

Verwijderd

eeh de x box gaat niet zo goed, maar de ps2 ging dat op het begin ook niet en is nu de koploper van de 3

Ceep on Roling sony

• SEFje
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik vind het wel een beetje raar dat hiermee blijkbaar dat hele idee van optimized hardware te niet gedaan wordt;

er wordt zo maar overgestapt (ok, ok, misschien niet officieel) van hard-ware en er wordt verwacht dat dat de console ten goede komt?

Lijkt me een redelijk ineffecient systeem als de X-Box erop gebouwd is om met verschillende viedo-kaarten en procs te werken... :?

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Hier nog een document over waarom een Xbox trager zou uitkomen als de PS2. http://users.skynet.be/xsuw/xcpu.html
Ik wilde het zelf niet geloven maar het maakte me wel aan het twijfelen.
Maar uit voorgaande posts kan ik concluderen dat de Xbox sneller is?
Verder lijkt me de Xbox absoluut geen flop, en dan kijk ik alleen maar naar het imposante aantal spellen die er nu ontwikkeld worden.

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Moon, die pagina is al zo vaak hier op GoT gepasseerd, dat mensen er gek van worden. Het is geloof ik als onwaar bestempeld. Ikzelf weet het niet, want zo ver rijkt mijn hardware kennis niet.

Iig geval gaat het om de games, niet om de hardware.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Op woensdag 15 mei 2002 22:02 schreef GolbeZeromus het volgende:
Moon, die pagina is al zo vaak hier op GoT gepasseerd, dat
Ok sorry, ik kom hier niet zo vaak meer :)

• JvS
  • Laatst online: 22:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een XBOX kan van de drie apparaten wel de beste graphics neerzetten.

Wat ik trouwens wel bijzonder aan de PS2 vind, is de bandbreedte van die 4MB ondie cache op de grafische unit... Die is gewoon 2560bit breed en loopt op 150Mhz, een bandbreedte van 48GB/sec! Sick is dat... De rest van het geheugen loopt op 3,2GB/sec (32mb rambus).

Ze werkt de Gamecube ook, een klein stukje (3mb zelfs maar) op 10,2GB/sec en de rest maar op 1,6GB/sec... Blijkt toch genoeg te zijn om op een TV strakke en snelle graphics neer te plempen :).

Het nadeel van de XBOX is dat-ie echt ontzettend duur is om te maken, daar heeft de PS2 ook een beetje last van. De GC is gewoon heel slim en echt SUPERsimpel gemaakt, dat kan ik er wel aan waarderen ook :).

Toch vind ik het moeilijk om te zeggen welke nou het beste graphics kan neerzetten. De PS2 en GC ontlopen elkaar volgens mij niet veel. De XBOX heeft meer PC-achtige graphics. Strak enzo... Toch vind ik GT3 op de PS2 echt supermooi.. Maar Waverace en StarWars op de GC ook weer..

Moeilijk moeilijk moeilijk... Van de PS2 zijn trouwens al 30Miljoen exemplaren verkocht... Van de Gamecube en de XBOX weet ik helemaal geen cijfers. Iemand enig idee?

PS: als ik er zelf een zou kopen, zou ik de gamecube kopen denk ik :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00
Geflopt misschien niet, wel zware averij opgelopen denk ik.

Waarom verkoopt de xbox niet goed, ik denk zelf dat de xbox weinig aantrekkelijke games bied. Laten we eerlijk zijn als we nu in de schappen kijken, alleen Death or alive 3 en Halo spreken mij aan, en bij de meeste onderons ook wel. De rest zijn trieste poorts of onintresante games waarvoor ik niet ga betalen á 70 euro. Dan hebben de playstation 2, (natuurlijk al wel dik een jaar op de europese markt) maar de games spreken me aan..denk aan Gran Theft auto 3, Gran Turismo 3, Metal Gear Solid 2, Final Fantasy X, virtua fighter 4..en ik kan nog zo eve doorgaan. De gamecube heeft ook een pareltjes van games die uitgaan komen of al uit zijn (ik kan er zo 5 opnoemen).

