Gare koeler?

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 14:08
Ik heb dus laatst een nieuwe koeler gekocht, deze:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.blaauw/spire1.jpg
Sorry voor de brakke foto, maar me arm trilde nogal :P
Maar ok, die heb ik erop gezet, heel klein beetje koelpasta tussen gedaan, en erop gezet, alleen nu is m'n cpu gewoon 10 graden warmer :r, nu vroeg ik me af, is dit nou gewoon een gaar model en kan ik m'n andere koelblok (+ nieuwe fan) er maar weer opzetten?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.blaauw/spire2.jpg
De cpu was altijd 40 stressed, en nu is ie 48 stressed, beetje errug groot verschil, die 40 graden is wel gemeten op een MSI K7T pro2 mobo, en die 48 (met andere koeler dus) op een ASUS A7V.
Btw, als ik me casefans aanzet istie 43 graden, maar ik weet gewoon dat het veeeel koeler moet kunnen (het is nl. een duron 800 mhz).
Dus is die (ronde) koeler gewoon slecht, en kan ik beter die ouwe er weer opzetten, of ligt het toch ergens anders aan?

Verwijderd

Persoonlijk houd ik helemaal niet van orbs op CPU's. Wel op chipsets, ik had bij mijn nieuwe PC ook een orb er op, eentje met 2 fans boven elkaar (niet DragonOrb III), na een uurtje idlen flitste de autoshutdown langs, te warm. Ik heb nu de Coolermaster met heat pipe, HCC-001 of zoiets. Ik zou de Spire er weer op zetten, hoewel die mij de vorige keer ook niet zo beviel, is aluminium he... koper rules >:)

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 15:45 schreef spokje het volgende:De cpu was altijd 40 stressed, en nu is ie 48 stressed, beetje errug groot verschil, die 40 graden is wel gemeten op een MSI K7T pro2 mobo, en die 48 (met andere koeler dus) op een ASUS A7V.
De temperatuurmeting van moederborden onderling vergelijken gaat niet altijd. De ene temperatuurmeting is de andere niet, dit kan al iets verklaren.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik zou die oude er gewoon weer opzetten als die beter koelt.

Verwijderd

Orb's koelen gewoon slecht.

• spokje
Mjah, dat weet ik dus niet zeker, ah ik zet er wel een mega fan op :) dat koelt altijd goed :)

• kutkip
  • Laatst online: 23-12-2025
Dat oude koelblok is waaaaaaaaaaaaay beter :) Probeer die fan ook eens lucht op het koelblok te laten blazen. (omdraaien dus)

• spokje
Op dinsdag 14 mei 2002 15:54 schreef kutkip het volgende:
Dat oude koelblok is waaaaaaaaaaaaay beter :) Probeer die fan ook eens lucht op het koelblok te laten blazen. (omdraaien dus)
Hij blaast wel lucht, maar moet er effe een nieuwe fan opdraaien en dus wou ik effe weten of dat de moeite waard was :) maar ja dus, denk dat ik hem zo ga bestellen, thx voor het advies :) xal wel effe een many rpm fan erop zetten :) moet altijd werken :D

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

'k heb de alu Coolermaster DP5-7H53F0C, 'k hou de proc continu tussen de 45-50 graden... 'k ben nog een n00b en weet niet precies hoe netjes dit is, maar ik twijfel 'm in te ruilen tegen een koperen HHC-001, is dit de moeite of zijn er nog veel betere aan een nette prijs??

New pc under construction...

• kutkip
Op dinsdag 14 mei 2002 15:58 schreef Jaydee het volgende:
'k heb de alu Coolermaster DP5-7H53F0C, 'k hou de proc continu tussen de 45-50 graden... 'k ben nog een n00b en weet niet precies hoe netjes dit is, maar ik twijfel 'm in te ruilen tegen een koperen HHC-001, is dit de moeite of zijn er nog veel betere aan een nette prijs??
Da's echt zonde van het geld. 45-50 graden is echt een heel mooie temp hoor :) En als ik het me goed herrinner (oid :D) is die fan temp geregeld, dus als je cpu warmer wordt gaat ie harder blazen :7

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zeker goede temp, niks aan doen. Ik haal op mijn TB 1400 (de heetste van allemaal) 54-56c met een Spire Whisperrock, not bad voor een koeler die je niet hoort.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 23:11

Chop2000

Vroem

Hmmmz ik wil niet veel zeggen, ik had eerst ook die spire die jij had, toen werd met cpu 700@800 (t-bird) 52, met die spire orb (die je nu hebt) werd hij 45 graden...
(beide temps Stressed) dit was op een a7v
bij a7v moet je de sensor zelf erop doen, dus mischien ff testen met die andere cooler..

