Toon posts:

Hardware discu: Compaq / Dell / Toshiba / HP *

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid; Ik weet dat we het hier over diepgaande 'gesprekken' over netwerken, maar de vragen die ik ga stellen zijn van professionele aard en niet op consumenten gericht.

Ons bedrijf wilt systemen gaan leveren voor bedrijven die beheer bij ons af willen nemen.
Dit kan op kleine maar ook op grotere schaal zijn.

Nu zou ik het erg graag op prijs stellen als mensen met gerichte meningen en verklaringen komen waarom voor een bepaald merk te kiezen.
We hebben ervaring met de Compaq Workstation en Armada-serie, maar niet niet tevreden met het feit dat ze alles zo graag veranderen, waardoor systemen haast nooit inhoudelijk gelijk zijn. (Dan weer een andere HD, dan een andere grafische kaart)

Kunnen jullie dus op weg helpen om te kiezen voor een bepaald merk.
Niet alleen voor het stabiele product, maar ook de service.

Alvast bedankt!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
compaq levert goede apparatuur, support is zeer goed, hp lijkt veel op compaq, zijn minder qua servers, pc's zijn redelijk goed van hp, dell levert ook goed, is een tikkie duurder,

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 13:54 schreef punch_ban het volgende:
Nou, Dell rules zou ik zeggen....
Op welke basis? Indien je het over de producten hebt, heb je het hier over consumenten producten of zakelijke producten?
Ben je ooit in aanraking gekomen met de service van Dell?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor servers is Compaq heel erg goed (ik ken verder alleen de Proliant/Prosignia-reeks, niet de AlphaServer etc). Van hun laptops en workstations ben ik ook niet gecharmeerd, om dezelfde redenen als jij noemt.

HP heeft tegenwoordig Compaq overgenomen, de NetServers gaan vervallen. Dus die kan al afvallen.

Met de overigen heb ik op servergebied geen ervaring.

Virussen? Scan ze hier!

• jjbstolk
  • Laatst online: 14:40
Ik zou voor Compaq gaan, nu HP en Compaq zijn samen gegaan zou Hp stoppen emt eht maken van PC, dus HP valt af.

Waarom Compaq?
Goede website emt drivers e.d.
Snelle en goede reactie's bij garantie
Kwaliteit
Goede helpdesk

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 14 mei 2002 14:25 schreef jjbstolk het volgende:
Ik zou voor Compaq gaan, nu HP en Compaq zijn samen gegaan zou Hp stoppen emt eht maken van PC, dus HP valt af.
HP blijft alleen op het comsumentenvlak door gaan ;)

Maaruh, ik zou voor Dell of Compaq gaan.

Dell:
+ Directe verkoop (scheelt leveranciers die vaak een % of 8 in hun tes steken)
+ Kwalitatief goede apparatuur

- als er iets mis is, moeilijk contact e.d.

Compaq:
+ Kwalitatief de beste!!! (vind ik)
+ veel keus qua desktops en servers
+ Goede support, ook op desktops

- Best duur

PS. wat jij zegt van compaq, dat ze veel verschillende apparatuur gebruiken, valt ook wel mee....
ik persoonlijk vind het vrij consistent.

maar je moet wel steeds meerdere pc's tegelijk vervangen (tussen de 15 en 33% van totale aantal systemen) , anders krijg je inderdaad op een gegeven moment veel verschillende systemen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

compaq ABSOLUUT niet. compaq is compatible met helemaal nix je zult zelfs compaq geheugen moeten kopen als je het upgrade..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit.
Ik twijfel nog even of 'ie in PNS kan/hoort of niet.
Laten we het op zijn minst netjes houden, en onderbouw je plussen of minnen graag!

Tijd voor een nieuwe sig..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 14 mei 2002 16:02 schreef kozel het volgende:
compaq ABSOLUUT niet. compaq is compatible met helemaal nix je zult zelfs compaq geheugen moeten kopen als je het upgrade..
Als je een beetje professioneel met servers omgaat is dat ook nogal logisch ja... je gaat geen spullen van een ander merk in een produktieserver stoppen. Veel te riskant.

