Videobewerking. wat nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 22:17
Een vriendin van mij wil aan de gang gaan met videobewerking.
Aangezien dat ik daar geen bal verstand van heb vraag ik jullie wat voor een pc zouden jullie nemen om video te bewerken.

Ik weet niet presies van voor een kamera ze heeft dus houd rekening met een digitale en anologe camera.

Dus geef eens een paar sugesties.

Dus zoiets als wat voor een mobo, cpu, videokaart, cd-rom/brander/dvd-speler. en wat er nog meernodig voor is.

Verwijderd

Videobewerking is sowieso ZWAAR voor een PC, dus schaf een snelle aan. Het licht er natuurlijk helemaal aan wat je 'precies' wil gaan doen. Wil je snorren tekenen op het gezicht van je moeder in je home video of wil je met 3D studio max animaties gaan renderen? Over het algemeen is voor videobewerking een degelijke grafische kaart nodig, VEEL RAM en een goede CPU. Wat 'snel' en 'goed' en 'veel' in dit verband inhoudt, hangt af van wat je dus precies wilt doen. Met een modern systeem (1800+/1000mb RAM/ Geforce3) kom je een heel eind denk ik.

• kokkel
Ik weet het niet presies omdat ze aan mij vroeg haar de adviseren.
Maar ik denk niet dat ze zal gaan renderen maa het bewerken van home made video's dus via haar eigen video kamera.

Maar wat ik dus eigenlijk nu nog wil weten is wat voor een hardware je nodig hebt voor het aansluiten van allerlei kamera's op je pc dus digitaal of anologe kamera's.

Dus cpu zo snel mogelijk.
Welke Cpu merk/type is er hier het beste voor dus intel/amd/cycriks

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Intel schijnt er erg goed voor te zijn, liefst met veel en snel ramgeheugen.

Verwijderd

ga iig voor xp of p4

grote snelle hd is ook aan te raden videkaart maakt niet veel uit

en ga voor min 256 mb ram

vergeet geen leuke audigy met firwire

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

Lancer

What the......

Ik heb gister nog een videootje in elkaar zitten draaien. Zie onderstaande footer voor mijn specs. Heb beste kun je een digitale videocamera met een Firewire (i-Link) kaart gebruiken. Ook aan te raden is diskruimte (ong. 10GB per 40min.). Het renderen zelf kost veel tijd (paar uur voor een SVCD), maar dat doe je pas als je klaar bent met editen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Pentium IV hoeft niet eens super snel te zijn duurt alleen wat langer zorg wel dat je RIMM neemt is wel lekker met video bewerken en een Pentium IV A met 512Kb cache!
En een big ass hardisk :)

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:35
Videobewerken is idd erg zwaar. Ze zal dus een snelle PC moeten kopen en dus ook redelijk diep in de buidel moeten tasten.
Dus: Athlon XP of P4, minstens 512 MB intern geheugen (liever 1024), voldoende schijfruimte: bijv. een schijf uit de Maxtor D740X serie of IBM 120GXP serie, alhoewel deze laatste bij sommigen snel kapot gaat (mijn exemplaar doet het overigens prima). Als het budget erg ruim is zou ik zeker kijken naar SCSI schijven, aangezien deze toch nog altijd het snelst zijn. Verder nog een goede monitor, anders zie je niet wat je doet :) en een cd brandertje is natuurlijk ook een must. Eigenlijk is het nog wat vroeg om een DVD brander aan te schaffen, omdat de standaard voor DVDs schrijven nog niet helemaal duidelijk is en de prijzen van die apparaten erg hard dalen; daar zou ik zelf nog even mee wachten.

Misschien is de volgende videokaart interessant:
* ATI Radeon 8500DV All-In-Wonder, vanaf € 475,- in de pricewatch (http://www.ati.com/products/pc/aiwradeon8500dv/index.html)
- Powered by the RADEON? 8500 GPU
- 64MB DDR memory
- Connect a digital camcorder to a PC
- Digital and analog video capture & editing
- Wireless radio-frequency remote control
- Stereo TV-tuner
- TV-ON-DEMAND? Time shifting
- Integrated Interactive Program Guide
- DVD video playback with Dolby® AC-3 digital audio output
Er zijn ook GeForce based kaarten met allerlei video mogelijkheden (o.a. Asus fabriceert ze), maar ik weet niet of dat net zulke complete oplossingen zijn...

