Toon posts:

[PHP] counter per page / sessions

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website met bijv 5 pagina's. Ik wil voor deze pagina elk afzonderlijk een teller bijhouden. Nu roep ik bovenaan elke pagina een functie aan (waarin ik de url meegeef). Aan hand van deze url wordt gekeken of deze pagina al bestaat, zoniet wordt deze aangemaakt en anders wordt de teller met 1 verhoogd (in de db).

Mijn probleem is dat ik voor elke pagina nu een aparte session moet setten en hierop moet gaan controleren of de bezoeker hier daar geweest is. Dat betekent ook dat wanneer er een paar pagina's bijkomen ik er een zooi code bij-in moet gaan zetten....

Hoe kan ik dit het best aanpakken. Ik weet dus 1 oplossing en dat is dus allemaal verschillende sessions per pagina maar volgens mij is dat veel werk (bij bijv. 40 pagina's) :?

Verwijderd

Mischien met een extra tabelletje.
Net zoiets als een who's online script.
Je houd per sessie bij wie op welke pagina is..
paar minuten lang .... staat iemand er niet in ...zet je ze in allebei ..staat ie in de who's online table, dan update je die en de teller niet... zegmaar

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Array in je sessie :?
Ik zie het probleem niet? Je kunt toch een array maken dus en die opslaan in de sessie.. lijkt mij geen probleem :). Je geeft gewoon elke pagina een bepaald id en die wordt gebruikt als key in de array die in session staat.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 15:25 schreef ddc het volgende:
Array in je sessie :?
Ik zie het probleem niet? Je kunt toch een array maken dus en die opslaan in de sessie.. lijkt mij geen probleem :). Je geeft gewoon elke pagina een bepaald id en die wordt gebruikt als key in de array die in session staat.
Ja ik had ook al aan een array zitten denken maar hoe maak ik een array in een sessie :?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
DjMisterY: maar hoe maak ik een array in een sessie :?
www.php.net/serialize
www.php.net/unserialize

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Functies van ddc zijn niet eens nodig.
Stop die array gewoon in je sessie, simpel:
$_SESSION['array'] = $array;

Beetje zelf wat uitproberen...