Toon posts:

[RC5-64] download eigen stats progje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een programmatje in elkaar gezet die je RC5-64 statistieken van het internet haalt en opslaat in een tekst bestand.

Bestand ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
Date       Current Ranking  Up/Down  Time Working  Overall Rate Total Blocks Tested
------------ ---------------- -------- ------------- ----------------- --------------------
12-May-2002     130,094 +20  24 days   1,421 KKeys/sec          9,642
13-May-2002     129,537     +557     25 days   1,222 KKeys/sec          9,829

Progje kijk om de x seconden of er een connectie is met het internet, en als dit zo is, kijkt'ie om de x minuten of er nieuwe stats aanwezig zijn op stats.distributed.net. Is dit zo, dan worden deze stats opgeslagen in een ascii-bestand in dezelfde dir als de exe.

Aantal instellingen kunnen in een ini bestand worden opgenomen:

Naam ini-file: DisStat.ini (moet in zelfde dir als .exe)

Inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[disstat]
lastdate=xxxxx
rc5_id=xxxxx
checkmin=10
checkconinterval=5
idle=blank
check=black
getstats=red

- lastdate -
Hier wordt door progje bijgehouden welke datum het laatst is opgehaald. (vul als begin zoiets als '12-May-2002' in)

- rc5_id -
Vul hier je eigen ID invullen

- checkmin -
Om de zoveel minuten wordt op distributed.net gekeken of er nieuwe stats zijn.

- checkconinterval -
Aantal seconden tussen het checken of je een connectie met het internet open hebt.

- idle - *
Icoontje voor wanneer er niets gebeurt

- check - *
Icoontje voor wanneer er gechecked wordt of er een connecite naar het internet is

- getstats - *
Icoontje voor wanneer de stats worden opgehaald

* Mogelijke icoontjes zijn:
- black
- red
- rood
- geel
- groen

Updated 15 mei 2002 11:19
Download versie 1.2 (60.0kB)

Let op!!!
- Alleen getest op een Windows 98se machine, met dial-up connectie. Dus weet niet of het ergens anders ook werkt.
- Misschien heb je de Visual Basic Runtime 6 Libraries nodig.
- En dit programma is snel in elkaar geflantst, dus er is niet zoveel tijd aan besteed.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Leuk initiatief :)

Misschien wat duidelijker als je er ook een screenschot van post? Ik weet dat op de distributed.net downloadpagina er veel add-ons zijn. Er staan ook diverse statsproggies bij. Misschien heb je er wat aan.

ik heb je progje niet getest, draai geen koetje

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 15:48 schreef MarcyDarcy het volgende:
Leuk initiatief :)

Misschien wat duidelijker als je er ook een screenschot van post? Ik weet dat op de distributed.net downloadpagina er veel add-ons zijn. Er staan ook diverse statsproggies bij. Misschien heb je er wat aan.

ik heb je progje niet getest, draai geen koetje
Heb niet zo gekeken naar die add-ons, vond'et zelf leuk om te kijken of ik dit voor elkaar zou krijgen.

En een screenshot zit er ook niet in, want het is een progje dat in je systray te zien is, en verder zijn er niet zoveel opties, anders dan in de ini-file.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
hmmmm ik lees net
Progje kijk om de x seconden of er een connectie is met het internet, en als dit zo is, kijkt'ie om de x minuten of er nieuwe stats aanwezig zijn op stats.distributed.net. Is dit zo, dan worden deze stats opgeslagen in een ascii-bestand in dezelfde dir als de exe.
Je weet dat distributed.net maar 1x per dag de stats update (als we geluk hebben :))? Dus dat om de x minuten laten checken is niet echt nodig. De statsrun vind gewoonlijk altijd plaats rond 02:00 uur nederlandse tijd. Zo rond 06 a 07:00 uur is het wel klaar (soms loopt dit uit tot in de middag)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 16:01 schreef MarcyDarcy het volgende:
hmmmm ik lees net
[..]

