Sinds dat ik mijn systeem vernieuwd heb (ander mobo, proc en mem)valt af en toe mijn pc zo maar uit. Het groene power ledje van het systeem blijft wel branden, maar voor de rest is alles it (fan in voeding etc.) ALs ik de pc weer opnieuw aandruk geeft hij een "system failed cpu-test" na nog een rboot start hij gewoon door en kom ik gewoon weer in windows... erg vaag Voor system specs. zie beneden voeding is trouwens een 250 watt a-open. Dit misschien het probleem.... Zit net te denken maybe C.O.P. proc. zit rond de 55 C... wie helpt.... Bij welke temp. schakeld COP eigenlijk het systeem uit ?
Verwijderd
250 watt is idd erg weinig..ik zou kijken voor een 300+ Powersup.
[typo]
COP kan je zelf instellen btw
[typo]
Maar zou die 250 voeding de reden kunnen zijn dat mijn systeem zo maar uitvalt?!?! Vanmiddag viel het systeem 3 maal uit, precies nadat ik de "You are Victorious" melding kreeg na een pot Yuri`s Revenge op internet. Heb btw ook el eens gelezen dat een 250watt a-ope voeding meer power levert dan een no-name 300 watt... Kan wel ff naar de winkel fietsen om een 300 watt voeding te kopen, wil alleen wel graag ff weten dat dit de oorzaak is...Op dinsdag 14 mei 2002 16:50 schreef TweakMaster het volgende:
250 watt is idd erg weinig..ik zou kijken voor een 300+ Powersup.
[typo]
Asus a7v333, Athlon Xp 1700+ (niet OC), 256 MD rdram pc2700Op dinsdag 14 mei 2002 16:59 schreef TweakMaster het volgende:
ik ben bang van wel...wat voor moederbord/processor/geheugen heb je ?
Ik verdenk ook de voeding, omdat een 250Watt-er aan de krappe kant is voor een AMD systeem. Het kan wel, maar daar moet je echt een goede voeding hebben (Fortron, o.i.d.).
Probeer anders eens Motherboard Monitor (MBM) te installeren en kijk wat de spanning is op de +5 en de +12V lijnen. Als deze erg afwijken, dan is het duidelijk een voedingsprobleem.
Voor de goede orde: als de +5V-lijn minder dan 4,8V aangeeft, is het 'foute' boel.
MBM is wel te vinden in de meuktracker.
Probeer anders eens Motherboard Monitor (MBM) te installeren en kijk wat de spanning is op de +5 en de +12V lijnen. Als deze erg afwijken, dan is het duidelijk een voedingsprobleem.
Voor de goede orde: als de +5V-lijn minder dan 4,8V aangeeft, is het 'foute' boel.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Ik had het met mn vorige kast ook voortdurend. Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet of het kwam door mn voeding (was 240 W, heb nu 300) of het feit dat de proc toen een stuk heter werd dan nu. Zat namelijk absoluut geen airflow in.
Het zal de voeding wel zijn ja. Als je Windows 95/98/ME gebruikt kan een upgrade naar w2k/XP ook wel eens helpen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Heb net MBM5 even geinstall.Op dinsdag 14 mei 2002 17:03 schreef wokmaster het volgende:
Ik verdenk ook de voeding, omdat een 250Watt-er aan de krappe kant is voor een AMD systeem. Het kan wel, maar daar moet je echt een goede voeding hebben (Fortron, o.i.d.).
5 volt:
huidig:4,97
laag:4,92
hoog:4,97
gem:4,97
12 volt:
huidig:12,04
laag:12,04
hoog:12,10
gem:12,04
Lijkt me voldoende zo te zien....
Hmm.. Dat zijn nog verdraaid strakke waardes voor een 250W voeding i.c.m. een AMD systeem.Op dinsdag 14 mei 2002 17:12 schreef JoZ het volgende:
[..]
Heb net MBM5 even geinstall.
5 volt:
huidig:4,97
laag:4,92
hoog:4,97
gem:4,97
12 volt:
huidig:12,04
laag:12,04
hoog:12,10
gem:12,04
Lijkt me voldoende zo te zien....
Volgens mij had iemand anders het hier ook al gevraagd: wat zijn de temps van je processor (idle/stressed)? Het kan dan namelijk ook een koelingsprobleem zijn.
