[HDD] klein probleem mbt bootpartitie

Pagina: 1
Acties:

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 19:15
Sinds kort heb ik een nieuwe HDD array, niets bijzonders verder, werkt perfect. Nu had/heb ik ernaast nog een 40gb harde schijf. Deze was opgedeeld in 2 partities, 1 van 10, de C: en 1 van 30, de D:. Nu heb ik die van 30 verplaatst naar de array, de partitie verwijderd en de array de D: schijf gemaakt.
Nu is het probleem, dat ik dus nu met een Harde Schijf zit waarvan 30 gig niet wordt gebruikt. Al geprobeerd te vergroten mbv partition magic, maar bleek demoversie die dus neit werkt, maar daarbuiten ook niet de partitie te kunnen vergroten naar 40gb, maar slechts naar 30 :?. Nu heb ik nog evt een 20gb HD. Kan ik nu zonder problemen in windows XP de C: naar die andere schijf kopieren, die partitie verwijderen en de 20gb schijf als C: opgeven. Vervolgens op de 40 gb schijf 1 partitie te maken met fdisk ofwel diskmanager in windows XP, en alle data zonder problemen weer terug zetten, en dit alles zodat alles blijft werken en booten, en ik dus uiteindelijk de 40gb hardeschijf als C: heb met 1 partitie van 40 gig?
:9

• ravenger
niet echt veel mensen met een tip ?

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Op dinsdag 14 mei 2002 16:52 schreef RaVeNgEr het volgende:
Sinds kort heb ik een nieuwe HDD array, niets bijzonders verder, werkt perfect. Nu had/heb ik ernaast nog een 40gb harde schijf. Deze was opgedeeld in 2 partities, 1 van 10, de C: en 1 van 30, de D:. Nu heb ik die van 30 verplaatst naar de array, de partitie verwijderd en de array de D: schijf gemaakt.
Nu is het probleem, dat ik dus nu met een Harde Schijf zit waarvan 30 gig niet wordt gebruikt. Al geprobeerd te vergroten mbv partition magic, maar bleek demoversie die dus neit werkt, maar daarbuiten ook niet de partitie te kunnen vergroten naar 40gb, maar slechts naar 30 :?. Nu heb ik nog evt een 20gb HD. Kan ik nu zonder problemen in windows XP de C: naar die andere schijf kopieren, die partitie verwijderen en de 20gb schijf als C: opgeven. Vervolgens op de 40 gb schijf 1 partitie te maken met fdisk ofwel diskmanager in windows XP, en alle data zonder problemen weer terug zetten, en dit alles zodat alles blijft werken en booten, en ik dus uiteindelijk de 40gb hardeschijf als C: heb met 1 partitie van 40 gig?
:9
Maak ik uit bovenstaande op dat je de 2x80Gb hebt afgebroken en hiervoor in de plaats een 30Gb hebt gehangen? Of heb je de 30Gb langs/aan de 2x80Gb array gekoppeld? Dit blijkt niet zo duidelijk uit je omschrijving.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• ravenger
ik heb nu 2x80 + 1x40
die 2x80 is array
die 1x40 is oude HD, met 2 partities
1 partitie c: is 10gb ander 30gb
30gb is unused

probleem is dat ik die 30 gb niet bij die 10 krijg :)

• nightowl

nightowl

Als je bedoeld dat je nu dus drie schijven aan je raid controller hebt hangen dan heb je inderdaad niets aan de derde schijf. Wat zegt de handleiding van je mobo / raidcontroller hier over. Kan het niet zo zijn dat op je MSI bord slechts twee schijven in raid kunnen hangen. Anders moet je er een ide-controller van maken, dan kun je er zelfs vier aan hangen.

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 00:14

Ids

Je kunt die partitie ook niet groter maken dan 30gig, dan zit er 10gig primaire partitie in de weg, wat je wel kunt doen is, met partition magic beide partities te mergen, dan wordt het 1 grote partitie.

• nightowl

nightowl

Ids zei:
Op woensdag 15 mei 2002 00:28 schreef Ids het volgende:
Je kunt die partitie ook niet groter maken dan 30gig, dan zit er 10gig primaire partitie in de weg, wat je wel kunt doen is, met partition magic beide partities te mergen, dan wordt het 1 grote partitie.
Volgens mij zei Ravenger toch dat die 30Gb in totaal niet bruikbaar was, niet dat hij die groter wilde maken, of lees ik dat nu verkeerd :?

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 00:14

Ids

Op woensdag 15 mei 2002 00:31 schreef nightowl het volgende:
Ids zei:
[..]

Volgens mij zei Ravenger toch dat die 30Gb in totaal niet bruikbaar was, niet dat hij die groter wilde maken, of lees ik dat nu verkeerd :?
Nu is het probleem, dat ik dus nu met een Harde Schijf zit waarvan 30 gig niet wordt gebruikt. Al geprobeerd te vergroten mbv partition magic, maar bleek demoversie die dus neit werkt, maar daarbuiten ook niet de partitie te kunnen vergroten naar 40gb, maar slechts naar 30 .
Ik begrijp hieruit dat hij 30 gig niet gebruikt (als zijnde data opslag), maar hem met PM (of ander progje) ook niet groter krijgt dan 30gig. Wat logisch is.

• ravenger
Op woensdag 15 mei 2002 00:36 schreef Ids het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp hieruit dat hij 30 gig niet gebruikt (als zijnde data opslag), maar hem met PM (of ander progje) ook niet groter krijgt dan 30gig. Wat logisch is.
ik heb met PM geprobeerd de 2 partities te mergen maar dan krijg ik 1 partitie met 30gb
Pagina: 1