Je weet dat distributed.net maar 1x per dag de stats update (als we geluk hebben :))? Dus dat om de x minuten laten checken is niet echt nodig. De statsrun vind gewoonlijk altijd plaats rond 02:00 uur nederlandse tijd. Zo rond 06 a 07:00 uur is het wel klaar (soms loopt dit uit tot in de middag)
Heb je gelijk in, dus kun je de x minuten lekker hoog zetten. Heb dit in eerste instantie gedaan omdat ik laatst meegemaakt heb, dat de stats van een aantal dagen achterelkaar werden ge-update. Na een tijd stilgestaan te hebben. Toen heb ik op één dag, de stats van de afgelopen 4 dagen zien langskomen.

En aangezien de check op zich niet veel voorsteld, kan het niet zo'n kwaad om wat vaker te checken (dacht ik).

Verwijderd

Gaaf idee!
Ik heb em nog niet helemaal werkend maar dat doe ik vanavond wel ff. (eerst ff trainen)

Verwijderd

Topicstarter
Ben net thuis, en probeer het progje met een kabel aansluiting, en :( helaas. Werkt dus niet....

Dus er moet nog aan gewerkt worden, maar voorlopig ff geen tijd. Dus... wordt vervolgt

edit:

Progje werkt nu WEL met een kabel aansluiting :) :)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Volgens mij werkt het bij mij ook niet. Ik heb netjes de startdatum 13-5 ingevuld maar hij haalt geen enkele stats op :?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Stoer progje als ie werkt, heb thuis dail-up, dus zal hem vanavond ff downloaden :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Topicstarter
Versie 1.2 alweer, nu te downloaden:

Download versie 1.2 (60.0kB)

- Betere manier om internet connectie te checken (werkt ook bij kabel internet :) :) )
- Errorhandling geintroduceerd. Dus als je een error hebt, post dan de error description erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 09:13 schreef Mobster het volgende:
Volgens mij werkt het bij mij ook niet. Ik heb netjes de startdatum 13-5 ingevuld maar hij haalt geen enkele stats op :?
Probeer volgende ini instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[disstat]
lastdate=12-May-2002
rc5_id=jouw_nummer_hier
checkmin=30
checkconinterval=20
idle=blank
check=black
getstats=red

let op dat de ini file de volgende naam heeft: DisStat.ini en dat'ie in dezelfde dir staat als de .exe

Verwijderd

dit krijg ik met een winXP bak en ADSL

Afbeeldingslocatie: http://www.graasland.com/pictures/error.jpg

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:41

s3n

Op woensdag 15 mei 2002 18:56 schreef Mo-Bees het volgende:
dit krijg ik met een w2k bak en ADSL

[afbeelding]
* s3n krijgt die melding ook..

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 23:07
Leuk progje maar is het makkelijk om dat ook voor OGR te maken en dan een bestandje RC5 en OGR?

Oh, helaas krijg ik ook zoals de 2 hierboven dezelfde error dus helemaal goed is het zeker nog niet maar het begin is er :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 18:56 schreef Mo-Bees het volgende:
dit krijg ik met een w2k bak en ADSL

[afbeelding]
Ok, ik weet zo niet hoe dit kan :? , maar heb code zo aangepast, dat ik een nog beter inzicht in deze fout kan hebben.
Dus even versie 1.3 downloaden, en nog een keer proberen, en dan de foutmelding maar weer plaatsen.

En dan zal ik de fout proberen op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
* UPDATE versie 1.3 *

DisStat 1.3

• Witlof
Op woensdag 15 mei 2002 20:00 schreef EchtWel het volgende:
* UPDATE versie 1.3 *

DisStat 1.3
This page is not available.
We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.

edit:

Het is al opgelost zie ik :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 20:02 schreef Witlof het volgende:

[..]

This page is not available.
We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
Heb'em al aangepast (sorry)

Download

• Witlof
De error is niet veel veranderd:
5:Invalid procedure call or argument

Call stack:
frmMain.tmrDisStat_Timer
modMain.GetDisStats,regel:7
DisStat

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 20:06 schreef Witlof het volgende:
De error is niet veel veranderd:
[..]
Nee, klopt, maar nu kan ik wel precies de regel vinden in de code waar'et aan ligt.