niks

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 16:02 schreef KillerAce_NL het volgende:
Zeker goede temp, niks aan doen. Ik haal op mijn TB 1400 (de heetste van allemaal) 54-56c met een Spire Whisperrock, not bad voor een koeler die je niet hoort.
ik 35 c :9 met een merk die jullie niet kennen

• kutkip
Op dinsdag 14 mei 2002 16:34 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

Ow... wat voor merk dan? :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eens, niet lang geleden, schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]
LOL mijn dondervogel 1400 is 34 graden, met een iets grotere onbekende koeler, ik zal ff opzoeken
met koelpasta en 3 casefans danwel

http://www.neolec.de/neolec/de/index_venezia_tb_uk.html

zeer coole cooler, wel enorm kabaal, maarja wel ijskoud he
Die ??? >:)
Tja fotografisch geheugen he, ik onthoud opschepperij altijd :Z

Verwijderd

[..]

hoe kan je nou weten dat we die niet kennen :D

Verwijderd

door het niet te vertellen :P

Verwijderd

[..]

echt Heeeeemaaaaaaaa ;)

Verwijderd

he die venezia koeler van neolec heb ik ook... is idd uber... op mijn server zit de Blackmagic B ook van Neolec die koelt ongeveer gelijk alleen de koelrib is van de B veel groter

Verwijderd

Als het geen homemade is, kennen we hem vast wel. We komen niet alleen op tweakers, zeker niet als we nieuwtjes aan het zoeken zijn!!!!

Verwijderd

Orb :r

Verwijderd

T-MUG wil type nummer van je nieuwe cooler weten ! ik heb 2 van die sinkŽs liggen maar weet niet van wie ze zijn!
specŽs please!

oja

die 2de lijkt me beter (je oude)

Verwijderd

haal die orb er snel vanaf!!

die koelen voor geen meter, ik heb al een antal opgeblazen xps gezein met deze cooler

Verwijderd

Ik lees vaak dat Asus mobo's iets van 10 graden teveel aangeven..

• spokje
Ik ga 'm er ook afhalen :) maar moet eerst nog effe nieuwe 60mm fan bestellen, want had die orb gekocht omdat die spire 60mm fan de lagers kapot waren, en de orb zag er ook wel kewl uit, wist ik veel dat dat ding gaar koelt. Ik zet hem wel weer op ebay ofzo :) wie weet wat een gek er voor geeft :P
Ik lees vaak dat Asus mobo's iets van 10 graden teveel aangeven..
Mjah, dat klopt. Met dat standaard progje dat op de cd bij zit wel ja, maar als je in het bios kijkt of met speedfan dan istie precies 10 graden lager, mbm ook 10 graden teveel.

Verwijderd

T-MUG wil type nummer van je nieuwe cooler weten ! ik heb 2 van die sinkŽs liggen maar weet niet van wie ze zijn!
specŽs please!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 15:52 schreef Darkice het volgende:
Onzin! Heb jij zeker nog nooit een Dragon Orb III gezien >:)

• spokje
Op woensdag 15 mei 2002 15:23 schreef T-Mug het volgende:
specŽs please!
Ok, ik laat het wel weten zodra ik heb beslist watvoor ik ga nemen. Ik ga niet voor een bepaald merk ofzo, 60 x 60 mm passen er allemaal, waar ik wel naar kijk is de verhouding tussen lawaai/rpm/prijs :)

edit:
Hmm, waar wil je eigenlijk de specs van? Van me nieuwe koeler (die spire orb), of de fan die ik ga kopen of van de heatsink die ik er weer op ga zetten met nieuwe fan? :)

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Je temps kloppen PRECIES!!!

Ik had eerst een Msi K7tpro2 met een AMD Athlon 900, was een nette 35 graden... met zo'n coolermaster coolertje.

Paar weken later A7v133 gehaald ivm RAID1+0, en me temp was ineens 45 graden IDLE!!

Dit verteld je gewoon dat de temp sensor van de a7v BETER is en die van de MSI minder goed is, want een TE HOGE temperatuur geeft ie nooit aan :y)

• spokje
Ah ok, maar denk je dat ik een lagere temp haal als ik een goeie 60 mm fan op dat koelblok zet? De 40 graden idle (zonder casefans aan) moet toch te halen zijn met een duron 800?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 15:52 schreef Darkice het volgende:
en het zijn core slopers
Pagina: 1