Ik zou zeggen: zoek nog even uit of ze een digitale videocamera heeft en hoeveel ze te besteden heeft. Stel zelf een systeempje samen en post dat dan nog eens: dan kan je daar commentaar krijgen op eventuele keuzes....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem een dikke P4 met voldoende RIMM geheugen. Videobewerking vréét bandbreedte en dat is de specialiteit van de P4. Ook heb je een snel toegankelijk opslagruimte nodig, neem een U160 SCSI opslagsysteem, al dan niet in RAID. En de videokaart, sja ik kan je de GeForce4 aanbevelen, maar de 2D kwaliteit hiervan is niet denderend. Dat wordt dus de ATi Radeon 8500, of als je geduld hebt, de binnenkort uit te brengen nieuwe Matrox.

CDROM/DVD/brander zijn niet van invloed, dus kies zelf maar uit :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik heb hier een XP1700+, 256MB, en 30 Gig schijfje, met een Pinnacle DV500 om de videocamera op aan te sluiten.
Werkt perfect, sterker nog, het draaide allemaal al perfect op een Athlon 750, maar die is overleden

Ik kan er verder ook nog bij zeggen dat ik aan die 30Gig ruim voldoende heb, voor 1 uur, had ik met minimum compressie 14Gig nodig

Verder werkt het kaartje prima, 2x firewire aansluiting en verder nog 1 SVideo/tulp ingang + uitgang

Zit standaard Adobe Premiere bij en dat werkt prima, alleen is is misschien wat prijzig..

De DV200 werkt zelf nog makkelijk, het is daar echt een kwestie van scenes verslepen, en als je wil een effectje er tussen gooien

Verwijderd

Luister niet naar anderen. Aangezien real-time videobewerking (voorlopig) toch nog niet mogelijk is, is het enige dat WEL belangrijk is een of meerdere verschrikkelijke grote harddisk(s) (in de orde van 300GB of meer. Bijvoorbeeld in RAID). Processor, geheugen, moederbord maakt allemaal niet uit: Wachten moet je toch... (en of je nu 5 uur of 7 uur moet wachten, dat maakt niet uit)

Oja... en natuurlijk een firewire-kaartje en digitale videocamera.

[En natuurlijk software: Adobe Premiere!]

• dion_b
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 14 mei 2002 15:24 schreef victorvanacht het volgende:
Luister niet naar anderen. Aangezien real-time videobewerking (voorlopig) toch nog niet mogelijk is, is het enige dat WEL belangrijk is een of meerdere verschrikkelijke grote harddisk(s) (in de orde van 300GB of meer. Bijvoorbeeld in RAID). Processor, geheugen, moederbord maakt allemaal niet uit: Wachten moet je toch... (en of je nu 5 uur of 7 uur moet wachten, dat maakt niet uit)

Oja... en natuurlijk een firewire-kaartje en digitale videocamera.

[En natuurlijk software: Adobe Premiere!]
Idd. Heb laatst op basis van een Celly 800 een bakje voor m'n broertje speciaal hiervoor in elkaar geflanst (verjaardagscadeau, daarom betaalde hij er niets voor en moest ik het doen met de delen die ik had liggen)- firewire kaart erin, grote 5400rpm HDD en een JVC 1800 gevalletje van z'n moeder gekregen.

Soms duurt het ff met Premiere, maar als je geen geld hebt voor een XP/P4 sys levert het wel identieke kwaliteit.

Sterker nog, ik heb ooit een videobewerkingskaartje voor een 486 gehad, maar dat was dan wel iets beperkter :+

Oslik blyat! Oslik!

• kokkel
Wat denken jullie van dit systeem.

Rainbow BT6-8 350 Watt Big Tower
LG Electronics 16x48 Oem
MSI KT3 Ultra-aru
512mb pc-2700/333 ddr
Amd-athlon XP 2100
Hercules All in wonder 8500dv retail
Soundblaster audigy Platinum EX Retail
Maxtor D740x UDMA 133/7200rpm 60 gb
Maxtor D740x UDMA 133/7200rpm 60 gb
Crative 5.1 5300
Spire hd cooler hd05040b
Spire hd cooler hd05040b
LG 17 795FT+

Totaale kosten: 2501.00

Tips of aanpassigen zijn gewenst.

• vargo
  • Laatst online: 13:35
ik zou iig ipv athlon XP 2100+ een 1900+ of zo kopen....
Die 2100+ kost 297€, de 1900+ 175€ volgens de pricewatch.
Je betaald dan voor 0,13Ghz extra (ruim 8% extra snelheid) bijna 70% meer! Dat is dus niet de moeite waard.