• Witlof
Op woensdag 15 mei 2002 20:07 schreef EchtWel het volgende:

[..]

Nee, klopt, maar nu kan ik wel precies de regel vinden in de code waar'et aan ligt.
Dan wens ik je veel plezier met regel 7 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 20:08 schreef Witlof het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel plezier met regel 7 ;)
Zou ik jouw RC5ID mogen hebben om 1 en ander te testen?

• Witlof
ID=327241

Verwijderd

Topicstarter
Weet waar de fout zit:

Bij m'n eigen stats staat er in groen achter 'Current Ranking' dat ik gestegen ben (vandaag in ieder geval).

Bij jouw stats staat er niets achter de 'Current Ranking', omdat je bent blijven staan.

Nu moet ik dit dus nog oplossen, maar niet meer vandaag...

• Witlof
Op woensdag 15 mei 2002 20:19 schreef EchtWel het volgende:
Weet waar de fout zit:

Bij m'n eigen stats staat er in groen achter 'Current Ranking' dat ik gestegen ben (vandaag in ieder geval).

Bij jouw stats staat er niets achter de 'Current Ranking', omdat je bent blijven staan.

Nu moet ik dit dus nog oplossen, maar niet meer vandaag...
Ah, ben blij dat je de fout hebt gevonden. Succes ermee en we zien wel wanneer er weer een update is :)

Verwijderd

wat witlof zegt

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Op woensdag 15 mei 2002 20:03 schreef EchtWel het volgende:

[..]

Heb'em al aangepast (sorry)

Download
Versie 1.3 geprobeerd (onder w98) en nou kreeg ik een foutmelding in regel 4... ;(

Verwijderd

Topicstarter
:) UPDATE versie 1.4 :)

Download

Daar is'ie dan, volgende versie, minder bugs !?!.

Aantal dingetjes aangepast:
- Current Ranking zelfde gebleven, gaat niet meer fout (hoop ik)
- Verbeterde error handling
- Kleine aanpassing van het log bestand, maar dat zie je zelf wel

Merk'et wel weer als er nog bugs en/of wensen zijn.

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 14:42

Lagune

Its time for warp

Similair tool maar dan met een schilletje en html output
http://www.scheit.de/dnetc/index.html

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Op zaterdag 18 mei 2002 00:17 schreef EchtWel het volgende:
:) UPDATE versie 1.4 :)

Download

Daar is'ie dan, volgende versie, minder bugs !?!.

Aantal dingetjes aangepast:
- Current Ranking zelfde gebleven, gaat niet meer fout (hoop ik)
- Verbeterde error handling
- Kleine aanpassing van het log bestand, maar dat zie je zelf wel

Merk'et wel weer als er nog bugs en/of wensen zijn.
Je linkje is dood :'(
Maar leuk proggie, goed werk

Nu ook zonder stropdas

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Goed man! Erg leuk. Ik zou hem naar d.net sturen. Wellicht zetten ze hem daar op de server! Vooral doorgaan, ik gebruik hem nu zelf ook. Versie 1.4 werkt lekker bij mij :) Klasse :)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Heb je nog een ander linkje?
En idd als je HTML output zou kunnen maken zou het helemaal geweldig zijn.

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023
Op zaterdag 18 mei 2002 01:50 schreef babylon5 het volgende:
Werkt ook niet onder xp

Loeibaar.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 01:50 schreef babylon5 het volgende:
Klopt, maar die houd de ranking niet bij, en daar ging'et mij in eerste instantie om.

Verwijderd

Kun je je programmatje ff ergens anders hosten?
Hij doet het nu niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 16:08 schreef Tweakert het volgende:
Kun je je programmatje ff ergens anders hosten?
Hij doet het nu niet.
http://disstat.netfirms.com/

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik heb hem weer downgeload en krijg nu de volgende melding:

430:
Class does not support Automation or does not support expected interface

Call stack:
frmMain.tmrDisStat_Timer
modMain.GetDisStrats
DisStat

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 17:52 schreef Mobster het volgende:
Ik heb hem weer downgeload en krijg nu de volgende melding:

430:
Class does not support Automation or does not support expected interface

Call stack:
frmMain.tmrDisStat_Timer
modMain.GetDisStrats
DisStat
Probeer de full install eens.

