Toon posts:

Beste moederbord voor een GeForce ...??

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,
Ik heb momenteel nadat ik mijn oude videokaart (viper550) vervangen heb door een ASUS V7700 Deluxe een ERG instabiel systeem gekregen. Dat wil zeggen vooral (of alleen maar) in games. Bijna alle games lopen na een bepaalde tijd altijd hardstikke vast. Ik weet niet wat er nu allemaal anders is dan in het megin toen ik de kaart erin had maar nu loopt dus echt alles na een tijdje vast waar eerst eigelijk vooral Quake2 altijd vastliep bij opstarten of na 5 minuten of soms een half uur of een andere tijd. Ik heb inmiddels al alle drivers die er zijn te proberen geprobeerd (ASUS 5.33(a) en de laatste 3 nvidea drivers (6.18; 6.26; 6.27) maar het maakt allemaal geen verschil.
Ik heb al verschillende forums afgezocht en echt ALLES geprobeerd aan instellingen in de bios van mijn Abit BE6 bordje en instellingen van opengl en d3d etc etc etc. Echt helemaal niets helpt en heb er absoluut geen vertrouwen in dat het nog mogelijk is om games te spelen met mijn systeem hoe het nu is. Nu heb ik van een aantal mensen al gelezen dat ze problemen hadden met vastlopers met de combinatie GeForce en BE6. Nu heb ik het idee dat het wel aan die combinatie bij mij moet liggen ook.
Aangezien mijn mobo het oudste onderdeel in mijn pc is inmiddels en de rest allemaal al vervangen is denk ik dat er waarschijnlijk niets anders op zit dan het mobo te vervangen en dan gruwelijk te hopen dat het dan wel lukt allemaal?

Iemand een idee voor een goed moederbord die probleemloos met GeForce kaarten om kan gaan?
Het is voor een celly566 met uiteraard het lieft zoveel mogelijk mogelijkheden erop zoals o.a. AGP 4x en ATA100.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

The Legend

*Plop*

Een ASUS A7V is goed, 420 piek kost ie. Maar dan kan je celly er niet meer op. Anders koop je er een Duron 600 bij voor slechts 185 piek ? Suc6 !

Ik ben toch malle pietje niet!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 12:10
The Legend, je adviseerd een mobo voor een Athlon/Duron terwijl ze een Celeron heeft? :?
Dat begrijp ik niet helemaal...

Bordje voor de Celeron:
ASUS CUSL2. No doubt about it, beste mobo voor Celeron en PIII's. Maar hij's prijzig. Wat wil je er mee gaan doen? Wil je gewoon een stabiel systeem of wil je ook nog overclocken? Ligt er helemaal aan.
De CUSL2 is tevens stabiel en goed voor oc'en maar zoals gezegd duur en als je dus niet overclocked kun je misschien beter een wat goedkoper moederbordje kopen.
Een ASUS P3V4X is dan misschien wel een goede oplossing. Bordje kost om en nabij de 300,- en dat is een mooi prijsje in tegenstelling tot de 430,- van de CUSL2.
It's all up to you.

Suc6 dermee.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Phreak ==> Ze vraagt om een goede mobo voor haar GF2, dus adviseer ik een Asus A7V omdat dat een goede is. Dat je dan een andere proc. moet kopen is wel een nadeel ja.

• Daan
Ja, nou exactly my point.
Ze heeft toch al een processor? Waarom dan een andere processor met mobo kopen ipv alleen een mobo voor de Celly? Dan ben je toch veel duurder uit?

Vb:
- Duron 600 + ASUS A7V = 605,-
- ASUS P3V4X = 300,- of ASUS CUSL2 = 429,-

Snappie?

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ja je hebt wel gelijk maar je moet toegeven dat de A7V gewoon beter is, daar betaal je dan ook voor maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

Topicstarter
Nou elk antwoord en elke tip is welkom hoor!
Het liefst heb ik natuurlijk wel een bordje voor me celeron omdat ik dan inderdaad geen nieuwe cpu hoef te kopen maar die Durons kosten ook niet zo veel natuurlijk dus dat is evt. altijd wel een optie. Maar is die A7V echt beter en probleemlozer dan die ASUS CUSL2? Ik dacht juist dat die bordjes voor AMD systemen de meeste problemen gaven qua compatibiliteit! Daar lees je het meest over nog wat betreft problemen... al helemaal met VIA chipsets, heeft die A7V dat ook?
Nog meer bordjes die aan te raden zijn voor een celeron/P3 systeempje of alleen die CUSL2? Nogmaals het belangrijkst is dat hij erg stabiel is en dat een GeForce er in principe geen problemen mee zou meoten hebben, moet met zoveel mogelijk helemaal compatible zijn enzo.

Verwijderd

1) Astrid is geen 'ze' , het is een 'hij' .
2) De CUSL2 is bij mij in ieder geval vrijwel probleemloos , superstabiel , en verder te overklokken dan m'n 'oude' BE6-2 .

Verwijderd

Topicstarter
PARDON?????? EEN HIJ?? Waar baseer je dat nou weer op?!?! :(

Verwijderd

www.hardwareinfo.net/ubb/Forum2/HTML/000949.html

Misschien omdat daar hetzelfde verhaaltje staat onder je eerste username van hier . Je weet wel die van 3 of 4 bans geleden . Niet dat het mij wat uitmaakt hoor . :)

Verwijderd

Hij heeft gelijk!

Kijk bij het Profile van "Astrid".

Greetz,

Verwijderd

Let vooral op de spelfout 'megin' ipv 'begin' .

Verwijderd

Topicstarter
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
schitterend
kut ze hebben me door!

Maar stop vooral niet met de tips en aanbevelingen enzo!! hehe

Verwijderd

En dit is "haar" homepage: http://www.grotedikkenattegleuf.nl

Greetz Salrijn,

hahahaha

Verwijderd

Topicstarter
En dit de joue:
www.lelijkezieligenerd.nl
heheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Verwijderd

Moet je niet zielig gaan doen.
Dit heb je zelf ingevuld in je profile bij Hardwareinfo.net duh!!!

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
HAHAHAAAAAAAAAAAAA ohja verrek da wis ik al nieteens meer man! haha sorry
Naja jonges we dwalen af, aub laten we even ophouden over wie wie is ;)~ hehe en wat voor dingetje we tussen de benen hebben zitten.

......Moederbordjes?

Verwijderd

Oke, no hard feelings :)

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
No hard feelings...........PAL......
hehe :)

• Daan
Hehehehe, ik zie de lol er wel van in.. :D.
Pagina: 1