Als voorbeeld wil ik een ervaring met jullie delen :+ . Ik had zelf toen de N64 in nederland te koop was, direct gekocht (599,- |:( ). Achteraf voelde ik me genaaid door nintendo want ondanks de vette graphics, had de mindere Ps one veel meer leukere games.

Sony en Nintendo weten donders goed hoe je een console goed kan verkopen; door er veel leuke games voor te laten uitkomen, dit kan door bijvoorbeeld exclusieve games voor hun eigen console te maken. Niks voor niks dat de cube in europa er al 400.000 heeft verkocht!

conclusie:
De xbox is gewoon voor mij dus gewoon weg niet aantrekkelijk genoeg ondanks de mooie graphics, daarnaast de xbox is nu al 2 maanden uit en ik zie geen nieuwe top games (ik bedoel dus echt de must-buy titels). Als het begint te lopen bij die console herzie ik misschien mijn mening en koop ik als nog een xbox, alhoewel ik denk dat tegen die tijd door alle prijsverlagingen de xbox gratis af te halen is >:)

• JvS
  • Laatst online: 22:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

De N64 is idd niet echt een topmachine... Ik vond alleen waverace en Mario64 echt cool, tot na een tijdje de shooters kwamen (goldeneye was ook vet). SMK64 was DE teleurstelling van de N64 :'(. ALs de GC versie weer net zo top is als de 16bit mariokart, ga ik overwegen zo'n cube te kopen. (en dan bedoel ik dus: Niet lame harder rijden als je achter rijdt. Geen betere items voor de achterblijver, geen lame items waarmee je iedereen ineens inhaalt en de besturing van mariokart weer terug :P).

Ow en GranTurismo moet er dan ook op uitkomen >:).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• IkBenAlles
Wie denk hier eigenlijk dat het met XBox hetzelfde gaat aflopen zoals met sega. DUs spellen maken voor andere consoles ofzo.

Voor dat gebeurt is een jaar verstreken hoor want Microsoft is te koppig om toe te geven dat hun creatie onderdoet aan GC en PS2...

Samen staan we sterk!

• Miki
  • Laatst online: 00:00
Op woensdag 15 mei 2002 23:12 schreef IkBenAlles het volgende:
Wie denk hier eigenlijk dat het met XBox hetzelfde gaat aflopen zoals met sega. DUs spellen maken voor andere consoles ofzo.

Voor dat gebeurt is een jaar verstreken hoor want Microsoft is te koppig om toe te geven dat hun creatie onderdoet aan GC en PS2...
Microsoft is inderdaad te zelfzuchtig, en ze zullen gewoon eenvoudig dat ding afstoten als het fout gaat en dan gewoon weer verder gaan met al hun energie in pc-games te stoppen.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op woensdag 15 mei 2002 23:12 schreef IkBenAlles het volgende:

Klopt maar ik vind ze nu wel triest bezig...3e prijsverlaging, Nieuwe versie willen ze uitbrengen.
Beetje stuiptrekkingen....ok ze MOETEN wel.

Gelukkig houdt Sony z'n poot stijf en verkoopt de GC goed want ik vind dit geen stijl van MS (beetje Nvidea en Intel goedkopere hardware afdwingen :r ) en dan die prijsverlagingen.... ik hoop gewoon niet dat de console markt instort.

Persoonlijk heb ik wel een favoriet (die ik niet noem) maar ik denk dat er niet meer ruimte is voor een 3e console* op de markt tenzij ze echt iets aparts bieden.
Ik zie de consoles qua hardware ongeveer gelijk omdat de GFX toch bij alle 3 vet is.
Qua software heeft Sony de overhand, qua cuteness en reputatie wint Nintendo.

*De Xbox is de 3e omdat Nintendo en Sony eerder waren.)

