Toon posts:

[FAN] Zalman CNPS6000Cu -> andere fan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalfx.nl/~martin/koeler.gif

Deze koeler heb ik nu op mijn XP 1900+ hangen. Deze heeft een temp van 32 a 35c...

Nu is de fan een 92mm ding.

Ik had een vraagje aan mensen die dezelfde koeler hebben of deze een andere fan erop hebben gemonteerd...

Maakte dit veel uit in graden ???

}:O

Verwijderd

ik las op een andere post dat het 5 graden kan schelen met 120mm fan

kan je ff je casefans, blowholes en airflow omschrijven want ik haal met dezelfde cooler 49 graden idle en 53 stressed

wel met een 6000aicu

Verwijderd

Topicstarter
Euhm... ik heb dan de side panel openliggen, casefans zitten namelijk nog niet aangesloten...

Maar als ik die fanmate op de laagste stand zet haal ik standaard nog steeds 35c :? raar dat ie bij jou dan zo hoog is...

edit:
Fans die komen kan je zien bij SysSpecs, in me signature

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

keb nu precies hetzelfde als wat jij eventueel van plan bent (denk ik). Ik heb gewoon een gat van 120 mm in de zijkant van de kast gezaagd een daar een papst 120x120x38 variofan ingehangen ipv het 92 mm fannetje van zalman zelf.. Het scheelde bij mij een graad of 5.

Hier staat tekst

Verwijderd

ik heb wel een asus bord en daar zijn de temps wel wat hoger standaard met open case haal ik 42 gfraden idle...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik heb hier ook ergens mijn window *schema* gepost maar vroeg me af of het zoveel verscheel kan maken. Omdat ik namelijk al op 32c zit 32 - 5 = 27c dat is 2c boven me mobo temp. Dat is wel mega laag....

Hoeveel C. draait jou cpu dan???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 14:20 schreef johndope het volgende:
ik heb wel een asus bord en daar zijn de temps wel wat hoger standaard met open case haal ik 42 gfraden idle...
42c haalde ik met me 1600+ op dit bord (gesloten case) en dan met een standaard coolermaster ding tot 2ghz wat een tering lawaai maakte...

Heb je de fan wel goed geplaatst???

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

m'n temps zijn van 45 C naar 40 C gegaan, maar ik heb wel een CNPS3100-PLUS en een duron @ 900 MHz.. niet zo'n geweldige temps dus, maar wel lekker stil :)

Hier staat tekst

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Ik heb die Zalman koeler ook, met de originele fan erboven. Op silent mode is de CPU (TB1200@1300) idle 40, stressed met een }:O 48.

Dingen die wel handig zijn om erbij te vermelden:
1. In het zijpaneel van mijn kast heb ik nog een 92mm fan die op 5V heel zachtjes koude lucht naar binnen blaast.
2. Aan de achterkant (ter hoogte van de cpu-koeler, onder de voeding) blaast een 80mm fan (ook op 5v) warme lucht naarbuiten.
3. Als dit niet toereikend is dan kan ik de beide genoemde 5V-fans ook op 12V schakelen
4. Ik kan ook nog de hulp inroepen van een extra 80mm fan aan de achterkant en een 80mm fan (12 V) in het vooronder, maar als ik gebruik maak van 3 en 4 dan is het geheel niet bepaald stil meer :)

Als je zorgt voor een beetje frisse lucht in de kast dan is deze koeler volgens mij wel erg relaxed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 14:29 schreef Pjotrski het volgende:
Ik heb die Zalman koeler ook, met de originele fan erboven. Op silent mode is de CPU (TB1200@1300) idle 40, stressed met een }:O 48.

