met cron tekst bestand aanspreken

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 21:02
hoe kan ik met cron de tekst uit een bestandje lezen, zodat cron er glijk wat mee kan doen? heb al gezocht kan het niet vinde :(

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet. >:)
De crond kan wel programma's runnen, maar volgens mij is het onmogelijk om in een crontab scrips uit te gaan voeren.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dan maak je toch een bestand je aan dat begint met
#!/bin/bash
en dan type je de opdrachten die je verder wilt, je slaat t op in /usr/bin, maakt m executable, en zet t script in crontab ;)

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 21:02
Op dinsdag 14 mei 2002 16:06 schreef _knight_ het volgende:
Volgens mij kan dat niet. >:)
De crond kan wel programma's runnen, maar volgens mij is het onmogelijk om in een crontab scrips uit te gaan voeren.
hij kan wil scripts runnen maar dat is het probleem niet, hij moet de tekst uit een tekst-file lezen en die in het script gebruiken als invoer.

[edit]
ik zit nu te tobbe met for, ik kan m nu wel al als echo zien maar om te gebruike waarvoor ik het wil werkt niet

ik wil zoiets
tar -zcvpf /bla en dat hij nu in bestand x kijkt wat hij mot tarre

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
Ik snap het niet,
waarom niet een scriptje maken dat doet wat je doen moet en dat via cron starten?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Wat bedoel je precies? Je wil vanuit cron een scriptje 'file1' starten, en dat scriptje moet dan een file 'file2' uitlezen en iets met de inhoud doen? Wat precies?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Op dinsdag 14 mei 2002 16:19 schreef banaan-X het volgende:
dan maak je toch een bestand je aan dat begint met
#!/bin/bash
en dan type je de opdrachten die je verder wilt, je slaat t op in /usr/bin, maakt m executable, en zet t script in crontab ;)
ja, maaaaaaaar, dat moet je nog altijd crond restarten !!
Dat kan je natuurlijk ook met een cron doen :)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

[topic=319439]

Lees die eens heel erg goed door a.u.b.

Dit is de manier waarop je dus niet een topic moet starten. Niemand snapt hier iets van natuurlijk.

Als je een duidelijke topic plaatst waarin je op een duidelijke manier aangeeft wat je nu precies wil en welke stappen je reeds ondernomen hebt, dan mag je het opnieuw proberen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.