Verwijderd

Topicstarter
:) UPDATE version 1.5 :)

Gaat snel, alweer een update....

http://disstat.netfirms.com/

- Genereerd nu ook een html pagina.
- Paar bugjes weggewerkt
- Paar schoonheidsfoutjes weggewerkt

Verwijderd

Hejje mooi doan. 8-)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als ik bij de begin datum niks invul dan haalt ie alleen stats op van de vorige dag.
Ik dacht dat hij dan alles op zou halen, zodat je een mooi overzicht hebt... Jammer :'(

Oh ja, wat is het verschil tussen de gewone en full install? Scheelt namelijk nogal wat KB'tjes

Juist

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 20:36

radial

Watch out

Bij mij idem hij haalt alleen de geg van de vorige dag op, verder is het een leuke optie :)

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 11:01 schreef Jeldert het volgende:
Als ik bij de begin datum niks invul dan haalt ie alleen stats op van de vorige dag.
Ik dacht dat hij dan alles op zou halen, zodat je een mooi overzicht hebt... Jammer :'(
Dit klopt, je laat'em draaien in de systray, en hij haalt elke dag de gegevens van gister op. Dus na een tijdje krijg je vanzelf een overzicht.

Ik weet trouwens niet of er een stats overzicht te vinden is met dezelfde stats die DisStat ophaalt over een grotere periode :? Misschien heb ik die gemist en weet jij de link hiernaar toe :?
Oh ja, wat is het verschil tussen de gewone en full install? Scheelt namelijk nogal wat KB'tjes
- Gewone install is alleen de .exe (zou moeten werken op een ge-update machine)
- Full install is de volledige installatie setup waarook de dll's etc. bij zitten.

• Witlof
Bij mij gaat het nog steeds niet lekker. De HTML is niet goed en de log ook niet.

Hier staat mijn D.net-gegevens:
http://stats.distributed.net/rc5-64/psummary.php3?id=327241

En dit is mijn HTML output van DisStats:
http://proxy.dpc-de.com/DisStat.html

Krijg verder geen error of zo dus kan ook niet zien wat er mis gaat maar dat er wat vergeten wordt of verkeerd gaat is zeker ;)

Oh en verder is het misschien ook maar een kleine aanpassing om dit ook te maken voor OGR aangezien dat ook een D.net-project is en ook wel leuk is om bij te houden.

Misschien nog iets van een feature request om de kleuren van de HTML-pagina in een ini-file te zetten zodat background en kleuren aan te passen zijn en in de rest van de site passen? Altijd leuk. Je mag er dan wel iets onder zetten in de geest van: Generated by DisStats 1.5 of zo :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 19:05 schreef Witlof het volgende:
Bij mij gaat het nog steeds niet lekker. De HTML is niet goed en de log ook niet.

Hier staat mijn D.net-gegevens:
http://stats.distributed.net/rc5-64/psummary.php3?id=327241

En dit is mijn HTML output van DisStats:
http://proxy.dpc-de.com/DisStat.html

Krijg verder geen error of zo dus kan ook niet zien wat er mis gaat maar dat er wat vergeten wordt of verkeerd gaat is zeker ;)

Oh en verder is het misschien ook maar een kleine aanpassing om dit ook te maken voor OGR aangezien dat ook een D.net-project is en ook wel leuk is om bij te houden.

Misschien nog iets van een feature request om de kleuren van de HTML-pagina in een ini-file te zetten zodat background en kleuren aan te passen zijn en in de rest van de site passen? Altijd leuk. Je mag er dan wel iets onder zetten in de geest van: Generated by DisStats 1.5 of zo :D
Heb jij je RC5-ID wel in de ini-file gezet :?
Want als je de HTML pagina bekijkt, moet deze in de kop staan, maar in jouw html staat 0. En dit krijg je als je geen RC5-ID in de ini-file zet.