Lees misschien nog even dit artikel over de videokaart om zeker te weten dat het aan alle eisen voldoet....

/Edit: mobo komt ook in uitvoering met 6 kanaals AC'97: check even of dat er op zit, want dan hoef je geen geluidskaart meer te nemen.

Verwijderd

tjonge jonge jonge...... .... RAID, SCSI U-160, 1GB RAM, P4's, XP's, "top of the line" videokaarten.... noem maar op ...ALLEMAAL puur onzin.

Moet je maar eens weten waar ik op videobewerk.
Athlon 800mhz, 16mb TNT2 M64 videokaart, 128mb geheugen, 20gb 5400rpm HD & goedkoop safeway firewire kaartje.

Adobe Premiere, After effects, Photoshop & Hollywood FX Gold draaien er allemaal perfect onder.
Ook wel samen... maar dat is wel wat minder prettig gezien de 128mb sdram

Ik zeg ook niet dat dit de perfecte videobewerkings systeem is... maar al die MINIMALE eisen die ik hierboven lees is ook alleen maar puur gelul :)

Een grote HD is welliswaar aan te raden !! gezien DV (tijdelijk) ERG veel ruimte in neemt.

Maare ... een ATI Radeon all in wonder ...pfffff ... waarvoor??? heeft toch geen directe invloed op de bewerkin, alleen het afspeel kwaliteit.

Ik zou het volgende aanraden als je niet al te veel geld wil/kan uitgeven:

1. goed mobo'tje (KT3 van MSI is een goeie keus)
2. AMD CPU (neem gelijk een XP)
3. 2x 40/60GB HD van b.v Maxtor (neem dan ook maar gelijk 7200 toeren, gezien de prijzen tegenwoordig heel weinig schelen)
4. GF2 MX200 of 400 (meeeeeer dan genoeg)(neem dan ook maar gelijk 64mb, prijsverschil tussen de 32 en 64 is ook zeer miniem)
5. eenvoudig firewire kaart (digitaal) of eenvoudig TV (tuner) kaart van b.v Hauppage of Pinnacle (voor analoog systeem)
6. 256mb/512mb geheugen

Zie je zelf wel, dat je voor niet al te veel geld een prima systeempje hebt voor videobewerking.
Het renderen duurt toch altijd lang... wat je ook hebt

Verwijderd

wil je leuk computeren ???

PIV 2400 *512kb casch*
Geforce TI4600
2gb rimm
16x48 DVD
40xbrander van plextor
soundblaster audigy
MSI I850Pro5 (gijl bord)
dat in een LianLi PC70

prijs erug veel >:)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

Op zondag 19 mei 2002 09:14 schreef T-Mug het volgende:
wil je leuk computeren ???

PIV 2400 *512kb casch*
Geforce TI4600
2gb rimm
16x48 DVD
40xbrander van plextor
soundblaster audigy
MSI I850Pro5 (gijl bord)
dat in een LianLi PC70

prijs erug veel >:)
wow
beetje overkill voor video editten

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
1 woord: Matrox RT2500

Das pas vreet

if broken it is, fix it you should

• Rudi Vader
  • Laatst online: 09-07 22:12
Gewoon een MSI GF 4-mx 460 kaartje doet bij mij ook wonderen en dat kaartje kost Eur 189 bij Alternate. Video in en kan rechtstreeks vcd en svcd opnemen. En kan ook timeshiften. Dus zo'n Radeon 8500 is overdreven voor video bewerking (ik wil bijna zeggen ook voor games want mijn kaartje trekt ook makkelijk Fifa World Cup 2002 op 1200x1600 en alles op de hoogste stand).

Je pc kan alleen nooit snel genoeg zijn zonder een caffeine verslaving eraan over te houden.

tip: Wacht op de volgende Aldi pc aanbieding, die heb ik ook en daar zit dit kaartje in en alle software zit erbij voor een zeer scherpe prijs! Die kosste de helft in prijs.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

eigenlijk is de enige beperking de grootte van je hdd of geheugen (afhankelijk van hoe je captured).

ik heb nog wat zitten capturen op een P200 en dat ging redelijk goed (alleen zat de hdd zo vol :( ).

tip.
snelste bak hoeft niet, veel geheugen en grote hdd is wel erg makkelijk.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Ik gooi zelf ook even een duit in het zakje. Ik bewerk zelf op een PIII 550Mhz, 320 MB RAM, 15 GB harde schijf (ATA 66)en een pinnacle DC-10plus (oude versie). Ik vind het zelf niet traag...

