nadat ik mijn netwerk had aangelegd, na een paar uur te hebbe zitte kloten welliswaar. deed mijn modem het niet, dus ik modem instaleren, zonnet instaleren, beetje kloten... nu doet ie het, maar als ik me wil aanmelden op msn doet hij dat wel, maar als ik wat wil zeggen geeft hij een melding dat mijn gesprekspartner een netwerk probleem heeft(was bij 4 personen hetzelfde), ook mijn nickname veranderen gaat bijv. niet, waar kan dit aan liggen?
Wat voor netwerk heb je, met welk programma heb je je internetverbinding gedeeld (als dat uberhaupt zo is)? Kan je wel goed MSN'en op de Server-PC (die het internet deelt)?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
het is een 10/100 netwerk, utp, tussen mijn computer en de thuis computer, ik internet op de thuiscomputer, en het internet zelf doet het dus ook wel, alleen msn maar half.
Maar zit jij nou op de computer die het internet deelt, of zit jij op een client pc die gebruik maakt van een gedeelde internetverbinding?Op dinsdag 14 mei 2002 15:11 schreef _ferry_ het volgende:
het is een 10/100 netwerk, utp, tussen mijn computer en de thuis computer, ik internet op de thuiscomputer, en het internet zelf doet het dus ook wel, alleen msn maar half.
nope, geen firewall, zo het aan de netwerk verbindingen kunen liggen misschien, daar staat zonder mijn netwerk mee gerekend te hebben de volgende dingen:Op dinsdag 14 mei 2002 15:11 schreef HansMij het volgende:
heb je poorten dichtgegooid op je PC ofzo?? firewall, wathever.
externe toegangsadapter
ipx/spx compatibel protocol
netBEUI externe toegangsadapter
TCP/IP externe toegangsadapter
dit is dus van het modem, er staan er ook nog 7 van de netwerkkaart, maar dat is denk niet echt van belang
op de thuiscomputer zit het modem, op mijn computer kan ik nog niet internetten, dat moet ik nog instellenOp dinsdag 14 mei 2002 15:12 schreef blackd het volgende:
[..]
Maar zit jij nou op de computer die het internet deelt, of zit jij op een client pc die gebruik maakt van een gedeelde internetverbinding?
Okey, dus op die thuiscomputer werkt MSN niet goed.Op dinsdag 14 mei 2002 15:16 schreef _ferry_ het volgende:
[..]
op de thuiscomputer zit het modem, op mijn computer kan ik nog niet internetten, dat moet ik nog instellen
Wat betreft die nickname, hoezo kan je hem niet veranderen?
En wat betreft die netwerk fouten, dat kan ook aan de andere MSN'er liggen, heb je dit bij iedereen?
[forum=4] >> [forum=19]
Aan de topicstarter: geef eens een duidelijk stuk informatie over hoe je netwerk eruit ziet (netwerkopstelling, een plaatje is altijd makkelijk) en welke software je gebruikt om internet te delen.
Aan de topicstarter: geef eens een duidelijk stuk informatie over hoe je netwerk eruit ziet (netwerkopstelling, een plaatje is altijd makkelijk) en welke software je gebruikt om internet te delen.
er zit gewoon een netwerk kaart in, en bij me andere computer ook, met daartussen een cross cabel, maar ik internet op be computer met modem EN netwerkkaart, dus ik internet niet via het netwerk, dus het netwerk heeft er denk weinig mee te maken, het gaat er dus om eigenlijk da als ik verbinding maak, msn aanmeld en ik wat wil zeggen(bij alle personen die online waren) dat er dan een melding kamt van dat ze een netwerk probleem hebben, en overigens lukt het dus ook niet om mijn nickname te veranderen en afmelden gaat ook niet.
Vertel ons dan eens iets meer over je internetverbinding. Welke provider heb je bijvoorbeeld?Op dinsdag 14 mei 2002 15:41 schreef _ferry_ het volgende:
er zit gewoon een netwerk kaart in, en bij me andere computer ook, met daartussen een cross cabel, maar ik internet op be computer met modem EN netwerkkaart, dus ik internet niet via het netwerk, dus het netwerk heeft er denk weinig mee te maken, het gaat er dus om eigenlijk da als ik verbinding maak, msn aanmeld en ik wat wil zeggen(bij alle personen die online waren) dat er dan een melding kamt van dat ze een netwerk probleem hebben,
En waarom niet? Wat lukt er niet, wat heb je geprobeerd en wat is het resultaat?en overigens lukt het dus ook niet om mijn nickname te veranderen en afmelden gaat ook niet.
ik heb gewoon zonnet via de telefoon lijn, via een 33.6 bps modem (jaja ik weet t, erg traagOp dinsdag 14 mei 2002 16:07 schreef blackd het volgende:
[..]
Vertel ons dan eens iets meer over je internetverbinding. Welke provider heb je bijvoorbeeld?
[..]
En waarom niet? Wat lukt er niet, wat heb je geprobeerd en wat is het resultaat?
en eigenlijk doet helemaal nix bij msn het, als ik me nick verander blihjft hij staan, en bijv. op 'bezet' zetten gaat ook niet, het enigste wat hij dus wel doet is aanmelden
nope, heb ik niet(meer)ik denk dat ik msn gewoon effe opnieuw mot instaleren ofzo, want lijkt me sterk dat ik wel kan internetten, maa niet kan msn'en
Pagina: 1