Virussen? Scan ze hier!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wij gebruiken Compaqs, sinds de deskpro serie en de Evo's zijn ook goed.
Dat je alleen Compaq geheugen kunt gebruiken is natuurlijk een fabeltje...Kingston geheugen gaat prima, OEM geheugen daarentegen levert wel vaak problemen (heb het over workstations he, niet de servers, daar piel je niet mee). Maar aangezien wij voor kwaliteit kiezen boven prijs is dat geen rpobleem, het gaat tenslotte om de continuïteit.

Support is goed.

Tja de hoeveelheid veranderingen aan configuraties is idd een nadeel bij Compaq, daarom kopen wij vaak hele series, en dat we dan in 1 gebouw 3 images moeten maken ipv 1, si wel te doen.
Niet afnemen in erg kleine getallen dus.

• jjbstolk
  • Laatst online: 14:40
In de tijd van Pentium 1 server en eerder was dat zo, tegenwoordig kan je gewoon alles in je Compaq server/ workstation of wat dan ook gooien hoor. Een beetje achterhaald deze uitspraak!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

wat is daar mis mee?

in een proliant van €3000 ka ik echt niet lopen klagen over €50 of €100 extra voor geheugen van compaq ipv. oem.

en dan heb je ook zekerheid dat het werkt.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik zou ook voor Compaq gaan. Dat de onderdelen van de Desktops zoveel verschillen bevatten geloof ik niet.
Als dit al zo is dan merk je daar met de installatie/beheer van de desktops/servers weinig van. Het merk van de harddisk kan een keer verschillen, maar dit hoeft toch geen probleem te zijn.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:59

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 14 mei 2002 16:13 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

In de tijd van Pentium 1 server en eerder was dat zo, tegenwoordig kan je gewoon alles in je Compaq server/ workstation of wat dan ook gooien hoor. Een beetje achterhaald deze uitspraak!
De onderdelen die Compaq levert zijn getest op dat systeem en dan kan je ook verhaal bij Compaq halen als er problemen zijn.
Op dinsdag 14 mei 2002 19:02 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

wat is daar mis mee?

in een proliant van €3000 ka ik echt niet lopen klagen over €50 of €100 extra voor geheugen van compaq ipv. oem.

en dan heb je ook zekerheid dat het werkt.
indd
Die extra kost weegt niet op tegen de voordelen.
Tijd in geval van problemen kost ook geld.

Ff naast de merkkwestie

Gelijke workstation systemen zorgen voor simpeler beheer.
Problemen die optreden hoef je ook maar 1x op lossen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Stukje van de HP website (ingekort):

Servers

HP will become the master brand for all server products, but we will keep product families representing both companies.

IA-32 Servers
Moving forward, the ProLiant servers will be HP's IA-32 server offering. They will be named HP ProLiant servers.
Netserver customers can continue to use their Toptools console, migrate to Insight Manager 7 or use a combination.

Itanium Servers
The next-generation Itanium Processor Family servers (McKinley-based) will be the previously published HP Server roadmap, augmented by features from the ProLiant IA-64 roadmap. By the release of the third generation Itanium processor (Madison), HP will offer Itanium-based servers from the low end to the high end of our product line, including HP NonStop Itanium servers.

Personal Systems
Our branding strategy builds on the strong equity in the HP brand across a broad range of technology and the strong equity in the Compaq brand for PCs worldwide.

Business PCs and Notebooks
Business desktop PCs and notebooks will migrate to the Compaq platform over the next 9-12 months.

Consumer PCs and Notebooks
We will continue to offer both the Compaq Presario and HP Pavilion lines of consumer desktop PCs and notebooks through all existing channels in regions where both brands are strong.

Workstations
Decision: We will incorporate the strength of Compaq's Windows NT workstations to form the industry's broadest, most comprehensive product line. (Volgens mij wordt de techniek van Compaq dus gebruikt en het merk HP. Erg onduidelijk)

Smart Handhelds
The Compaq iPAQ Pocket PC, re-named the HP iPAQ Pocket PC, will be our smart handheld platform.