Dingen die wel handig zijn om erbij te vermelden:
1. In het zijpaneel van mijn kast heb ik nog een 92mm fan die op 5V heel zachtjes koude lucht naar binnen blaast.
2. Aan de achterkant (ter hoogte van de cpu-koeler, onder de voeding) blaast een 80mm fan (ook op 5v) warme lucht naarbuiten.
3. Als dit niet toereikend is dan kan ik de beide genoemde 5V-fans ook op 12V schakelen
4. Ik kan ook nog de hulp inroepen van een extra 80mm fan aan de achterkant en een 80mm fan (12 V) in het vooronder, maar als ik gebruik maak van 3 en 4 dan is het geheel niet bepaald stil meer :)

Als je zorgt voor een beetje frisse lucht in de kast dan is deze koeler volgens mij wel erg relaxed. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalfx.nl/~martin/case2.jpg

Zo moet het dan gaan worden... ongeveer hetzelfde als wat jij hebt denk ik... Alleen ik vraag me af of ik ipv die 92mm fan dus een 120mm bijv moet doen of 1 van een andere fabrikant als het zoveel uitmaakt qua temperatuur.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 14:22 schreef DigitalFX het volgende:

[..]

42c haalde ik met me 1600+ op dit bord (gesloten case) en dan met een standaard coolermaster ding tot 2ghz wat een tering lawaai maakte...

Heb je de fan wel goed geplaatst???
jazeker want als ik em eraf haal dan zit de pasta op de koperen core van de cooler :D

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik heb dan ook (AOpen HQ08) me HD-rack eruit, me HD-rear rack eruit en me PSU eruit. Dus ik heb een bonk leegte :P

De HD heb ik nu op de normale A-drive lokatie geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalfx.nl/~martin/case3.jpg

Dus mayb dat het m hierin zit :)

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

Ook een zalman CNPS6000Cu
altijd rond de 40 gr en soms tot 48gr

wel met één intake en één uittake ;) 2 enermaxjes

en de 92mm cpufan op zijn max

dus topicstarter, je zit goed

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 14:11 schreef johndope het volgende:

wel met een 6000aicu
die is gewoon een sluk slechter

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

mijn T-bird 900 blijft 25 graden onder deze cooler met de fan op z'n laagst.

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 15:59 schreef dread het volgende:
Ook een zalman CNPS6000Cu
altijd rond de 40 gr en soms tot 48gr

wel met één intake en één uittake ;) 2 enermaxjes

en de 92mm cpufan op zijn max

dus topicstarter, je zit goed
Bij mij is stressed 51gr max.
Het er 2 nog 2 80mm fans inzitten, deze moeten nog worden vervangen door 2 120mm silentfans van Enermax.
Lijkt mij ook een goed idee om de 92mm te vervangen voor een 120mm enermax fan.

• lak
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Even klein beetje offtopic: Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een Zalman cnps6000Cu en een cnps6000AlCu?? En welke is beter??

SysSpec

Verwijderd

Check m'n specs!

• lak

lak

Op dinsdag 25 juni 2002 13:55 schreef PaCKo het volgende:
Check m'n specs!
??

SysSpec

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
FF voor lak2k, in zn specs staat dat ie zn 1900+ met een andere fan op 36 graden houd...

Das nie veel voor een 1900+ met een zalman heatsink :D.

• lak

lak

Op woensdag 26 juni 2002 10:30 schreef bart_vd het volgende:
FF voor lak2k, in zn specs staat dat ie zn 1900+ met een andere fan op 36 graden houd...

Das nie veel voor een 1900+ met een zalman heatsink :D.
nee idd...
heb nu dus ook een zalman gekauft... roelend dingetje maar 36 graden CPU stressed haal ik echt niet... +/- 35 graden idle en 45 stressed.. op normal mode (dus nie silent)... is mij ook koud genoeg ;)

XP1800+ -> zalman 6000Cu dus

SysSpec

Verwijderd

Maakt ie dan onwijs veel lawaai??

• lak

lak

Op woensdag 26 juni 2002 15:43 schreef DigitAll het volgende:
Maakt ie dan onwijs veel lawaai??
Nee praktisch niet...

SysSpec