Ik zit met een raar probleempje. Heb een siteje gebouwd dat gebruik maakt van sessies. Werkt allemaal prima. Maar wanneer ik deze site als onderdeel van een frameset die op een ander domein staat draai, werkt alles mbt de sessies niet meer. Op een Mac (IE) overigens wel, maar op PC (IE), niet? Hoe kan dat, en kan ik iets aan doen?
Dat heeft ongetwijfeld te maken met beveiliging.Genoil:
Ik zit met een raar probleempje. Heb een siteje gebouwd dat gebruik maakt van sessies. Werkt allemaal prima. Maar wanneer ik deze site als onderdeel van een frameset die op een ander domein staat draai, werkt alles mbt de sessies niet meer. Op een Mac (IE) overigens wel, maar op PC (IE), niet? Hoe kan dat, en kan ik iets aan doen?
ik snap het probleem niet.. ik neem aan dat je wel snapt dat dat gedeelte die je met sessies "beveiligt" wel allemaal op dezelfde server/domein moet draaien.. dan moet het prima kunnen. Post is wat code van je sessie anders. Maak je trouwens gebruik van Session_ID via de url, of via een sessioncookie
De sessie wordt op de server opgeslagen en als client stuur je alleen welke sessie je moet hebben. De server houdt dus alle variabelen bij. Als je een frameset hebt met een pagina vanaf een andere server, dan is daar de sessie onbekend en zal dus niet gebruikt worden.
Ook cookies zijn server-afhankelijk, dus zal je het met get of post moeten doen.
Ook cookies zijn server-afhankelijk, dus zal je het met get of post moeten doen.
Met cookies heb ik dit wel werkend (top frame op andere server dan PHP bottom frame). Ook gezien het feit dat het op die Mac wel werkt zou ik in je IE eens kijken onder de Internet Options (Security, Custom Level) of daar niet dingen uitstaan als "navigate subframes across domains" en zo...
PHPSESSID via url doorgeven. Ben je meteen af van het feit dat gebruikers cookies moeten accepteren.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Mja ik denk dat er dan idd niets anders opzit als PHPSESSID doorpassen in de GET vars, of de data in de sessioncookie standaard doorsturen met GET/POST...
Overigens blijft het niet werken als ik in IE de security setting op Low zet.
Dank
Overigens blijft het niet werken als ik in IE de security setting op Low zet.
Dank
En in ruil krijg je het probleem met multiviews.drm:
PHPSESSID via url doorgeven. Ben je meteen af van het feit dat gebruikers cookies moeten accepteren.
Pagina: 1