Kan TokenRing kaart op Ethernet netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb in mijn desktop een doonormale Ethernetkaart, met een 10Mbit hub eraan.
Ik heb een notebook voor lange tijd te leen met daarin een tokenring netwerkkaart (komt uit een kantoor)
Is ethernet en tokenring iets totaal anders? Kun je een tokenringnetwerkkaart op een ethernet netwerk aansluiten?

https://www.strava.com/athletes/10490675

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Yep Tokenring = OUD!

Dat kan je bij mijn weten niet combineren...
Tenzij je een leuke bridge in elkaar kan solderen of zo... :)

Token ring ik trouwens ook verrrrrekte langzaam. Om 1 pakketje van plaats van orgine naar plaats van bestemming te krijgen moet hij ELK station langs, (dus ontvangen en doorgestuurd worden).

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Das niet waar, alleen het pakketje die zegt wie er mag zenden (het token) gaat van computer naar computer.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Met een bridge kan je tokenring en ethernet koppelen, maar die zijn beeeeeeeest wel duur :)

\o/

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Je zet je ringetje op 16 Mbps en dan wil het wel vlotten..

Tokenring is niet oud, het is niet interresant voor thuisgebruik vanwege de hoge prijs. Tokenring is het meest betrouwbaar van alle netwerken dus veel bedrijven gebruiken het nog.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Nee, dat kan niet. Eventueel wel met een bridge, maar is voor jou geen oplossing. Er zijn twee oplossingen:
1) Koop een Ethernet PCMCIA kaart (=PC Card) voor de laptop.
2) Gebruik de directe kabel verbinding. Je hebt dan een speciale kabel nodig die dan op de parallele poorten moet worden aangesloten. Zo'n kabel kost denk ik 15 gulden...

Verwijderd

Ik heb hier zelf thuis ook tokenring liggen, naast een Ethernet netwerkje....

8 pctjes hangen eraan, 16mbps op een 8 ports MAU (multiple access unit)...... Bevalt me prima!

Tis dan ook zeker NIET verouderd! heel veel grote bedrijven hebben inderdaad nog steeds tokenring liggen.... nooit last van botsinkjes en dat soort ongein, dus wat wil je nog meer>???

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Oftewel antwoord op je vraag: Nee!

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ok, da's duidelijk. Ik moet dus gewoon een ethernet pcmcia kaartje kopen.
Ik zie net dat zo'n ding 100,- kost, Dynalink 10Mbit ding. Is niet zo duur dus.
Bedankt voor de hulp people!

https://www.strava.com/athletes/10490675

Pagina: 1