Ik heb pas geleden een iPAQ met bluetooth gekocht. Nu moet ik dus eigenlijk ook nog een telefoon kopen met bluetooth. Nu zat ik eens te winkelen en kwam ik al sporadisch een telefoon tegen die geschikt is voor UMTS (nokia 3410 bijvoorbeeld), en viel het me op dat ik er de laatste tijd erg weinig van gehoord heb. Wanneer gaat UMTS nu echt los? Is dit binnen afzienbare tijd? Ik heb namelijk geen zin/geld om ieder half jaar een nieuw mobieltje te kopen en snel internetten op mijn iPAQ spreekt me toch wel aan
.
Volgens mij zijn er nog geen UMTS telefoons.
De 3410 is dacht ik een GPRS-telefoon, en het GPRS-netwerk is al ingebruik bij verschillende aanbieders.
[edit]
De 3410 heeft nog niet eens GPRS, dat was de 3510.
Is dus gewoon GSM900/1800
De 3410 is dacht ik een GPRS-telefoon, en het GPRS-netwerk is al ingebruik bij verschillende aanbieders.
[edit]
De 3410 heeft nog niet eens GPRS, dat was de 3510.
Is dus gewoon GSM900/1800
Maar idd, tis verdacht stil rond dat hele UMTS gebeuren, KPN aat er zowat failliet aan, maar ik hoor er niks over...
Verwijderd
De 3410 ondersteunt GPRS. Een voorloper van UMTS. enne UMTS duurt nog wel even
dat komt ook omdat er een helemaal nieuw netwerk gebouwd moet worden, terwijl dat niet nodig was bij GPRS.
Volgens mij heeft nokia in de 3x10 serie pas vanaf de 3510 GPRS hoor, staat er ook niet bij bij de 3410
De 3410 ondersteunt mms, en dat zou je (heel vaag) kunnen zien als een voorloper van umts in de zin van toepassingen. Niet in de zin van snelheid, dan komt GPRS wat meer in de richting.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
is die 3510 nu al es een keer uit dan??
Die is gprs..
Die is gprs..
- NAC Breda -
Tegen de tijd dat UMTS beschikbaar is en betaalbaar dan is het al lang achterhaald ben ik bang.
D'r komen in de tussentijd misschien wel goedkopere varianten zoals bijv. WiFi. En wie weet wat er nog meer gaat komen?
D'r komen in de tussentijd misschien wel goedkopere varianten zoals bijv. WiFi. En wie weet wat er nog meer gaat komen?
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Tsja, het is dus niet echt nodig om op UMTS te wachten? Dus in de zin dat er over een half jaar iedereen UMTS heeft uitgerold? Hoe lang zou het nog duren?
Dan koop ik maar gewoon een GPRS telefoon.
Over die Nokia: jullie hebben helemaal gelijk. Heb het zelf nog ff opgezocht op de Nokia-site.
Dan koop ik maar gewoon een GPRS telefoon.
Over die Nokia: jullie hebben helemaal gelijk. Heb het zelf nog ff opgezocht op de Nokia-site.
Pagina: 1