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Mja, er gaan geruchten dat MS nVidia en Intel lagere prijzen vraagt en dat ze eventueel naar de concurrent zouden gaan. Lijkt me niets mis mee, ook niet voor de consument, als ze compatibiliteit houden met het bestaande systeem. Maar dat zijn geruchten en daar kan je niet al te hard op vertrouwen. Ik neem vooralsnog aan dat ze gewoon naar een verkleining van het proces (en daarmee de prijs) willen, zoals elke consolefabrikant.

Ik denk niet dat MS de console simpelweg zal laten vallen. Het is een machtig winstgevende markt en als het ze niet lukt met xbox 1 dan zeker wel met xbox 2 en daarvoor moet je reputatie opbouwen.

Verwijderd

Prijsverlagingen van de xbox zelf betekenen niet zo heel veel voor Microsoft. Ze hebben het voordeel tov de concurrentie dat ze geen immense R&D kosten terug te winnen hebben. En vergeet niet dat je niet alleen met hardware je geld binnen krijgt. Microsoft gaat voor een "xbox in elke huismaker" toestand, hoe meer mensen een xbox bezitten, hoe meer soft er gekocht wordt, en hier verdient MS vet aan..

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 22:38
mwah, lijkt me heel sterk als de xbox flopt, er is genoeg geld bij microsoft, en het is een mooi doosje, leuke games en er komen nog veel mooie games aan. Daarbij is hij ook goedkoop, en de verkopen stijgen wel degelijk, ik ga er iig nog wel eentje kopen, tiz toch een leuk speeltje

• IkBenAlles
De ps2 die blijft sowieso...
Binnenkort is er een linux kit met 40 gb HD toetsenbord, Muis en modem.
Das dus wel al een extra zekerheid dat ze blijven bestaan.
En ps2 heeft geen echte las van illegale kopies zoals GC en XboX. Ps2 vertrouwt namelijk niet op spellen als grootste winstbron.

Samen staan we sterk!

• ilyc
  • Laatst online: 13-11-2025
Op donderdag 16 mei 2002 08:23 schreef IkBenAlles het volgende:
Ps2 vertrouwt namelijk niet op spellen als grootste winstbron.
Dat doet elke console hoor...ook de PS2. Waarop zouden ze anders winst moeten maken? Op de console zelf mogen ze blij zijn als ze een paar dollartjes verdienen.

Verwijderd

Wie heeft er ook gehoord dat Bill Nintendo wilde overkopen? :Z :Z

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op donderdag 16 mei 2002 08:23 schreef IkBenAlles het volgende:
En ps2 heeft geen echte las van illegale kopies zoals GC en XboX. Ps2 vertrouwt namelijk niet op spellen als grootste winstbron.
Volgens mij is de PS2 de enige die tot nu toe bewezen werkende modchips heeft. Waar zou Sony anders op vertrouwen qua winstbron dan de spellen? Het is het best lopende bedrijfsonderdeel van Sony.

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Op donderdag 16 mei 2002 12:39 schreef Air het volgende:
Wie heeft er ook gehoord dat Bill Nintendo wilde overkopen?
Voordat ze de Xbox ontworpen hadden, ja. Maar wat bedoel je precies daarmee?

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 12:42 schreef Armada het volgende:

[..]

Voordat ze de Xbox ontworpen hadden, ja. Maar wat bedoel je precies daarmee?
Dat de gameswereld een grote roddelfabriek is en dat je zelfs cijfers eens niet zo serieus moet nemen. XboX geflopt, dan merk je het vanzelf wel :)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 13:04 schreef Air het volgende:

Dat de gameswereld een grote roddelfabriek is en dat je zelfs cijfers eens niet zo serieus moet nemen. XboX geflopt, dan merk je het vanzelf wel :)
Het probleem is juist dat dit soort geruchten de koper van ged88 kan laten veranderen.

Als iedereen zegt dat de Xbox geflopt is/gaat floppen dan koopt niemand meer een Xbox
Zou jij er 1 kopen (ff ervan uitgaan dat je er 1 wou kopen :)) als jij overal hoort en leest dat hij geflopt is :?

O ja en over dat Microsoft Nintendo wou kopen moet je hier ff op drukken :)
Pagina: 1