Toon posts:

Hoe Bios versie te achterhalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om 2 oudere pc's. Ze werken allebei niet en als ik met diagnose apparatuur ga kijken, geeft hij code's aan. Helaas moet de juiste Bios-versie bekend zijn om de (POST) code's te kunnen vertalen naar problemen. Er staat op de chip: Award 586 (en nog een lang nummer, ik denk serienummer) en op de 2e pc staat er: Award 686. Maar het lijkt me sterk dat deze nummers versie nummers zijn, want ik kan ze nergens vinden. Wie weet hoe je achter het versie nummer kan komen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat staat meestal wel op de POST scherm, lees de onderste regel uit :)

Verwijderd

staat onder in het beeld als je de pc boot wel even op pauze druken anders kan je het niet lezen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 14 mei 2002 15:08 schreef rene43 het volgende:
staat onder in het beeld als je de pc boot wel even op pauze druken anders kan je het niet lezen.
Ja, dat klopt :P

Verwijderd

en als je dan nog wilt weten welke mobo's het zijn :
www.wimsbios.com

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's, maar hehe, Ik krijg geen beeld.. Dus kan ik het ook niet zien. Haha. anders had ik het wel gevonden. In elk geval bedankt :. als iemand nog meer ideen heeft... graag

• DjMiLLeNCoLiN
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11-2023
Als het goed is staat het type nr. ook op het mobo.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 22:17
Probeert het es met sisoft sandra

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 15:41 schreef kokkel het volgende:
Probeert het es met sisoft sandra
vind ik knap zonder beeld >:)

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 22:17
Op dinsdag 14 mei 2002 15:48 schreef Reepie het volgende:

[..]

vind ik knap zonder beeld >:)
ha ha ha dan word het wat moeilijker he.

Zoals al gezecht word ff wat getallen op mobo opzoeken en inkloppen in een zoekmachine en dan maar afwachten.

dus bv dit je hebt er een msi pro2 inhangen dat er staat dan op het mobo dit ongeveer msi pro2 maar ook dit ms-6331 1 van die 2 uitzoeken en dan +spec doen in zoekproggie's

Veel suc6

• DjMiLLeNCoLiN
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11-2023
Dat zij ik dus al. Het staat meestal tussen de PCI sloten.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Ok! allemaal bedankt het is gelukt. de Mobo's zijn dus verrot, maar dat moest ik even zeker weten. Weer wat voor de schroothoop >:) maar ze waren niet van mij, dus dan is het lullig als je ze wegpleurt terwijl het geheugen alleen maar brak is. Maar daar heb ik geen last meer van.

/edit
Typo's
Pagina: 1