Puinnacle Analoog probleem....

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb een Studio DVplus kaart weten te ritselen. Ik weet er verder niets van. Maar ik heb een analoge camera en ik had begrepen dat ik dan een Composite / s-video kabel nodig had om de cam aan te sluiten. Nou heb ik gezocht op GoT, maar ik kom alleen reacties tegen waar wordt verteld dat ze een kabel nodig hebben, en nergens een reactie over wat het is, en hoe het eruit ziet.

Is het dat kabeltje met zo'n vergelijkbare PS/2 aansluiting?? :?

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:27
Die jij bedoelt is de S-video kabel, je camera moet dit wel hebben en ondersteunen, oftewel het moet Super-VHS zijn.

Zo niet, gebruik dan composite, dit is hetzelfde als een audiokabeltje van bijvoorbeeld de CD speler naar de versterker, maar dan geel(of gewoon zo'n audiokabeltje werkt ook hoor :9 )

sensei_d.fpv channel

• MauriX
Ik heb een video 8 camera van sony type ccd-tr425E PAL. Is dus geen VHS dat bedoel ik niet.

Als ik een video wil inlezen met dat Studio proggie zegt hij dat de video niet is aangesloten.

(Er zit ook een kabeltje bij die begint met een of andere ps2 aansluiting en zich splits in een ps2 met een geel tulpje. 2 kabels dus... Waar is deze voor? )

• MauriX
Sorry....kick

Niemand die het weet? Ik heb de search gebruikt. Het kabeltje dat ik zoek is voor een analoge videocamera op een Studio Dv10 kaart van Pinnacle

• Sensei_D
Wat zit er achter op de DV card: een S-VHS aansluiting(soort PS/2) en een rond geel gat zeker??

Zo zou ik het dan doen; dat gele tulpje in de camera en dan de S-VHS(PS/2, you get the idea) in de DV card en dan de software op S-VHS zetten en dan denk ik dat ie het wel doet :)

sensei_d.fpv channel

• MauriX
Okee, laat ik het anders vertellen:

Kabel =

ps2 aansluiting(male) wordt gele female tulp & ps2 female.

Zowel de male als de female ps/2 past niet op mijn dv card noch mijn camera(want daar zit niet zo'n aansluiting op). :(

En de female tulp past ook nergens op aangezien er op mijn camera en mijn dv card allebei female zit.

Ik snap er niets meer van.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
De Studio DV plus kaart is een DV-kaart met een analoge output
Je kunt er dus alleen maar beelden mee de computer inkrijgen, als je een digitale camera hebt.
De output kun je echter ook op een analoge manier doen.

Wat jij wilt (opnemen van je video-8 op je PC) kan niet met die kaart.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Sensei_D
AHA, helemaal geen S-VHS dus, OK dan zo:
Je hebt zeker niet zoon geel tulp kabeltje liggen ergens, dus met aan beide kanten een male tulpje? Als je die niet hebt heb je dan een audio kabel met een rood en zwart male tulpje aan beide kanten, die werkt ook :9

sensei_d.fpv channel

• MauriX
Zo'n geel kabeltje heb ik wel, maar in de vorige reply riep al iemand dat het helemaal niet kon...... :?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 19:45 schreef TD-er het volgende:
De Studio DV plus kaart is een DV-kaart met een analoge output
Je kunt er dus alleen maar beelden mee de computer inkrijgen, als je een digitale camera hebt.
De output kun je echter ook op een analoge manier doen.

Wat jij wilt (opnemen van je video-8 op je PC) kan niet met die kaart.
Dit klopt. De DV plus is in principe bedoelt om digitaal input + output te geven. (firewire)
Die analoge S-Video output kun je gebruiken om er bv. direct een videorecorder op aan te sluiten.
Je kunt dan direct vanaf je pc (waar je die video hebt bewerkt) het hele handeltje wegzetten op een videoband.
Daarvoor is die s-video uitgang bedoelt volgens mij.

Die analoge tulp aansluiting is denk ik ook alleen maar een uitgang. Deze zal er wel voor zijn als je nog een extra monitor (lees televisietoetsel in dit geval) erop aan wil sturen.

Ik heb dus wel gewoon een digitale videocamera, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de kaart. Werkt perfect hier.

• MauriX
KLoten zooi, nou ja...

iemand intresse voor een DV10 kaart??

:)

edit:

Hmmmm, ik lees net de manual nog 's door:

AAnsluiten via analoge audio-/video-aansluitingen
Indien u uw video via analoge aansluitingen in de computer wilt overdragen,benodigt u hiervoor een opnameapparaat voor analoge video in de computer,b.v. Studio Online, Studio PCTV of Studio DC10plus (wordt ondersteund
vanaf Studio-versie 7.04).
Verbind de camera met het opnameapparaat via
composite- of S-VHS-kabels. (Studio online beschikt uitsluitend over een
composite-ingang).

Da's dus niet goed?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 19:57 schreef MauriX het volgende:
KLoten zooi, nou ja...

iemand intresse voor een DV10 kaart??

:)
DV10?

Wacht eens even, welke kaart heb je nu precies?
Je hebt namelijk de DC10 PLus deze is WEL geschikt voor analoge video. En je hebt oa de DVplus (geen 10 dus) kaart. Dit is een kaart speciaal voor Digitale video.
Das de kaart die ik en TD-er bedoelen!

• MauriX
Bij mijn aparaat beheer staat:

Studio DVplus Analog out En da's nie goed dacht ik he? geen analoog ingang.... K*T!!!!!!!!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 20:11 schreef MauriX het volgende:
Bij mijn aparaat beheer staat:

Studio DVplus Analog out En da's nie goed dacht ik he? geen analoog ingang.... K*T!!!!!!!!
Klopt helemaal. Dan heb je inderdaad dus de DV Plus kaart. Die is voor firewire/i-link bedoelt en niet voor analoge input. Maar vast en zeker mensen die zo'n kaart wel willen ruilen voor bv. de DC10. Deze is wel geschikt voor analoge video en niet geschikt voor digitale video.

Het lijkt me dat in deze tijd de DV kaarten meer gewilt zijn dan de 'oude' analoge input kaarten. :7

(ps>> zo'n DVplus kost toch al gauw een 200 (pl)euro!!! )

• MauriX
Hmmm, da's leip!!!!!!!! 200 euro's! Iemand intresse voor 100 Euro??
Pagina: 1