zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Verwijderd
Verwijderd
Tja, alsof het feit dat jij EEN Pioneer hebt zegt dat alles van dit merk goed is.Op dinsdag 14 mei 2002 16:17 schreef djcrossfire het volgende:
Ik heb ook een Pioneer en ik zou zeggen koop die Pioneer, er zit een goed geluid in en je houdt geld over voor betere boxen
Ik zou op het internet even wat reviews afgaan, www.audioreview.com bv.
In de budgetaudio wordt nogal eens apparatuur verkocht die een volgens de specs een hoop kan en maar nergens naar klinkt.
Ik kan uit ervaring zeggen dat een brakke versterker brak geluid geeft, hoe fantastisch de speakers ook zijn. Laat je fatsoenlijk informeren!
In welke prijsklasse zoek je iets dan?Op dinsdag 14 mei 2002 16:14 schreef Bonkdoos het volgende:
[...]
Verwijderd
Nog nooit de sony geluisterd zeker... je vergelijkt appels met peren..Op dinsdag 14 mei 2002 16:17 schreef djcrossfire het volgende:
Ik heb ook een Pioneer en ik zou zeggen koop die Pioneer, er zit een goed geluid in en je houdt geld over voor betere boxen
Die sony ligt in een compleet andere segment dan die sony..
nog iets... ik weet niet waar je hem gaat bestellen... maar je de 1070 van sony is momenteel 600 euro bij mediacheckpoint... hijs alleen in het zwart..
Ik wil de 1070 in het zilver/alu
Klopt ja, maar dat is dus wel ruim 2 keer zo duur als de pioneer...En ik gebruik geen high end apparatuurOp dinsdag 14 mei 2002 17:19 schreef Pauluz het volgende:
[..]
Nog nooit de sony geluisterd zeker... je vergelijkt appels met peren..
Die sony ligt in een compleet andere segment dan die sony..
nog iets... ik weet niet waar je hem gaat bestellen... maar je de 1070 van sony is momenteel 600 euro bij mediacheckpoint... hijs alleen in het zwart..
Ik wil de 1070 in het zilver/alu
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
past mooi bij mijn DV444 dvd speler,
wil hem nog wel horen nu, en vergelijken met een zilvere Onkyo
Mijn Flickr; Sony A7iii
Max power rear (total using 1 channel) 80W, 1% vervorming.
Welk vermogen hij bij meer kanalen tegelijk levert en wat de vervorming dan is vertellen ze liever niet (10% en 40W).
Kijk ook naar de power consumption: 220W
De voeding is dus zwaar ondergedimensioneerd.
Je kunt beter de voorkanalen apart versterken en een aktieve sub gebruiken, of koop er speakers bij die hem niet zwaar belasten, dus zeker geen 80W RMS speakers.
Tis maar een tip
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
Kun je dit misschien toelichten? Ik snap het niet helemaalOp dinsdag 14 mei 2002 21:28 schreef Speedy-Andre het volgende:
Leuk die specs van Pioneer:
Welk vermogen hij bij meer kanalen tegelijk levert en wat de vervorming dan is vertellen ze liever niet (10% en 40W).
Yep, dat bedoel ik.Op dinsdag 14 mei 2002 21:40 schreef hervaz het volgende:
Dat ie nou niet echt krachtig is en een heel krappe voeding heeft.
Zou je er 80W speakers aan hangen op elk kanaal, dan blijkt hij maar 40W te kunnen leveren (max power 220W).
Simpel rekensommetje toch?
En dat Pioneer alleen het vermogen opgeeft als 1 van de kanalen is belast en niet meerdere zegt mij al genoeg.
Geen zware speakers gebruiken dus, maar max 40W RMS, anders gaat deze receiver clippen en blaas je de speakers op
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual
Maar dat pioneer het vermogen opgeeft als 1 van de kanalen belast is geldt toch niet in de stereo mode? Bij de Front speakers in stereo mode zie ik die toelichting in ieder geval niet staan. Als het wel zo is is het wel naaierig!! Maar in de stereo (=muziek) mode draai je meestal harder, en als je een film kijkt is 40 Watt RMS toch zat???Op dinsdag 14 mei 2002 21:44 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
En dat Pioneer alleen het vermogen opgeeft als 1 van de kanalen is belast en niet meerdere zegt mij al genoeg.
