Toon posts:

weer een dual-cpu vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de search gebruikt.. :)

Ik mag in september mee doen met een pc-priveplan waarbij ik zelf 5000 gulden mag besteden.. een lekker bedrag dus.
Ik zit al een tijdje te denken aan een dual-cpu systeem en heb hierover al het een en ander gelezen. Ik heb begrepen dat P4 niet kan dus dan zou dat Athlon of P3 worden. Ik wil een echt snel systeem samenstellen met iig raid0+1.

Ik vraag me echter het volgende af: is het verstandig om te investeren in een dual athlon systeem omdat de FSB lager ligt dan die van de P4? M.a.w. waar komt de bottleneck te liggen? Is het verstandiger om te kiezen voor een single p4 systeem omdat dan de FSB iig hoger is?

Wie helpt me?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23

Wallie

Herr

Tja, ligt eraan wat je met je pc wil doen he, voor spelletjes, internetten, tekstverwerken enz is een dual cpu niet geschikt (er wordt toch maar 1 cpu gebruikt).

Je kan het wel gebruiken voor 3D renderen, photoshop en opscheppen op het schoolplein... :)

Meeste mensen hebben zat een single cpu systeem, bespaart je ook een hoop koeler-herrie.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de pc inderdaad ook gebruiken voor het bewerken van film dus snelheid is belangrijk.. Eigenlijk gaat het me erom om voor 5000 pieken een supersnel systeem te bouwen... ik heb zelfs even aan SCSI ged8 maar dat is me toch te duur, en raid0+1 moet goed genoeg zijn lijkt me..

Waar ligt dus de bottleneck?

Verwijderd

[lolmode]ik denk in de glasbak[/lolmode]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Lees anders eerst dit topic of zo door [topic=431762/1/50] Met de search valt er wel wat te vinden hoor :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

alleen servers hebbene r wat aan, en oja quake 2 ook :-)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Abbadon! Goed topic.. ik was het nog niet tegengekomen, mijn fout..

Ik ga denk ik toch maar voor de Dual AMD als ik dat topic goed heb begrepen... De FSB is op dit moment dus niet de bottleneck... Zoals je leest ben ik niet echt een hardware-man.. :D

Dan toch nog 1 vraagje: IDE Raid0+1 of toch SCSI voor de snelheid?

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 11:06

adana

merzbow, schmerzbow

[topic=295149]
[topic=402092]
[topic=339626]

Wederom een kwestie van de search gebruiken...

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

Pagina: 1