Wat mijn eigen ervaringen zijn: koop zeker een IDE harde schijf (40 GB). De lees- en schrijfsnelheid van IDE met ATA 100 voldoet tegenwoordig ruimschoots voor het opnemen van video, daar heb je geen SCSI voor nodig.

Voor het renderen is flink wat rekenkracht nodig (voor het terugzetten op band, of CD), dan heb je met een P4 het beste in handen. Vergelijkbare processoren van AMD zijn echter wel goedkoper.

Voor een moederbord durf ik weinig te zeggen. Het bovenstaande systeem van mijn ouders draait op een MSI moederbord en daar heb ik goeie ervaringen mee. Anderen geven de keus aan Asus moederborden, vanwege de hoge stabiliteit.

Tot slot, de videokaart is niet zo heel belangrijk, omdat het erom gaat of je kunt zien waar je mee bezig bent. Als ze er ook nog over denkt om te gaan foto- editen, dan is een matrox millenium G450 een goede keus omdat hij goed omgaat met 2D- beelden.

Een goede videobewerkingskaart is belangrijker als de videokaart. Voor zowel analoog als digitaal is de Pinnacle Studio DVplus heel geschikt.

Tot slot het geheugen. Volgens mij voldoet 256MB al, maar als je op safe wilt spelen, koop dan 512MB. 1024 is mijns inziens overkill.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

/me denkt dat de meeste mensen maar wat uit hun nek kletsen :D
Als ik sommige reacties lees val ik zowat van m'n stoel van het lachen!
Ik werk zelf zo'n 2.5 jaar bij een zaakje dat volledig is gericht op video montage, zowel digitaal als analoog.
Mijn werk is het assembleren en configureren van de computer systemen, ik weet dus wel een beetje waar ik over praat enzo... ;)
Waar veel mensen de fout in gaan is de verkeerde componenten, met name low budget componenten zijn erg populair bij de niets vermoedende klant.
Er komen regelmatig mensen naar ons toe die net een digitale video camera hebben gekocht. Ze hebben allemaal wel een neefje of ander familielid dat systeembeheerder of computer exptert is, deze heeft dan een mooi systeem voor ze gebouwd, aldus de klant...
Als we het woord computer expert en systeembeheerder horen wordt het echter link.
We laten de klant het systeem dan langsbrengen voor een 'analyse'. Vaak blijkt hieruit dat de bewuste computer exptert of systeembeheerder geen hol van computers weet en de goedkoopste, meest brakke onderdelen bij elkaar heeft geschraapt en in een goedkoop stuk blik van een 'kast' met onvoldoende koeling 'gepropt' heeft.
Om de klant toch nog een beetje hoop te geven na al deze elende proberen we het toch nog even, echter meestal tevergeefs.
Hier even een voorbeeld wat ik afgelopen Vrijdag had.
ECS Mobo, 40gb Samsung schijf(:r) 80gb Maxtor schijf, bijde waren met 'gewone' IDE kabels aangesloten waardoor ze niet op ATA100/133 meer draaide en dus nauwelijks presteerde.
Een ATI Radeon 8500 grafische kaart, nu zul je zeggen wat is daar mis mee? Nou helemaal niets hoor, maar voor dat geld had ie beter een pakketje Windows 2000 of XP kunnen kopen, want op een dergelijk modern systeem(hoe brak het ook was) ga je toch geen Win ME draaien?! En dan ook nog met 768MB geheugen erin, 2 verschillende modules nogwel. |:(
Na het systeem uit elkaar getrokken te hebben en op fatsoendelijke wijze 'geherassembleerd' te hebben, Windows ME(:r) opnieuw geinstalleerd te hebben, en voor de verandering ook de SiS drivers geinstalleerd te hebben probeerde we toch maar op de DVStorm wilde werken.
Niets, niénte, nada, noppes!
De DVStorm en ATI Radeon 8500 wilde met geen mogelijkheid samenwerken. Had voorkomen kunnen worden als er wat 'research' gedaan was, uiteraard doen wij dit voor we een systeen in elkaar draaien...
Afijn, Matrox G550 Dualhead erin, het werkte... Eventjes...
Het zaakje liep al snel weer in de soep door de grote hoeveelheid geheugen die erin zat, met 512 werkte het weer... Eventjes...
Nu hing het zaakje om de zoveel minuten, blijkbaar was een DVStorm-RT iets teveel van het goede.
En toen was het gelukkig 5 uur en mocht ik naar huis, wat een opluchting!
Zaterdag weer met verse moed verder gesleuteld, echter zonder veel succes.
Om een lang verhaal kort te maken, onze computer expert was dus eigenlijk helemaal geen computer expert maar gewoon een prutser!
Meneer heeft uit pure wanhoop een heel nieuw systeem bij ons gekocht en zit nu met een AMD Athlon XP op een ECS K7S5A in z'n maag. De ATI Radeon 8500 kon ie ook in z'n zak steken want deze wilde nog steeds niets van de DVStorm weten.
Voor het gemak hebben we Windows XP op z'n nieuwe systeem geinstalleerd, en 512MB fatsoendelijk DDR geheugen erin geprikt.