Home and Wireless Networking
These solutions will be based on current Compaq products and re-branded HP. (Het merk wordt dus Compaq).

Thin Clients
HP will continue the Compaq line of thin clients, which will be re-branded HP.

Imaging and Printing
Personal inkjet printers, all-in-ones and scanners. The HP product lineup continues. We will phase out the Compaq-branded products

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dinsdag 14 mei 2002 13:48 schreef awesdorp het volgende:
We hebben ervaring met de Compaq Workstation en Armada-serie, maar niet niet tevreden met het feit dat ze alles zo graag veranderen, waardoor systemen haast nooit inhoudelijk gelijk zijn. (Dan weer een andere HD, dan een andere grafische kaart)
Ik vind persoonlijk de Compaq EN-reeks erg mooie PC's (hardware bleef lang hetzelfde, e.d.), maar ik heb begrepen dat ie niet meer bestaat/vervangen wordt door een Evo reeks.

Wij zijn ondertussen overgestapt op Dell voor onze desktops (vnl. om prijs) en zijn we ook niet ontevreden over. Service tot nu toe, op de desktops(!), hebben we geen problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt tot dus ver... Ben niet echt veel wijzer geworden dan dat ik al wist.
Met Dell heb ik totaal geen ervaring (Unit 4 gebruikt compaq machines), maar schijnt wel goede producten te hebben qua servers, desktops en laptops (waar ik er een van heb).
We twijfelen dus tussen Compaq en Dell, maar vrij mij persoonlijk af waarom niemand reageert op Toshiba qua laptops. Als ik dan denk aan de Tecra serie zijn dat toch top laptops?

Mensen met +en en -en vind ik erg fijn om te lezen.

De laatste reactie stel ik ook erg op prijs. Kun je misschien aangeven of je problemen hebt gehad waarvoor je de TD-afdeling van Dell nodig had?

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik kijk alleen even van de serverkant.
Ik heb daar bij diverse bedrijven gewerkt met diverse merken, waaronder HP, Unisys, Compaq en Dell.

Alle bedrijven leveren naar mijn inziens goede hardware.
Het grote pluspunt van een leverancier moet de service zijn.

En dan is Compaq de grote winnaar. Keurige helpdeks met zeer korte wachtrijen (als ik al moest wachten), dachten mee in je bedrijfssituatie, deskundige monteurs en zeer goede afspaken mee te maken (die ze dan ook nakwamen).

HP helpdeks is iets minder dan Compaq niet slecht. Heel erg belangrijk dat je de support packs nummers bij de hand hebt, anders helpen ze je niet. Geen ervaring met monteurs, omdat de onderdelen altijd makkelijk zelf te vervangen waren.

De service van Dell op de servers is verschrikkelijk. Lange wachtrijen en onvriendelijk personeel. Als ik zeg dat een HD kapot is, willen ze eerst dat ik toch een diagnotic test draai. Daarna probeer dit is en hoe zit dit eruit. Vervolgens de vraag hoe GROOT de schijf is. Dat hoort in hun systeem te staan. AL met al moet je meer zeuren en duurt het langer voordat het probleem verholpen is. Ook werkt DELL niet met eigen monteurs, maar huren ze mensen van Getronics e.d. in. Je hebt dus iedere keer een ander persoon op de stoep staan, die de hele situatie niet kent.

Al met al zal ik voor servers voor Compaq gaan (gezien de fusie met HP).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op woensdag 15 mei 2002 08:11 schreef Akko het volgende:

De service van Dell op de servers is verschrikkelijk. Lange wachtrijen en onvriendelijk personeel. Als ik zeg dat een HD kapot is, willen ze eerst dat ik toch een diagnotic test draai. Daarna probeer dit is en hoe zit dit eruit. Vervolgens de vraag hoe GROOT de schijf is. Dat hoort in hun systeem te staan. AL met al moet je meer zeuren en duurt het langer voordat het probleem verholpen is. Ook werkt DELL niet met eigen monteurs, maar huren ze mensen van Getronics e.d. in. Je hebt dus iedere keer een ander persoon op de stoep staan, die de hele situatie niet kent.
Dell Technical Support is echt een drama. Niet alleen voor servers maar ook voor zoiets als een simpele floppy drive

Als je een te technisch verhaal ophangt met een conclusie waarom iets niet werkt dan roepen ze al gauw: "Dit is geen garantie"

Als je later belt en dan niet de technische conclusie geeft en aangeeft dat je alles al geprobeerd hebt dan krijg je een nieuwe floppy opgestuurd.