Toch blijf ik de voeding ook nog steeds verdenken. Draai anders even BURNK7.EXE en houd de voeding in de gaten (kijken of na een kwartier de 5 en 12V niet dramatisch inzakken).
Let op: het draaien van dit progje kan tot gevolg hebben dat je PC ontzettend traag wordt, omdat nu het uiterste van processor gevergd wordt.
/edit:
Ik zal BURNK7.EXE even voor je opzoeken...
/edit2: Gevonden! Hier is-ie:
http://members.home.nl/rick2001/BURNK7.EXE
Ik ben niet echt bekend met MBM 5 heb nu mn kast en proc. temp. ingesteld (54 en 27) Als ik naar voltageconfig. heb ik 3 keuzez, nl. Standaard 1,Stand. 2 en Stand. 3. Zit hier verschil tussen?
Wokmaster, na het draaien van Burn2k valt mn pc dirct op exact de zelfde manier uit als vanmiddag tijdens Yuri. Ik neem dus aan dat het inderdaad de voeding is....???Op dinsdag 14 mei 2002 17:17 schreef wokmaster het volgende:
[..]
Hmm.. Dat zijn nog verdraaid strakke waardes voor een 250W voeding i.c.m. een AMD systeem.
Volgens mij had iemand anders het hier ook al gevraagd: wat zijn de temps van je processor (idle/stressed)? Het kan dan namelijk ook een koelingsprobleem zijn.
Toch blijf ik de voeding ook nog steeds verdenken. Draai anders even BURNK7.EXE en houd de voeding in de gaten (kijken of na een kwartier de 5 en 12V niet dramatisch inzakken).
Let op: het draaien van dit progje kan tot gevolg hebben dat je PC ontzettend traag wordt, omdat nu het uiterste van processor gevergd wordt.
/edit:
Ik zal BURNK7.EXE even voor je opzoeken...
/edit2: Gevonden! Hier is-ie:
http://members.home.nl/rick2001/BURNK7.EXE
Dan is het definitely een voedingsprobleem! Minimaal een 300Watt exemplaar op de kop tikken.Op dinsdag 14 mei 2002 17:28 schreef JoZ het volgende:
[..]
Wokmaster, na het draaien van Burn2k valt mn pc dirct op exact de zelfde manier uit als vanmiddag tijdens Yuri. Ik neem dus aan dat het inderdaad de voeding is....???
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik ben niet bekend met Macron. Maar ik zou zeggen, baat het niet, dan schaadt het nietOp dinsdag 14 mei 2002 17:29 schreef JoZ het volgende:
Macron ATX Voeding 300W.... dit een beetje goede 300 Watt voeding ( voor 42 €)
Hat zal in ieder geval beter zijn dan wat je nu hebt.
Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe het is afgelopen..... Werkt de PC weer naar behoren?
NopeOp woensdag 15 mei 2002 01:33 schreef wokmaster het volgende:
Ik ben trouwens wel erg benieuwd hoe het is afgelopen..... Werkt de PC weer naar behoren?
Dan zou het ook aan de temperatuur van je processor kunnen liggen. Ik meen gelezen te hebben dat deze rond de 55 graden is. Is dat als bij 100% CPU load of niet?
Zo nee, dan moet je echt iets aan de koeling gaan doen, want 55 graden idle is te hoog. Dat zou beteken dat de stressed temperatuur dan richting 70 graden zou gaan en dat het spontaan uitvallen kunnen verklaren.
Zo nee, dan moet je echt iets aan de koeling gaan doen, want 55 graden idle is te hoog. Dat zou beteken dat de stressed temperatuur dan richting 70 graden zou gaan en dat het spontaan uitvallen kunnen verklaren.
Klopt, ik heb nu een volcano 7 op mijn cpu en het loopt als een zonnetje.... net half uur burn k7 gedraaid zonders probs. Toen ik met mijn andere koeler alleen burnk7 al opstarte was het al mis..... ikke ben weer helemaal blijOp woensdag 15 mei 2002 20:30 schreef wokmaster het volgende:
Dan zou het ook aan de temperatuur van je processor kunnen liggen. Ik meen gelezen te hebben dat deze rond de 55 graden is. Is dat als bij 100% CPU load of niet?
Pagina: 1