Nog even voor de duidelijkheid, het bovenstaande verhaal is [g]geen[/b] onzin, en ook zeker niet overdreven. Dit kun je verwachten als je niet genoeg 'research' doet voor je tot kopen overgaat.
Misschien leuk om te vermelden is dat dit soort dingen zo'n 2 tot 4 keer per maand voorkomen bij ons.
Ik kan m'n baas ook niet in z'n botte hersenpan stampen dat ie beter kan stoppen met deze ongein, het kost handen vol geld en het is frustrerend als de pest(vooral voor mij want ik krijg het allemaal over me heen).

Dus voor dat je iets koopt op advies van een zogenaamde systeembeheerder op computer expert, ga naar een 'echte' computer expert, en het liefst nog iemand die iets van video montage weet.
Veel mensen onderschatten video montage namelijk, het is geen spelletje Quake of Unreal Tournament, het vereist enige kennis van zaken.

Om na dit lange saaie verhaal misschien toch nog van dienst te kunnen zijn zal ik een paar voorbeelden van goede configuraties geven zoals wij ze bouwen, indien op goede wijze geassembleerd en geconfigureerd kan ik garanderen dat ze werken met een video montage oplossing naar keuze.

Doe je zelf een plezier een blijf met je tengels van VIA chipsets AF! ALI kun je beter ook vermijden.

De enige mobo's die wij gebruiken zijn Asus en Gigabyte, twee totaal verschillende merken, en Asus is aanzienlijk duurder maar Gigabyte komt heel aardig mee.
We gebruiken Matrox, ATI en Nvidia grafische kaarten. De ATI en Nvidia kaarten zijn veelal van Club3d. En kom niet aan met benchmarks waarin Club3d net 2% trager is dan bijv. Leadtek, Gainward, Asus etc. Dit speeld geen rol bij video montage. Ook is het onzin dat je een zo snel mogelijke grafische kaart nodig hebt. Met een TNT2 of ATI Rage achtig iets krijg je al een goede overlay. Er word gezegt dat Nvidia GPU's helpen bij realtime oplossingen maar zelf heb ik hier weinig van gemerkt, imo loont het ook niet om een GF 3 of 4 aan te schaffen.
Een goede HDD is ook zeker niet onbelangrijk, het liefst zelfs een aparte, zoniet meerdere voor de video.
SCSI is bullshit tenzij je geld teveel hebt. Je kunt zelfs video editen met 5400rpm schijven, al brengt dit de algehele prestatie van het systeem wel aanzienlijk naar beneden.
Zolang je een constante datadoorvoer van 6MB/s haalt zit je goed, je hebt c.a. 4MB/s nodig maar wat overhead kan nooit kwaad.
Moderne 5400rpm schijven halen 15>MB/s en 7200rpm 25>MB/s.
Bij voorkeur nemen we Maxtor, maar ook IBM doet het goed.
Video montage vereist redelijk wat geheugen, echter mensen die zonder na te denken brullen dat je 1024MB moet hebben weten aboluut niet waar ze het over hebben.
Als je met Adobe Premiere of een dergelijk pakket aan de slag wilt voldoet 512MB prima, sommige mensen doen het met 256MB en ook dat werkt redelijk als je het niet te bont maakt.
Wij gebruiken uitsluitend merk geheugen, in veel gevallen is dit Samsung.
Een goede voeding en kast zijn ook van groot belang, hierbij doel ik op een stabiele voeding en goede koel mogelijkheiden in de kast. Zelf zijn we groot fan van Antec.
CD-rom/DVD-rom en eventuele CD brander hebben absoluut geen invloed op het video editen. Een DVD brander is leuk, maar persoonlijk zou ik nog even wachten tot er een vaste standaard is zodat de uitwisselbaarheid ook groter is.
Tot slot de video montage oplossing, hier zijn heel veel verschillende mogelijkheden, afhankelijk van je budget en wensen. Moeilijk om daar advies in te geven daar ik niet weet hoever die vriendin van je wil gaan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en een verstandige keus maakt, kijk ook eens op Nonlineair.nl voor meer informatie en video montage zaken door heel Nederland.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