Ben een keer heel lang bezig geweest omdat ik iets van ze moest downloaden, zoŽn diag tool, maar die webserver lag plat.... kostte me iets teveel tijd!

Ook als je een storing aanmeldt die je zelf al een paar keer hebt gehad moet je alsnog een half uur uittrekken om die persoon te overtuigen van de oplossing. (die geef ik dan zelf maar aan)

Ook hun database is een drama. Als je een losse monitor hebt aangeschaft kan je hem heel moeilijk aanmelden, alleen met factuurnummer. Moet je eerst die factuur maar eens ergens vandaan trekken. Simpel een serienummer doorgeven is er niet bij

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 12:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dell Technical Support is echt een drama. Niet alleen voor servers maar ook voor zoiets als een simpele floppy drive

Als je een te technisch verhaal ophangt met een conclusie waarom iets niet werkt dan roepen ze al gauw: "Dit is geen garantie"

Als je later belt en dan niet de technische conclusie geeft en aangeeft dat je alles al geprobeerd hebt dan krijg je een nieuwe floppy opgestuurd.

Ben een keer heel lang bezig geweest omdat ik iets van ze moest downloaden, zoŽn diag tool, maar die webserver lag plat.... kostte me iets teveel tijd!

Ook als je een storing aanmeldt die je zelf al een paar keer hebt gehad moet je alsnog een half uur uittrekken om die persoon te overtuigen van de oplossing. (die geef ik dan zelf maar aan)

Ook hun database is een drama. Als je een losse monitor hebt aangeschaft kan je hem heel moeilijk aanmelden, alleen met factuurnummer. Moet je eerst die factuur maar eens ergens vandaan trekken. Simpel een serienummer doorgeven is er niet bij
Zulke replies zijn voor ons echt waardevol. Niet eenvoudig "dell is klote", maar echt een reden.
Niets dan lof voor dit!

Nu jullie zulke replies geven, valt Dell al in grote mate af, omdat de service kennelijk niet van hun vandaan komen, wat wij geen fijne gedachten vinden.

Compaq dan maar? Iemand nog positief, negatief over toshiba of compacqard?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:48

McMiGHtY

- burp -

Heb onderhand met verschillende merken gewerkt.

Toshiba Laptops zijn vrij goed en ook de afhandeling van storingen heb ik tot nu geen klachten over.

Met Dell licht het er net aan welk suportcontract je met ze afgesloten hebt. Heb vaak meegemaakt dat ze de volgende dag of dezelfde middag er al waren. Iig bij Workstations.
Bij een van onze servers waren ze er ook heel vlot bij terwijl we daar geen support contract bij hadden.

Compaq, compaq maakt vind ik goede servers die lekker draaien. Afhandeling van klachten gaat ook goed.

Compaq Laptops vind ik zelf goed werken en hebben weinig storing. Van de gewone workstatiosn kan het inderdaad soms wel eens zjn dat je inhoud verschilt maar dan zul je een groter aantal per keer moeten aanschaffen. Ook de support is redelijk, okay het duurt soms wel even maar is vind ik over het algemeen goed.

De opmerking een aantal repleys geleden over het geheugen is tegenwoordig volledig voorbij. De reden waarom je Compaq geheugen moest gebruiken was dat het draaide op een ander voltage.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12
Tja dell..

Wij hebben hier alle clients (56) en servers (5) van Dell (klanten ook) eigenlijk niet echt grote problemen mee gehad, dus ook niet vaak de helpdesk hoeven te bellen. Maar jullie hebben helemaal gelijk het is gewoon een ramp daar, half uur wachttijd is niks.

