Toon posts:

Xp Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus net xp draaien en wil nu mijn netwerk weer herstellen maar dit lukt absoluut niet.

Ik heb 1 computer de server en de andere de client, en via dns liet ik ze dan met elkaar verbinden sygate er tussen en klaar.

Maar nu met xp kom ik er absoluut niet aan hij vind mijn 2 netwerk kaartjes op de server computer. (de kabelmodem en het losse netwerk kaartje) Maar nu moet ik de client nog naar de server toe verbinden, wie weet hoe dit moet?! bijvoorbeeld door dns instellingen maar die kan ik in xp niet vinden.

Kan iemand helpen?

b.v.d.

Verwijderd

Je gaat naar start -> configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren. Laat ff weten of gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 15:25 schreef TwEaKhEaD het volgende:
Je gaat naar start -> configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren. Laat ff weten of gelukt is.
Die heb ik gedaan, maar welke netwerk kaart moet je dan selecteren hij ziet ze alle 2 maar ik weet niet welke je moet kiezen. Of de kabelmodem of het losse kaartje?!

Als ik het losse netwerk kaartje doe dan geeft hij een fout aan, en moet ik hem volgens xp handmatig instellen.

Verwijderd

De losse netwerkaart want je moet eerst verbinding met die server maken. En daarna kan je internet gaan delen.

Verwijderd

Topicstarter
Op de server heb ik xp en op de client 98, kan dit ook problemen veroorzaken?! Want als ik de losse kaart wil doen dan geeft hij aan dat ik dat handmatig moet doen, alleen ik zou niet weten hoe.

Verwijderd

Bij de TCP/IP instellingen van beide 'losse' netwerkkaartjes ip# instellen. Kies bijv voor 192.168.0.1 bij degene waar de kabelmodem inzit, en 192.168.0.2 bij de andere computer.
Zet vervolgens als standaard gateway bij de computer zonder de kabelmodem het ip# met de kabelmodem (dus in dit geval 192.168.0.1)...

Als het goed is zou die het zo al moeten doen, mits je de goede instellingen van je kabelmodem al had.

Ik kan het natuurlijk gruwelijk mishebben, maar dat is zo'n beetje hetgeen wat ik bij mij hier doe...
(bij mij werkt de wizard ook niet altijd)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 16:48 schreef da_DreamWeaver het volgende:
Bij de TCP/IP instellingen van beide 'losse' netwerkkaartjes ip# instellen. Kies bijv voor 192.168.0.1 bij degene waar de kabelmodem inzit, en 192.168.0.2 bij de andere computer.
Zet vervolgens als standaard gateway bij de computer zonder de kabelmodem het ip# met de kabelmodem (dus in dit geval 192.168.0.1)...

Als het goed is zou die het zo al moeten doen, mits je de goede instellingen van je kabelmodem al had.

Ik kan het natuurlijk gruwelijk mishebben, maar dat is zo'n beetje hetgeen wat ik bij mij hier doe...
(bij mij werkt de wizard ook niet altijd)
Ja zo had ik het eerst ook onder win98. Maar ik weet dus niet hoe je dit kan instellen onder xp. Weet iemand maar ik dat kan vinden, want dan kan ik ze naar elkaar laten connecten en sygate er tussen gooien.

Ondertussen kom ik steeds verder sygate tussen beiden zit er tussen en ze connecten met elkaar. Maar doordat er geen proxyinstellingen en dns shit enzow zijn, kan ik niet op internet. Wie weet hoe ik dit dus voor elkaar krijg ?!?!?!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 17:29 schreef Madness het volgende:

[..]

Ja zo had ik het eerst ook onder win98. Maar ik weet dus niet hoe je dit kan instellen onder xp. Weet iemand maar ik dat kan vinden, want dan kan ik ze naar elkaar laten connecten en sygate er tussen gooien.
Ehm...hoe je het instelt: Config. scherm -> netwerkverbindingen -> rechts op de LAN-verbinding, dan eigenschappen, tabblad Algemeen -> Internet Protocol (TCP/IP) selecteren -> Eigenschappen -> invullen maar

Doe dit op beide computers en voila...
btw, ik heb hier nog niet mee kunnen werken, maar misschien is een netwerkbrug iets voor jouw situatie.
Zoek in Windows XP help naar "netwerkbrug" en je krijgt wel wat info erover.
Pagina: 1