fv

-------------------> hiero

Roefoes, een goed verhaal!!! Ik werk zelf met een DV500 kaart en ben zeer tevreden. Wil je een goed en stabiel editing systeem, moet je niet bezuinigen op onderdelen en je MOET weten waar je mee bezig bent qua hardware en software...

Mijn *zeer stabiele* config:

A7V133 + 512MB
Matrox G450 dual kaart
DV500+ incl. Adobe V6.0
Windows 2000 incl. SP2 [dus geen ME of 98(SE)!!!]
2x 7200RPM ATA100 schijven (40 en 45 GB) voor videodata
1x 7200RPM ATA100 schijf (20 GB) voor systeem

Belangrijk: Aparte Win2000 partitie ALLEEN voor editing relavante software zodat je je systeemconfig CLEAN houdt (heel erg belangrijk voor stabiliteit).

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je nou eens zou besparen op een P4 2.4GHz en je GF44600ti dan kan je van dat geld een matrox TR2500 of een pinaccle kaart kopen.
Deze kaarten kunnen namelijk hardwarematig renderen en compressen, dus een vette proc en videokaart heb je niet nodig.

Verwijderd

tja je kan ook een deul systeem maken
met een deul heb je meer cpu kracht
waardoor het renderen een stuk sneller gaat

pas heb ik voor iemand een gebouwt

1x gigabyte deul cpu
2x pentium3 450 met 512kb cach
1x ati radeon vivo (video in video oud)
1x firewire
1x 40g ultra 100
1x 256mb
1x 128mb
1x 64mb

hij moet nu nog alleen een controller kopen voor de hardisk omdat die in ultra33 loopt

verder heb ik hier nog een deul celly 466 staan met een abit bp6 moederbord met 512mb werkgeheugen en firewire

deze staat te koop
email is
suijkerbuijk37@zonnet.nl

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

omdat ik de suggestie er niet zag tussen staan: Apple.
Enig probleem de prijs :'(
maar mits zoekwerk wel 2ehands te vinden >:)
Waarom zouden de meeste bedrijven die grafisch werken met Apples werken??? rara

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

wat je nodig zult hebben:

Een zware CPU, maar dual is niet nodig, P4 2000 Northood of AMD Athlon XP 2000+

Een bak geheugen, bij voorkeur 512MB of meer

Een hele grote snelle hd (minimaal 7200 toeren), want videobewerken, zeker zonder compressie, kost nogal wat schijfruime, 2x 80GB in Raid 0 minimaal denk ik.

Verder een videokaart + capturekaart, je zou een matrox marvel kunnen nemen, ati aiw kan ook. Losse capture kaarten kosten nogal wat, dan zou je even bij pinnacle of dazzle moeten kijken, ik weet niet wat haar budget is.

en om te boel te bekijken is een leuk, en vooral groot scherm leuk, misschien zelfs een 2e scherm/tv voor resultaat te bekijken.

Das zo'n beetje het belangrijkste.

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op zondag 19 mei 2002 12:27 schreef Roefoes het volgende:
Heel veel....
Zit zeker een kern van waarheid in. Je moet weten waar je bottleneck zit. Via idd is slecht (die PCI bug). Dan over HDD's is een ander verhaal, dat samsung slecht is klopt, maar wat is dan slecht.

Ik bedoel als jij veel bandbreedte nodig hebt zou ik niet voor de IDE gaan. Dit alleen omdat ik een SCSI freak ben. en die meer prijs vind ik het wel waard. Videobewerking heeft alleen bandbreedte nodig dus zou het niet veel uit moeten maken. Maar als je veel zoekt heeft SCSI heeel veel voordelen. Ook een IDE raid opstelling kan hier niet tegenaan (seektime zal nooit lager worden, dataoverdracht wel)...