De laatste tijd kopen we de servers en workstations bij LeBox welke een eigen helpdesk hebben (sneller dan dell) en als er een onderdeel kapot is stuur ik het naar hun toe en hun sturen bij aankomst van het defecte onderdeel een nieuwe op. Als je echt veel haast hebt kan dit natuurlijk ook via een koerier. Maar nu genoeg reclame voor LeBox, overigens is dit alleen maar aan te geven dat je niet altijd rechtstreeks bij dell hoeft te kopen.

Hebben een tijdje geleden een Pauwervault gekocht. Hier zat een WIT klepje voor het lader gedeelte, het hoorde er niet want de tape ging niet naar binnen. Gebeld met de helpdesk van Dell 2 minuten had ik iemand aan de lijn, heb de helpdesk medewerker gevraagd waarom het daar wel zo snel ging en hij vertelde me dat ze daar de helft van de dag uit hun neus zaten te eten, en dat de andere afdelingen super druk waren (. Maargoed weer even over die Pauwervault echt super goed geholpen door die man, hij had er echt verstand van en zoveel zijn er niet bij dell die dat hebben! Klepje eruit gebroken op zijn risico en het werkte.

Compaq..

Niet veel ervaring mee tot nu toe, volgende week gaan we een compaq server wegzetten bij een klant. En hp cliënts, als we problemen ondervinden zal ik het hier posten.

edit:

Ik was vorige week bij een klant en die hadden Compaq laptops, die klant was dus echt tevreden over die laptops. Ze liet me een rekening zien van 300 voor een kapotte floppy drive + toetsenbord. Wilde ze de laptop ongeprepareerd terug hebben moest ze 100 betalen.

Maar goed dit is dus niet echt eigen ervaring.

Verwijderd

Qua werkstations zullen de verschillen vrij marginaal zijn.

Compaq server zijn net iets beter manageble waardoor de TCO meestal lager uitkomt. Buiten dat zijn compaq server zo ingeburgerd dat elk groot management pakket samen kan werken met deze servers. (Denk aan Unicenter Worldview, BMC Patrol, Compaq insight manager).

Voor servers zou ik zeggen compaq, voor werkstations gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Dell. Printers komen weer van HP.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op zich heeft Dell geen slechte hardware
Alleen bij de GX240 serie (Small form factor) zitten sommige kabels verkeerd gemonteerd/weggegwerkt waardoor er echt heel vreemde storingen kunnen zijn.

Account management van Dell zou hier iets aan doen maar nooit wat van gemerkt. Deze problemen zijn natuurlijk niet bekend bij Technical Support waardoor je onnodig lang aan de lijn zit.

Servers van Compaq zijn over het algemeen wel goed.
Aan werkstations wel eens storingen gehad en dan moet je Getronics bellen wat mijn ervaring dan is.

Service is dan wel snel en goed, als je garantie hebt natuurlijk

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:31

DJ

Waarom neem je IBM niet mee in je vergelijk.

Wij hebben alles van IBM (stuk of 20 servers, en voor dik 400 gebruikers PC's en Laptops). We hebben zo goed als geen problemen, en uit eigen ervaring weet ik dat je met IBM overeenkomsten kan sluiten waarin je als klant steld dat IBM voor de komende tijd (kan een jaar zijn volgens mij) dezelfde hardware leverd aan je . . . het enige dat dan kan afwijken is de processor en de HardDisk (maar dat is logisch). De rest (monitor, kast, moederbord en dus chipset, netwerkkaart, etc . . . ) is dan voor een bepaalde tijd standaard!

Je moet verder zelf een keuze maken. Ik denk dat iedereen hier wel een mening heeft over de verschillende grote aanbieders. Ikzelf vindt persoonlijk dat IBM en Compaq de beste zijn. Als je een kleine zaak hebt (of kleine afzetmarkt) dan is DELL heel leuk (adviseer ik vaak aan startende ondernemers . . . een mooi totaal pakket met alles erin, van printer via netwerk, tot aan PC/laptop/Server). HP heb ik minder ervaring mee, maar de ervaring die ik er mee heb, is dat het rocksolid is. Net als IBM en Compaq overigens.

