Toon posts:

Positioneren van popup a.d.h.v plaatje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem(pje?). Ik heb op een pagina een aantal plaatjes staan. Als ik op een plaatje klik, moet er een popup worden geopend, die naast het plaatje verschijnt.
Ik moet daarvoor dus de coordinaten van het plaatje kunnen bepalen. Is dat mogelijk?

De andere oplossing is dat ik dit doe d.m.v de scherm coordinaten, maar dit geeft een minder mooi resultaat.
Dit lukt me btw nog alleen in IE, voor Netscape moet ik dan nog even kijken hoe dit moet (maar dat terzijde).

En dan nog een ding, het moet ook werken in Netscape (klote he :D ).

Alvast bedankt

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Kun je dat niet met een layer doen? Stuk makkelijker en sneller..

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

document.getelementbyid('plaatje').style.top was t toch :)

en .left (zijn dat de co-ordinaten van je plaatje :)

ik ga t fout hebben... heb ik altijd :(

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 22:08
Lijkt me ook, in een layer i.p.v. popup. Want als je met popups te werk gaat zit je met het probleem dat alle gebruikers verschillende resoluties hebben, en dat dus de popups nooit op dezelfde manier, en op exact dezelfde locatie kan worden gepositioneerd.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
een layer is niet zo'n geweldig idee, omdat er gegevens moeten worden getoond die uit een database worden gehaald.
Met een popup zorg ik ervoor dat de gegevens pas op moment van klik worden opgehaald.
Als ik lagen ga gebruiken, dan moeten al deze gegevens voor elke rij (plaatje) al worden opgehaald en dat is niet echt bevorderlijk voor de laadtijd van de pagina...

Maar bedankt disjfa ik ga het even proberen...

Verwijderd

iframe dan?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 22:08
marnix_nr_nog_wat:
Maar bedankt disjfa ik ga het even proberen...
Ben benieuwd wat je dan precies gaat doen, want hij zegt precies 0,0. En wat mophor zegt, een iframe c.q. ilayer voor de Netscape gebruikers, lijkt me geschikt hoor. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 14 mei 2002 15:31 schreef disjfa het volgende:
document.getelementbyid('plaatje').style.top was t toch :)

en .left (zijn dat de co-ordinaten van je plaatje :)

ik ga t fout hebben... heb ik altijd :(
Is voudt! ;) ten 1e is het getElementById (case-sensitive) en daarbij kan je geen style eigenschappen uitlezen die je niet gezet hebt.
Je kan wel het plaatje relatief of absoluut positioneren, en dan de offset uitlezen :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ok ben er nog niet uit...
ik meen me te herinneren dat je als je op een image klikt (met link dus), je niet alleen de schermcoordinaten van de muisklik kan ophalen maar ook de coordinaten binnen dat plaatje zelf kan ophalen. Van daaruit kan ik dan dus de coordinaten van het plaatje op het scherm bepalen.

(Heb ik dit duidelijk genoeg verwoord?)

edit:

voor IE blijkt dit het attribuut offsetX en offsetY te zijn, maar voor NS???
Pagina: 1