Geen zware speakers gebruiken dus, maar max 40W RMS, anders gaat deze receiver clippen en blaas je de speakers op
Een andere versterker aansluiten voor de front speakers vind ik een beetje zonde, want ik wil deze juist kopen om van die andere af te zijn
Ik zit er gewoon een beetje mee of ik hem moet kopen, want de 810 is ook wel mooi
T was maar een tipOp dinsdag 14 mei 2002 21:56 schreef Bonkdoos het volgende:
[..]
Maar dat pioneer het vermogen opgeeft als 1 van de kanalen belast is geldt toch niet in de stereo mode? Bij de Front speakers in stereo mode zie ik die toelichting in ieder geval niet staan. Als het wel zo is is het wel naaierig!! Maar in de stereo (=muziek) mode draai je meestal harder, en als je een film kijkt is 40 Watt RMS toch zat???
Een andere versterker aansluiten voor de front speakers vind ik een beetje zonde, want ik wil deze juist kopen om van die andere af te zijnen bovendien is het draaien aan 2 volumeknoppen ook niet echt cool...
Ik zit er gewoon een beetje mee of ik hem moet kopen, want de 810 is ook wel mooiIemand enig idee wat die kost?
Stereo trekt hij wel 2x80W denk ik.
De vsxd 810 is €489 bij Stassen.
Verwijderd
220w is duz niet veel voor een versterker... ik heb een pioneer 859rds, deze heeft een voeding van (uit mijn hoofd) 400 watt. pioneer maakt zeker goed spul.Op dinsdag 14 mei 2002 21:28 schreef Speedy-Andre het volgende:
Leuk die specs van Pioneer:
Kijk ook naar de power consumption: 220W
De voeding is dus zwaar ondergedimensioneerd.
Je kunt beter de voorkanalen apart versterken en een aktieve sub gebruiken, of koop er speakers bij die hem niet zwaar belasten, dus zeker geen 80W RMS speakers.
Tis maar een tip
Ook Pioneer heeft goedkope meuk hoor. Net zoals Sony. En nog wel meer merken.Op dinsdag 14 mei 2002 23:11 schreef Tommy4u het volgende:
[..]
220w is duz niet veel voor een versterker... ik heb een pioneer 859rds, deze heeft een voeding van (uit mijn hoofd) 400 watt. pioneer maakt zeker goed spul.
Jij hebt een 859, da's een totaal andere klasse dan zo'n "instap" 510.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
ow ja klopt, wat je gewoon het beste kunt doen, is gewoon een aantal winkels afgaan. kijken naar goede aanbiedingen (magazijn opruiming bijvoorbeeld) je komt zeker leuk speelgoed tegen. ik kwam laatst ook een dikke yamaha dd versterker tegen normaal iets van 1900 piek, toen voor 700 of zo.. wel helemaal nieuw.. goed zoeken duzOp dinsdag 14 mei 2002 23:27 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
Ook Pioneer heeft goedkope meuk hoor. Net zoals Sony. En nog wel meer merken.
Jij hebt een 859, da's een totaal andere klasse dan zo'n "instap" 510.
Dat is dus volkomen gelul. Hoe makkelijk de speakers aan te sturen zijn heeft helemaal niets te maken met de hoeveelheid vermogen die ze max. kunnen hebben zonder kapot te gaan. De gevoeligheid van je luidsprekers maken ze makkelijk of moeilijk aan te sturen. En speakers die impendantie dippen hebben ver onder hun nominale impendantie maken het zwaar voor je versterker. Omdat de meeste versterkers niet goed overweg kunnen met hele lage impendanties.Op dinsdag 14 mei 2002 21:44 schreef Speedy-Andre het volgende:
[..]
Yep, dat bedoel ik.
Zou je er 80W speakers aan hangen op elk kanaal, dan blijkt hij maar 40W te kunnen leveren (max power 220W).
Simpel rekensommetje toch?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Precies, en dat zal dus niet zo snel voorkomen met de std huis tuin en keuken speakers.Op woensdag 15 mei 2002 10:33 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Dat is dus volkomen gelul. Hoe makkelijk de speakers aan te sturen zijn heeft helemaal niets te maken met de hoeveelheid vermogen die ze max. kunnen hebben zonder kapot te gaan. De gevoeligheid van je luidsprekers maken ze makkelijk of moeilijk aan te sturen. En speakers die impendantie dippen hebben ver onder hun nominale impendantie maken het zwaar voor je versterker. Omdat de meeste versterkers niet goed overweg kunnen met hele lage impendanties.