Toon posts:

Netwerk verbinding valt soms uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een winxp pc staan waarvan spontaan ineens de netwerk verbinding van uit valt. Vaak als ik de pc's een tijd heb uitstaan en weer aan doe, dan werkt ie weer.
Als deze uit valt werkt de pc verders wel gewoon maar hij kan geen enkele pc meer zien op het netwerk en de andere pc's hem ook niet meer.
Dit gebeurt spontaan, de ene keer werkt ie 1 uur goed en dan valt ie uit, reboot je de pc doet ie het weer.

De lampjes op de netwerk kaart en hub geven aan dat de kabel verbinding nog in orde is en windows geeft ook nog aan dat de kabel goed functioneerd.
Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken en wat ik eraan kan doen? Is een re-install nodig van de pc?
De pc is vrij recent nog eens opnieuw geinstalleerd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat zijn de specs van die pc? (mainboard/netwerkaart)

zit die netwerkaart onboard toevallig?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Specs zijn die hier onderaan. Ik heb in de andere pc ook al een andere NIC geprobeert, precies hetzelfde.

De NIC's zijn twee simpele realtec Family PCI kaartjes.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 14 mei 2002 16:17 schreef Patrick007 het volgende:
Specs zijn die hier onderaan. Ik heb in de andere pc ook al een andere NIC geprobeert, precies hetzelfde.

De NIC's zijn twee simpele realtec Family PCI kaartjes.
en als je er een non-realtek kaart indrukt? (3com bijvoorbeeld?)

gewoon ff als test (ff lenen van iemand anders)

bios update mischien? ook de nieuwste drivers al geprobeerd?

A wise man's life is based around fuck you

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Eigenschappen van de netwerkkaart -> Powersave -> XP mag de kaart NIET uitzetten om stroom te besparen. Vind je in Device Manager. Realtekjes kunnen slecht tegen een powerdown... :(

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
de drivers zijn gewoon de windows xp drivers.
Maar wat heel raar is het heeft in het begin ook wel een week lang gewerkt.
Kan het zijn dat mijn NIC kapot is gegaan door te hogen FSB snelheden (150 mhz, staat ovrigens al lang weer op 133)????

Ik denk eerlijk gezegt dat dat het niet is, hij gaat nooit op stand by, dus daarom.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er achter ben gekomen waarom het niet werkte, de pc van mijn pa ( p3 450) liep op 556 mhz maar dan loopt de pci op 41 mhz wat de NIC dus niet trok.
Pagina: 1