En kijk, als je een paar 100 machines (Desktop/Laptop) gaat aanschaffen, dan zijn er altijd wel een paar DOA's bij . . . of je nu DELL, IBM, Compaq of HP neemt . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• K-2SO
  • Laatst online: 12-12-2025
Moeilijk,

Desktops: DELL/Compaq/HP
Servers: Compaq/DELL
Laptops: Toshiba

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op donderdag 16 mei 2002 17:43 schreef Serum het volgende:
Moeilijk,

Desktops: DELL/Compaq/HP
Servers: Compaq/DELL
Laptops: Toshiba
Desktops: Compaq
Servers: Compaq
Laptops: Compaq

:P

of ben ik nu bevooroordeeld ;)

ik heb er gewoon hele goede ervaring mee...

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
tja kan de verhalen die ik hier lees over Compaq en Dell alleen maar onderschrijven.

Ik heb een tijdje bij een bedrijf gezeten als sysop waar ik te maken had met Compaq server (5500 en 3500 series), als er al eens iets was hadden we binnen no-time een monteur over de vloer met spare parts en goede adviezen en tips.

Momenteel zit ik als netwerk admin bij een toko waar ze zo'n 80 dell servers hebben, als het werkt dan draait het allemaal elkker maar als er eens iets mis is dan is het ook hier (en hier is toch best een grote klant aangezien ze ook zo'n 2000 dell werkplekken hebben naast al die servers en een aantal disk sets) huilen met de pet op.

Voor servers gaat mijn voorkeur dus ook uit naar Compaq.

mbt tot werkplekken heb ik een schurft hekel aan die in-compatibele compaq dozen, neem daarvoo maar mooie delletjes of hp-tjes....

laptops??
geen mening (vind alle a-merk laptops wel owkee...)

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Ik werk bij een bedrijf dat Compaq Service Provider is en zie dus heel wat Compaq voorbij komen. Bij klanten overigens ook veel Dell/Toshiba/etc.

Servers
=======
Ik zou zelf twijfelen tussen Dell en Compaq. Het voordeel van Dell is de prijs/kwaliteit verhouding. De Compaq's zijn duurder. Echter, de support is wat beter (ook als consument). Daarnaast ontwikkelen Microsoft en Novell zelf alleen maar op Compaq. Alle deze produkten worden dus primair geschreven en getest op Compaq's. Dit merk je qua stabiliteit en op de doorlooptijden van bepaalde calls.

Workstations
============
Ook hier weer wat twijfel tussen Dell en Compaq. Vanaf de intrede van de Pentium III zijn de compaq werkstations en professional workstations erg stabiel. Nadeel was wel dat ook de professionele lijn (die qua componenten gelijk zou blijven) toch regelmatig wisselde, waardoor je toch nog meerdere images o.i.d. nodig had. Nieuwe series is dit overigens niet het geval. De EN-serie is nog steeds compatible met de Evo D-500-lijn.

Laptops
=======
Ik kan nog niet oordelen over de laatste modellen, maar de oude armada's (15xx, 17xx, Ex00) was ik niet gelukkig mee. Relatief erg duur en heel veel problemen. Hoewel ik best Compaq-fan ben, zou ik in dit geval toch kiezen voor Dell of Toshiba. Wanneer je hier dell's neemt, zou ik ook voor de workstations dell eerder overwegen. Je houdt dan servers en clients op 1 merk, waardoor je toch maar 2 vaste punten hebt voor support en calls.

Met betrekking tot HP.... Laserprinters doen het leuk, maar Netservers, Omnibooks en werkstations wordt ik niet gelukkig van.

Hoop dat je er wat mee kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt! love you all O+ (matter of speaking :P)

Desktops
--------
Compaq

Servers
-------
Compaq

Notebooks
---------
Toshiba

Multifunctionals/faxen/copiers
----------------
Waarschijnlijk Nashuatec

Printers
--------
HP

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dinsdag 14 mei 2002 22:17 schreef awesdorp het volgende:
De laatste reactie stel ik ook erg op prijs. Kun je misschien aangeven of je problemen hebt gehad waarvoor je de TD-afdeling van Dell nodig had?
Qua PC's hebben we gelukkig pas een defect gehad, en dat werd goed opgelost. Met betrekking tot servers zijn we uit pure frustratie weggelopen (naar Compaq). De onderstaande zal ik vanmiddag staan, beschrijft vrij goed hoe ik over DELL support denk:

http://delltalk.us.dell.com/messages/message_view.asp?name=cs_general&id=zykfi

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 20:33 schreef elevator het volgende:

[..]