Dat die DV storm (ofzo) niet met een ATI 8500 wil samenwerking is gewoon jammer, Ik weet wel dat ik vroeger altijd problemen had als klanten de AV master icm een..... euh... euh.... een videokaart wilden laten werken. maar nu werk ik daar niet meer dus weet er niet al te veel meer van af...

if broken it is, fix it you should

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op dinsdag 14 mei 2002 13:37 schreef kokkel het volgende:
Aangezien dat ik daar geen bal verstand van heb vraag ik jullie wat voor een pc zouden jullie nemen om video te bewerken.
Neem een abbo op een tijdschrift waar diverse apparatuur en technieken worden beschreven.

En voor de rest lees ik uit de reacties dat je veel geld eraan moet willen uitgeven.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Atom-master
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05-2025

Atom-master

Chick specialist

videobewerkingkaart :9~
Ik heb er een van pineapple maar daar ben ik niet zo tevree mee.
de hardwer is toppie alleen de drivers zijn helemaal %^@(:((%^:r%!$. kan em net an op Win98 en 2000 laten draaien :'(

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
M'n Pa wil graag video editing gaan doen.
Een digitale camera krijgt ie op z'n 50ste verjaardag, in september.
Hij wil eigenlijk alleen maar fragmenten slepen, en af en toe es een effect invoegen.

Systeem wat ik voor hem heb staan:
Duron 750
512Mb PC133
GeForce 2MX
10 gig 7200rpm udma 100
30 gig 7200rpm udma 133 (komt nog)
Win2k SP2

Is dit genoeg ?
Zo nee, aan te raden verbeteringen ?
Wat voor video editing kaart is aan te raden ?

Alvast bedankt !

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 21:56 schreef Stinger_ het volgende:
M'n Pa wil graag video editing gaan doen.
Een digitale camera krijgt ie op z'n 50ste verjaardag, in september.
Hij wil eigenlijk alleen maar fragmenten slepen, en af en toe es een effect invoegen.

Systeem wat ik voor hem heb staan:
Duron 750
512Mb PC133
GeForce 2MX
10 gig 7200rpm udma 100
30 gig 7200rpm udma 133 (komt nog)
Win2k SP2

Is dit genoeg ?
Zo nee, aan te raden verbeteringen ?
Wat voor video editing kaart is aan te raden ?

Alvast bedankt !
goed genoeg, die dingetje heb ik op minder ook gedaan, met pinnacle video studio, werkt makkelijk en je hebt er niet zo'n knallent systeem voor nodig.

Verwijderd

Ik zag dat m'n lange verhaal toch nog het éen en ander miste, bij deze dus nog een paar kleine dingetjes.

Als je een groot budget hebt kun je best een wat snellere CPU nemen, maar persoonlijk vind ik 1.8Ghz(zowel P4 als Athlon XP) meer dan voldoende. Als je van 1Ghz naar bijv. 1.6 of 1.8 gaat mag je van een vooruitgang spreken, maar van 1.6/1.8 naar 2.0 is pure waanzin.
Raid is ook leuk, maar absoluut niet nodig. Twee voordelen van raid 0 zijn aanzienlijke snelheids winst, en je kunt de bijde schijven voor 100% gebruiken. Een enkele schijf kun je voor ongeveer 80% vol gooien voordat ie trager wordt, wat weer leid tot snelheids verlies.
Het zelfde geld een beetje voor SCSI, als je het geld er voor hebt is het leuk, maar absoluut niet nodig.
En zoals fv ook al zei, houdt je systeem zo schoon mogelijk, het liefst een dedicated computer systeem. Al is het voor velen niet mogelijk(voor mij ook niet), het loont echt.
Een onderwerp dat ik helemaal was vergeten is de geluidskaart, persoonlijk heb ik geen bijster goede ervaringen met Creative geluidskaarten icm verschillende montage oplossingen. Hercules doet het altijd goed en ook het geluid dat tegenwoordig op veel mobo's zit voldoet meestal prima.

En ik kan niet vaak genoeg zeggen, als je serieus aan de slag wilt doe dan in godsnaam een beetje research. Dit bespaard je een hoop elende en frustratie! ik weet er alles van...

[edit]
En nog vergeet ik iets!
Een uurtje digitaal video kost je ongeveer 12GB schijfruimte, aan de hand hiervan, en je budget kun je het beste zelf een geschikte grote uitzoeken. Ik kan wel zeggen neem 2x 80 maar dat gebruik je van je levensdagen niet voor een homevideotje. :)
met Maxtor en IBM heb ik zelf goede ervaringen, Western Digital was huilen met de pet op in mijn ervaring.