Tevens wil dit niet zeggen dat die niet een bugje is :'( hij haalt nu de stats op van participant 0, en de html voor participant 0 zou inderdaad iets anders moeten zijn.

En zal de overige opmerkingen op de wishlist zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• Witlof
Ik heb wel mijn RC5 ID ingevuld en nu werkt het wel redelijk alleen de Up/Down worden niet ingevuld en de rest wordt allemaal opgeschoven. Als er dus niet gestegen of gedaald wordt in de stats komt de tabel er niet goed uit.

Verder heb ik ook 2x dezelfde datum + gegevens in de tabel staan. Kan dat niet zo, dat als er al een update is gemaakt van die update dat er niet nog een komt als deze hetzelfde is? Beetje vaag is het wel. Net zoals de naam boven de HTML.

• Witlof
Ik heb net de files een keer verwijderd en opnieuw laten aanmaken en de ID staat er nu wel. De rest gaat ook redelijk op het feit dat er geen movement is en dus alles opgeschoven wordt zoals hierboven ook al aangegeven is.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 19:54 schreef Witlof het volgende:
...

Verder heb ik ook 2x dezelfde datum + gegevens in de tabel staan. Kan dat niet zo, dat als er al een update is gemaakt van die update dat er niet nog een komt als deze hetzelfde is? Beetje vaag is het wel. Net zoals de naam boven de HTML.
In de ini-file wordt bijgehouden welke datum als laatste is opgehaald. Als deze datum overeenkomt met de aanwezige datum in de stats op het internet, worden geen gegevens overgehaald. Dus zou je elke keer na het ophalen, de datum in de ini-file terugzetten, haalt'ie steeds dezelfde gegevens op.

Oplossing: gewoon even log en html wijzigen, loopt het programma goed, dan krijg je geen dubbele data in log en html.
N.B. programma bouwt de html pagina uit, dus maakt geen nieuwe aan maar plaatst er een nieuwe rij in de tabel bij. Zelfde geldt voor de log, nieuwe gegevens worden gewoon aan het einde toegevoegd.

• Witlof
Wat mij nu pas opvalt is dat het dagflushtotaal er niet bij staat. Dit is ook altijd wel leuk om te zien, toch?

Verder vraag ik mij ook af of het mogelijk is om de teamstand binnen DPC erin te zetten. Daily en overall als dit mogelijk is. Dan is het wel helemaal compleet. Ik pas nu de HTML-pagina zelf aan zodat er, mits er geen movements zijn in de stand, de gegevens in de juiste kolom worden gezet. Het is verder wel een fijn tooltje en wilde zoiets eigenlijk maken in PHP met SQL maar mijn kennis in beide is nihil dus dit progje bied hiervoor wel uitkomst :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 09:23 schreef Witlof het volgende:
Wat mij nu pas opvalt is dat het dagflushtotaal er niet bij staat. Dit is ook altijd wel leuk om te zien, toch?
Staat inmiddels bij de feature requests...
Op woensdag 29 mei 2002 09:23 schreef Witlof het volgende:
Verder vraag ik mij ook af of het mogelijk is om de teamstand binnen DPC erin te zetten. Daily en overall als dit mogelijk is. Dan is het wel helemaal compleet....
Weet niet of dit mogelijk is, maar zal er naar kijken.

Hoop dat ik binnenkort weer eens tijd heb om aan het progje te werken :(
/me zegt: 'So much to do, so little time'

• Witlof
We wachten rustig af :)

• Witlof
Toch lullig, past D.net het hele uiterlijk van de statspage aan. Hopelijk zie je nog de mogelijkheid om alles aan te passen zodat het ook geschikt is voor het nieuwe uiterlijk van de pagina's

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 22:06 schreef Witlof het volgende:
Toch lullig, past D.net het hele uiterlijk van de statspage aan. Hopelijk zie je nog de mogelijkheid om alles aan te passen zodat het ook geschikt is voor het nieuwe uiterlijk van de pagina's
idd, was mij ook al opgevallen :(

Verwijderd

Topicstarter
Niewe versie: [topic=520059]
Pagina: 1