Toon posts:

[WC] Weer een koelkast vraag....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn (toekomstige) waterkoelsetup gaan koelen met (als hieruit bljkt dat het werkt) een oude koelkast. Stel dat ik hier mijn reservoir in zou plaatsen, en netzoals iemand op overclockers.com (link: http://www.overclockers.com/tips798/) had gedaan een soort zuilen maak van gedraaide koperbuizen om een mal, zoadat het water langer kan afkoelen, zou ik hiermee het water goed kunnen koelen (dan denk ik aan een watertemperatuur van op zijn hoogst 15 graden). Als dit niet werkt is het anders ook mogelijk om het koelelement uit de koelkast te slopen en in het reservoir te hangen, zodat het water echt direct kontact maakt met het koelelement???
Andere ideeën zijn ook altijd welkom.

Verwijderd

Ik denk dat je met een koelkast heel erg moet opletten met condensatie... verder ben ik niet zo'n [WC] freak :Y)

edit:
je plaatst zo te zien niet je comp. in de koelkast dus lama :P

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het water op 15 graden hou, dan heb ik toch geen last van condensatie?? Anders pak in me processor wel goed in, want als ik hem hiermee heel koud kan krijgen hoef ik ook geen pelt te kopen.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Epsilon

ga hier es over zoeken met de search. Hier is echt meer dan genoeg over te vinden. Maar nogmaals: het heeft weinig nut. Doe er dan een peltier onder. Koelkast is niet makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar kon niet iets vinden over het koelelement in het reservoir hangen. Daarom wilde ik weten of dat goed zou koelen en of het niet schadelijk ofzo was. Is dat zo???

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

je bent niet duidelijk. uit je 1e post maak ik op dat je je reservoir in de koelkast wil zetten. uit de tweede dat je het koelelement uit je koelkast in je reservoir wil hangen.

Maare dat 1e heeft geen nut. Condensatie is er pas als je wat kouders in de warmte hebt. enne het absorbtie vermogen van je koelkast is niet groot genoeg.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo lees is het duidelijk genoeg (maarja, als je het zelf getypt hebt...). Maar ik wil dus een reservoir buiten mijn kast, en dat dan in een koelkast, zoals die dude op overclockers ook gedaan heeft, en bij hem koelde het goed. Maar mijn eigenlijke vraag is (het is wel onduidelijk eigenlijk) of ik het koelelement uit de koelkast kan slopen, zonder gevaar, en dat in me reservoir te hangen. Kan dat?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mij is het duidelijk. Echter, ik heb het nooit geprobeerd. Het lijkt me dat je een koelelement wel in het reservoir kan hangen. Hoe je hem heel en aangesloten uit de koelkast peutert, is een volgend probleem.

Reservoir of een radiator in de koelkast (vriesvak) is al eens gedaan, al weet ik momenteel even niet door wie ook al weer. Scheen redelijk te werken, maar niet heel spectaculair.

Verwijderd

dus je wil

koelkast >> slopen >> koelelement eraf >> in reservoir voor WC >> hoop op extra cooling

:? als ik het goed begrijp :P :? :?
klopt dat :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik dat klopt. Maar ik wil naturlijk niet alleen het koelelement uit de koelkast slopen (zal lekker werken), ik sloop natuurlijk gewoon alles eruit wat de koelkast laat werken; compressor enz. enz. en dat kijk ik wel waar ik dat neerzet, en of ik het er überhaubt heel uit kan halen. Ik hang dan het koelelement in me reservoir, en ik zet de koelkast aan. Het lijkt me dat het water dan heel koud wordt, of zie ik wat dingetjes over het hoofd??

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Epsilon

Ja het gaat tot een bepaalt niveau. Maar wat je dan aan het doen bent is een phasechange koeling gebruiken.

zoek daar maar es op

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al op gezocht, en toen kreeg ik 2 topics, waar ik niet zoveel mee kon. Ik zal me daar eens in gaan verdiepen, want het schijnt dat je daarmee extreem lage temps kan krijgen zonder pelt. Maar mijn idee over het koelkastelement in het reservoir moet dus mogelijk zijn?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 19:16 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:
Heb ik al op gezocht, en toen kreeg ik 2 topics, waar ik niet zoveel mee kon. Ik zal me daar eens in gaan verdiepen, want het schijnt dat je daarmee extreem lage temps kan krijgen zonder pelt. Maar mijn idee over het koelkastelement in het reservoir moet dus mogelijk zijn?
ik zou maar oppassen voor die gevaarlijke vloeistof in een koelkast !

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:42
freon ja :D

Verwijderd

Ik ga zelf ook mijn water reservoir in een koelkast plaatsen.
En ik denk dat het zeker wel effectief is.
Zeker als je een groot reservoir gebruikt, want dan duurt het uren voordat de cpu de tempiratuur van het water omhoog krijgt.
Zorg alleen wel dat je je cpu goed isoleert met neopreenschuim en dat je vaseline in de socket-gaatjes smeert, want alles onder kamertempiratuur gaat condenseren.
Het is alleen nog ff wachten tot ik mn koelkastje kan bemachtigen.
(ik draai nu met een koelbox met koelelement erin, maar dat is ronduit klote)

Verwijderd

Trouwens:

Ik ga gewoon de koelkast heel laten en in mn kamer zetten.
Dan gebruik ik de koelkast zelf voor mn reservoir, en de deur gooi ik vol met bier :D
Dan hoef ik eindelijk geen trap meer af/op voor een koud biertje.
2 vliegen in 1 klap dus !!

Verwijderd

In principe zou het moeten kunnen. Ik zou niet het koelsysteem eruit proberen te halen, ik weet niet wat voor een koelkast je bedoelt, maar de warmtewisselaar van een koelkast is meestal behoorlijk groot. Ik heb ook geen idee OF je alles er wel uit kan slopen, maar dat terzijde. Als ik jou was zou ik gewoon je reservoir ofzo in je koelkast zetten en dat ding lekker in elkaar laten zitten. Verder zullen er wel topics hierover zijn, ik heb het wel vaker gelezen iig. Oh ja, en condens is inderdaad een probleem wat je niet moet onderschatten. Als je daar info over wilt, moet je maar eens naar de waterkoeling-goeroe van GoT zoeken. "DaBit" is zijn gebruikersnaam. Die gast waast laatst nog bezig met een case om het condensvorming-probleem op te lossen. Good luck iig en hou ons op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Aan het reservoir in de koelkast te zetten heb ik zelf ook gedacht. Is natuurlijk veel makkelijker :) Maar dan maak ik er wel van die pilaren in netzoals die dude op overclockers heeft gedaan, zodat het meer opp heeft en meer tijd heeft om af te koelen, zoals ik al gezegd had in het eerste bericht. Maar ik hoop maar dat Mijn 800 l pompje daar genoeg flow voor heeft.
Pagina: 1