MSI KT3 Ultra, voltageregelaars gesmolten, help?

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Een tijd geleden heb ik dit moederbord gekocht bij Completer in Rotterdam. Door omstandigheden het bord niet kunnen gebruiken maar toen het eindelijk zo ver was, dan toch geprobeerd.

Bord uit de doos gehaald, erg voorzichtig gedaan. Test opstelling gemaakt zoals altijd. Niet statisch geladen was ik. AMD Athlon XP 1800+ erop met een silver spacer en een Coolermaster HHC001. Toen het moment supreme, alles draait phew.... Is toch altijd spannend die eerste keer.

Maar mijn geluk was van korte duur, ongeveer 15 min om precies te zijn. Ik rook een brandlucht en kon wel :'( Ik zag eerst niet wat het was, maar de pc gelijk uitgezet. Alles uitvoerig bekeken en zag tot mijn verbazig dat een v.d. voltage regelaars van de in totaal 4 aan het smelten was. Er was een klein stukje aan een hoekje weggebrand. Vond dit erg vaag terwijl ik dus niet aan het overclocken was Het voltage was niet hoger dan 1,75 en de voeding was ook goed. Heb deze uitvoerig getest van de tevoren op een andere pc.

Ik intussen al :'( hem opgestart na een paar uur w8ten, alles deed het normaal. Brandlucht was weg en alles functioneerde naar behoren. Tot op de dag van vandaag doet ie ut goed. Maar de vraag is dus voor hoelang nog :? Daar ben ik dus erg bezorgd om.

Ik gebeld naar Completer en die zeggen dat ze um moeten opsturen naar MSI en die kijken dan of het idd binnen de garantie valt voordat ze um vervangen. IS dat niet het geval betaal ik de onderzoekskosten a 30 euro p/u! Stelletje laaienlichters, als ze slim zijn pakken ze altijd geld denk ik dus.

De vraag is dus moet ik de gok wagen, en vind MSI net zoals ik dat het niet mijn schuld is en vervangen ze um? Of moet ik iets anders doen, iemand suggesties??

..::System Specs::..

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
het is toch niet jou schuld? gewoon sturen die hap.
stom dat completer hem niet direct wil omruilen... maar goed, dat merk je vast ook in de prijs.

Verwijderd

Gewoon rustig laten draaien! Msi heeft 3 jaar garantie en bij sommige bedrijven zelfs 5. Dus je hebt nog tijd zat om het systeem te testen.

• Ibidem
Op dinsdag 14 mei 2002 16:57 schreef weareborg het volgende:
het is toch niet jou schuld? gewoon sturen die hap.
stom dat completer hem niet direct wil omruilen... maar goed, dat merk je vast ook in de prijs.
hoezo merk je dat in de prijs? Het was een mobo van 199 euro hoor 1,5 maand terug :(

Verwijderd

Anders bel je msi en stuur je hem zelf op! TD en Japannertjes daar genoeg het enige wat ze daar spreken is japans en beetje engels dus dat moet wel lukken! maar eerst ff bellen kijken wat hun zeggen niet te veel vertrouwen hebben op een winkel!

• Ibidem
Op dinsdag 14 mei 2002 18:05 schreef gotties het volgende:
Anders bel je msi en stuur je hem zelf op! TD en Japannertjes daar genoeg het enige wat ze daar spreken is japans en beetje engels dus dat moet wel lukken! maar eerst ff bellen kijken wat hun zeggen niet te veel vertrouwen hebben op een winkel!
ja MSI heeft een NL afdeling dus ik kan wel ff met MSI bellen, dan zal ik dan ook morgen gaan doen. Vind dit wel raar als het waar is wat Completer zegt. Terwijl ik dus echt nix verkeerd deed.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 18:09 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

[..]

ja MSI heeft een NL afdeling dus ik kan wel ff met MSI bellen, dan zal ik dan ook morgen gaan doen. Vind dit wel raar als het waar is wat Completer zegt. Terwijl ik dus echt nix verkeerd deed.
Weet ik. kan je nr ff geven je moet dan de td spreken en dan Christiaan Jansen de aardigste meneer bij msi :( ja sorry conflictje gehad bij msi voor de rest goeie gast hoor!

• Ibidem
hmm mail me maar ff de gegevens van MSI. :) impulzive_killah@hotmail.com

Pagina: 1