DVD en Video allebei op tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
Als het goed is krijgen we hier binnenkort een DVDspeler binnen (die actie van de postbank) en dan wil ik de video-recorder en dvdspeler allebei aansluiten op de tv, maar dan wel zo dat je iets kan opnemen op video en tegelijkertijd een dvdtje kan kijken.
Dit kan geloof ik het beste zo toch?
Coax In > Video recorder > Scart naar TV
Dvd-speler > S-video (of wat is het) naar TV.

Is het misschien ook mogelijk om het bovenstaande te krijgen en dat je ook nog een mogelijkheid hebt om een dvd op video op te nemen?

musica | fotografica | amalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:52
Bij mijn DVD speler was het mogenlijk om de video aan te sluiten op de scart-in en de tv op de scart-uit van de dvd-speler, dus zo:

(kabel --->) video ---> DVD ---> TV

Als je de DVD aanzette, was die gelijk leading (je zag dus geen video-signaal, maar alleen DVD-signaal), als 'ie uit stond, kon je video's kijken. Opnemen staat er overigens helemaal los van, want dat kan dus gewoon tijdens een DVD kijken.

Voorwaarde: DVD-speler moet scart-in hebben...

Andere mogelijkheid: meerde scart-aansluitingen op je TV, da's pas echt handig (bij voorkeur RGB-scart, als je TV en de DVD-speler dat ondersteunen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
een dvd op video zetten wil volgens mij sowieso niet, dat is beveiligd, maar je moet de coax in de video doen, doorlinken naar de tv (anders heb je immers geen antenne) een scart van de video naar de tv, en een scart van de dvd naar de tv. Als je tenminste 2 scarts op je tv hebt. Anders moet je gaan doorlinken via de dvd of via de video. Je kan namelijk altijd een video opnemen, aangzien die onafhankelijk van de scart draait, namelijk direct van de coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je gewoon alles zo laat als het is en de DVD speler ook op de TV aansluit, dan kan je gewoon opnemen op video en DVD kijken tegelijk (aansluiten zoals je omschrijft dus).

Opnemen van de DVD naar Video gaat niet lukken omdat DVD spelers macrovision beveiligd zijn. Daardoor zal het signaal 'gescrambled' zijn en er niet uitzien. Met [search=macrovision DVD] kan je daar wel wat info over vinden.

Je kan dat eruit laten halen bij bijvoorbeeld RAF ofzo, maar dat kost je 150-200euro bij Sony DVD spelerts. Als je dan op wil nemen, moet je naast de svhs kabel ook een scartkabel naar je scart-in van je Videorecorder aanleggen. That's all :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Ik zal s ff kijken bij de specificaties van dat ding offie een scart-in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 14 mei 2002 16:08 schreef 2nosedt het volgende:
bedankt voor de reacties. Ik zal s ff kijken bij de specificaties van dat ding offie een scart-in heeft.
Waarom moet een DVD speler een scart in hebben? :?

Ik hoop dat je de videorecorder bedoelt :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 16:45 schreef JvS het volgende:

[..]

Waarom moet een DVD speler een scart in hebben? :?

Ik hoop dat je de videorecorder bedoelt :P
zie post van HaZee

Pagina: 1