Monitor flitst niet op na eerste reboot

Pagina: 1
Acties:

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 12:51
Ik heb een vaag probleem.

Ik heb een AMD 1.2 Ghz Thunderbird PC met 512 MB intern geheugen.

Het gekke is, dat wanneer ik mijn pc opstart, dat het beeld dan niet opflitst (blijft gewoon zwart). Wanneer ik de
pc na 10 seconden reset, dan flitst hij wel op en kan ik gewoon werken. :?

Ik zou niet weten hoe ik dit moet oplossen.

Overige gegevens:
Geforce 2 GTS
WinXP professional

Iemand een idee?!

Verwijderd

kijk eens in je bios of je niet de bootupvirusscan kunt uitzetten. dit vertraagd namelijk het opstarten.normaal checked hij dan 3 keer ofzo voordat hij doorstart. als je bootvirusscan uitzet zal hij na de eerste scan opstarten.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Blijft het beeld zwart of krijg je een melding als "no signal input"?
Als je uiteindelijk in Windows bent en dan je PC herstart, heb je dan wel beeld tijdens het opstarten?

Misschien dat de batterij van je BIOS niet in orde is :? Tis een pure gok hoor, maar ik neem aan dat je je videokaart al wel ff nagekeken hebt... keertje eruit gehaald en opnieuw vastgedrukt en dat soort dingen.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Warfare
Het beeld blijft gewoon zwart. Dus een no signal input staat er niet. Echter de monitor staat op stand-by (aan/uit knopje brand oranje ipv groen.

De videokaart werkt verder perfect. Het lijkt inderdaad op een biossetting, maar waarom zou er in de bios een setting zetten om je pc telkens te resetten :?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Druk je videokaart eens goed aan of haal hem er eerst helemaal uit en druk hem er dan weer goed in.
Ik heb ook eens dit vage probleem gehad dat hij af en toe gewoon helemaal geen beeld door gaf.

Verwijderd

Wat voor monitor is het ? Niet geheel onbelangrijk, mijn Iiyama 512 gaat ook pas na 10 seconden oid aan als ik mijn pc aanzet. Andere monitoren gaan veel sneller aan.

Verwijderd

Als je bedoelt dat je monitor in "stand-by" mode schiet na het booten dan moet je ff je monitor ontkoppelen, aan, uit en weer aan zetten (aan laten staan nu) dan weer aansluiten en de PC booten. Werkt 100pct van de gevallen, probleem is dat je video kaart op een of andere manier niet het signaal doorgeeft om de monitor te "booten" om maar ff te zeggen, waardoor het komt geen ID. Heb het al bij een aantal kaarten gehad inclusief mijn V5, een Radeon 7500 en de GF2MX 200 en 400's op m' werk.

• Warfare
Monitor Type: LG Studioworks 775N

Videokaart uitgeropt, en er weer ingezet. Geen verschil |:(

Maar jongens bedankt voor het replyen allemaal

Oja, dit probleem gebeurt dus alleen, wanneer mijn computer uitstaat en ik hem vervolgens inschakel.

Mijn monitor zet ik natuurlijk als eerste aan en het lampje in het knopje wordt dan oranje (stand-by). Als mijn pc dan opstart blij het oranje. Pas na een reset (na 10 sec ofzo) dat gaat mijn monitor aan.

Verwijderd

heb je niet booten via pci ipv agp? :?

• Warfare
Hoe stel je dat in?

• Warfare
Niemand die mij verder kan helpen :?

(Ik schop 'em ff omhoog :P)

Verwijderd

Probeer maar eens te wchten het kan heel goed de opwarmtijd van je monitor zijn. Meestal is da bij Iijama's het geval, maar bij enkele andere monitoren is het ook het geval.

• Warfare
Ik hou het in elk geval even in de gaten, en ga mijn bios nog maar eens checken vanavond.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Als je een Abit KT7(a) hebt en een Asus V7700 mag je wat problemen verwachten. Heel vaag ook, erin/eruit kan helpen. Oplossing voor mij was een andere videokaart.

One of the animals has left its cage today.

• Warfare
Lekker is dat. Dat is dus mijn configuratie. Het draait tot nu toe allemaal erg goed. Behalve dan dit opstartprobleem.

Nieuwe graphische kaart lijkt me nog ff overdreven.

Ik zie het wel.

Thanks

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En als je nu eens eerst je pc aanzet en dan pas je monitor ?

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik heb dit probleem ook wel eens al is het de laatste tijd minder (gelukkig) en ook geen ID hoe het komt, maarja meestal oplossing: pc uit en dan weer aan en hij doet het :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02
Ik heb exact hetzelde probleem met mijn LG 77m.

Ik heb geen idee hoe het komt. Op een gegeven moment was het heel erg en heb ik mijn reset knop eraf gehaald. Deze was namelijk scheef gaan zitten en hield dus de reset aan!!!

Wanneer je dan resetten deed hij het inderdaad wel.

Toen heeft het een hele tijd goed gewerkt maar nu gebeurt het nog heel soms.

Kijk eens of het helpt met b.v. je frontpanel eraf zodat de reset knop vrij zit.

Ik weet verder ook niet waardoor het komt want bij mij is het heel soms.

Aangezien we allebei een LG hebben kan het natuurlijk een aan de monitor liggen. Sluit eens een andere monitor aan, indien mogelijk en probeer het weer.
Pagina: 1