Qua PC's hebben we gelukkig pas een defect gehad, en dat werd goed opgelost. Met betrekking tot servers zijn we uit pure frustratie weggelopen (naar Compaq). De onderstaande zal ik vanmiddag staan, beschrijft vrij goed hoe ik over DELL support denk:

http://delltalk.us.dell.com/messages/message_view.asp?name=cs_general&id=zykfi
Waanzinnig verhaal, althans de wijze waarop hij het geschreven, situatie minder natuurlij, maar deze vertelt weer het tegen overgestelde : http://delltalk.us.dell.com/messages/message_view.asp?name=cs_general&id=zykee

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op vrijdag 17 mei 2002 20:17 schreef awesdorp het volgende:
Heren bedankt! love you all O+ (matter of speaking :P)

Printers
--------
HP
Kijk eens naar de Xerox Phaser 8200 en 6200...
2 weken geleden heb ik daar een demo van gezien... indrukwekkende prestaties! die een HP 4550 ver achter zich laat, voor de prijs van een grote HP 2200 of kleine HP 4100...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 18 mei 2002 11:05 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

Kijk eens naar de Xerox Phaser 8200 en 6200...
2 weken geleden heb ik daar een demo van gezien... indrukwekkende prestaties! die een HP 4550 ver achter zich laat, voor de prijs van een grote HP 2200 of kleine HP 4100...
Ik weet niet hoe het met de service zit sinds Tektronix door Xerox is overgenomen, maar toen het nog Tektronix was was de server echt supergammel, zeg maar gerust: géén service.

Ook iets om eventueel rekening mee te houden.

Virussen? Scan ze hier!

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

De dual xeon workstations van dell staan bij ons hoog in het vaandel. Ervaring van jaren gebruik, zonder problemen. De paar probs die er waren, bleken software gericht en werden door microsoft zelf opgelost. De support van dell is prima. Speciale hardware is online te configgen en de combinatie van hardware heeft ons nog nooit gefaald. Het 'ons' hier is een bedrijf waar ik bij gewerkt hebt, een uitgeversverbond. De systemen zijn zeer krachtig, stabiel en makkelijk met third party hardware uit te breiden. De kasten zijn zelfs voor de slim & midi towers grote genoeg voor uitbreiding en goede koeling. Wat bij de pentium systemen die ze verkopen eigenlijk niet extra nodig is. Maar ik wel heb toegevoegd, voor duurzaam gebruik. En duurzaam zijn de workstations, ze gaan lang mee, zonder problemen.

http://mrfloris.com

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 14:57

jmr

Aangezien dit topic precies aansluit op mijn vraag kick ik hem maar even een heel eind omhoog. (ik hoop dat dit niet tegen de regels is)

Ik ben op dit moment ook bezig met wat vooronderzoek voor de aanschaf van nieuwe servers.
Hierbij ben ik eens wat dieper in de specificaties gedoken bij de DELL en HP servers.

Ik kwam bijvoorbeeld het volgende tegen:
De nieuwe DELL Poweredge 2950 maakt gebruik van een moederbord met Intel 5000X chipset.
Een vergelijkbare HP (Proliant DL 380 G5) gebruikt de 5000P chipset.
Volgens de Intel website is de DELL een workstation chipset en de HP is voor servers.
http://indigo.intel.com/c...&familyID=9&culture=en-US

Zal er nu echt fysiek verschil tussen zitten? Of is de 5000P alleen door middel van softwarematige instellingen begrensd tot max. 21 GB geheugen. (niet dat ik zoveel nodig heb).

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• Koffie
  • Laatst online: 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit is nou niet echt in het verlengde van het originele topic.
Mij lijkt me een nieuwe post in PMG veel beter op zijn plaats.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.