Toon posts:

VPN gecompliceerde situatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze situatie al voorgelegd aan een leverancier van VPN oplossingen maar die kon me er niet mee helpen misschien dat hier iemand weet of er een oplossing is.
Het gaat hier vooral om Telewerken.

De Situatie:

Op Kantoor:
Windows NT 4.0 Server met verbinding naar het internet d.m.v. MXStream via Eicon Router (deze kan vervangen worden moet dat nodig zijn).

Thuissituaties

1 x Windows ME + Mxstream dmv USB Modem
1 X Windows 98 + @home kabelinternetmodem
2 X Windows 98 + ISDN (kunnen eventueel ook MXstream worden)
(Besturingssystemen zouden ook geupgrade kunnen worden).

Zie iemand hier problemen om tot een VPN te komen en zo nee wat zou de ideale oplossing zijn ?

Bij voorbaat dank,

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

Moet volgens mij geen probleem zijn

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ik zie geen problemen, sterker nog zon vergelijkbare situatie heb ik laatst nog opgeleverd..

wazig dat die 'leverancier van VPN oplossingen' daar niet uit komt :?

A wise man's life is based around fuck you

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik denk dat de beveiliging niet goed genoeg zal zijn, omdat je gebruik maakt van NT4 en W98. Deze besturingssystemen werken alleen met PPTP en deze heeft niet zo'n sterke encrypte als L2TP en IPSec. Dus ik zou die NT4 server vervangen door een Windows 2000 server en daarop een VPN server laten draaien met L2TP/IPSec. En dan op de Windows 98 VPN clients een certificaat ophalen op de VPN server waardoor je een goeie beveiligde verbinding creert.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de Leverancier lag het probleem bij de MXStream verbinding die ons LAN heeft met het internet...

• Zwelgje
Op dinsdag 14 mei 2002 16:28 schreef rdeijkers het volgende:
Volgens de Leverancier lag het probleem bij de MXStream verbinding die ons LAN heeft met het internet...
kheb het ook met MXstream gedaan!! dit moet absoluut het probleem niet zijn!

ff uitleg:

ik heb gewoon gebruik gemaakt van een us robotics 8000 router, deze maakt de VPN verbinding naar het internet (mxstream dus) dat apparaat had poort 1723 geforward naar een w2k VPN server...

en werken, thuiswerkers konden netjes via win98/nt inbellen naar het internet en een VPN verbinding maken met die USR 8000 (die het poortje dan wel weer forward naar de w2k server...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 16:25 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
Ik denk dat de beveiliging niet goed genoeg zal zijn, omdat je gebruik maakt van NT4 en W98. Deze besturingssystemen werken alleen met PPTP en deze heeft niet zo'n sterke encrypte als L2TP en IPSec. Dus ik zou die NT4 server vervangen door een Windows 2000 server en daarop een VPN server laten draaien met L2TP/IPSec. En dan op de Windows 98 VPN clients een certificaat ophalen op de VPN server waardoor je een goeie beveiligde verbinding creert.
Het enige probleem wat we hierbij hebben is dat het upgraden van de server waarschijnlijk voor wat problemen gaat zorgen. Het is wel mogelijk alle PC's bijvoorbeeld Up te Graden naar Windows 2000/ME/XP .

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 16:29 schreef zwelgje het volgende:

[..]

kheb het ook met MXstream gedaan!! dit moet absoluut het probleem niet zijn!

ff uitleg:

ik heb gewoon gebruik gemaakt van een us robotics 8000 router, deze maakt de VPN verbinding naar het internet (mxstream dus) dat apparaat had poort 1723 geforward naar een w2k VPN server...

en werken, thuiswerkers konden netjes via win98/nt inbellen naar het internet en een VPN verbinding maken met die USR 8000 (die het poortje dan wel weer forward naar de w2k server...
Bedankt voor het antwoord..
Maar blijft het probleem dus toch waarschijnlijk zitten in onze NT server. Voor de rest zou de situatie die jij schetst ideaal zijn. Wat is ongeveer de hardware die hier voor nodig is ?

• Zwelgje
Op dinsdag 14 mei 2002 16:45 schreef rdeijkers het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord..
Maar blijft het probleem dus toch waarschijnlijk zitten in onze NT server. Voor de rest zou de situatie die jij schetst ideaal zijn. Wat is ongeveer de hardware die hier voor nodig is ?
het enige probleem van die nt server is dat ie PPTP spreekt... naja is ietsjes minder veilig

hardware: Us robotics 8000 broadband router, verder niks.. kost iets van 188 euro (uit het hoofd)

Pagina: 1