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 20:09 schreef elgringo het volgende:

[..]
Ik bedoel als jij veel bandbreedte nodig hebt zou ik niet voor de IDE gaan. Dit alleen omdat ik een SCSI freak ben. en die meer prijs vind ik het wel waard. Videobewerking heeft alleen bandbreedte nodig dus zou het niet veel uit moeten maken. Maar als je veel zoekt heeft SCSI heeel veel voordelen. Ook een IDE raid opstelling kan hier niet tegenaan (seektime zal nooit lager worden, dataoverdracht wel)...
Idd, als je het geld er voor hebt, en het er ook voor over hebt, is SCSI leuk. In 2.5 jaar tijd heb ik echter nooit een systeem met SCSI schijven gebouwd. Voor veel mensen is het verschil in prijs tov van IDE schijven teveel voor wat ze ervoor krijgen.

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 14:59 schreef fv het volgende:
Roefoes, een goed verhaal!!! Ik werk zelf met een DV500 kaart en ben zeer tevreden. Wil je een goed en stabiel editing systeem, moet je niet bezuinigen op onderdelen en je MOET weten waar je mee bezig bent qua hardware en software...

Mijn *zeer stabiele* config:

A7V133 + 512MB
Matrox G450 dual kaart
DV500+ incl. Adobe V6.0
Windows 2000 incl. SP2 [dus geen ME of 98(SE)!!!]
2x 7200RPM ATA100 schijven (40 en 45 GB) voor videodata
1x 7200RPM ATA100 schijf (20 GB) voor systeem

Belangrijk: Aparte Win2000 partitie ALLEEN voor editing relavante software zodat je je systeemconfig CLEAN houdt (heel erg belangrijk voor stabiliteit).
Hier sta ik echt van te kijken! :o
De Asus A7V133 maakt gebruik van de misschien wel beruchtste VIA chipset, nl. de de KT133 met de 686B southbridge. Dit kreng heeft bij ons voor heel wat problemen gezorgt, veel mobo's moeten omruilen omdat systemen instabiel als de pest waren en niet presteerde.
Ik heb hier zelf ook een Asus A7V133 liggen, in een donker hoekje onder een berg stof! Heb nu een P4 1.6A op een Asus P4B266. Da's echt een hele verademing! :D

Verwijderd

ik zelf blijf bij deul hangen hoor

zeker als je dvd naar divx gaat maken
is cpu kracht zeker nodig
maar geheugen band brete is ook zeker belangrijk
en ide is zeker genoeg als je ultra100 gaat nemen

niet vergeten het is voor thuis gebruik niet voor pro werk

de deul die ik hier voor heb gescheven is krachtig genoeg er voor :

deul celly 466
abit bp6 met ultra 66controlle onbourd (laatste versie geen gezijk ) totaal 8 aansluitingen
512mb pc133 3-3-3 of pc100 2-2-2 sec
twee hele zware koeler er op

doe maar een bod
ik weet zeker dat het goedkoper zal worden dan amd xp 1700+ met moederbord en ddr geheugen

Verwijderd

Ten eerste: even over Apple FORGET IT hebben jullie de laatste review niet gelezen een gemiddeld dual amd systeem trekt de nieuwst appel eruit. APPLE ALLEEN LEUK VOOR DE LOOK EN HET IS NOG DUURDER OOK.
Dan terzake over zo'n videobewerkings pc. Tja wat kan ik zeggen ik doe het mijn specs. en ik moet zeggen het enige heel erg belangrijke is EEN RAID SYSTEEM en WERKGEHEUGEN. Ik draai zelf RAID 0 met 2x40gb's maxtor uiteraard d740xl deze zijn zeer snel vol dus toch liever richting de 80 HOUDT WEL DIE 7200 toeren aan. Daarnaast is een losse raid controller van promise sneller dan een onboard!!!!!
Voor de bruutste video bewerking ga je voor raid 5, een maat van mij heeft dat 5 western digital (MINDER!!!!!!) 100gb schijven dat raasd echt, maar ach het is voor je vriendin dus ik zou zeggen vooral omdat het beginnend is. KIES VOOR EEN RAID SETUP raid 0 n.b. en een dc10+ van pinacle om je filmpies naar videoband te rossen. SUCCES!!!!!!
p.s. dit werkt gegarandeerd soepel

Verwijderd

Het is ook de software die heb het doet, Cheap ass proggies kunnen en vragen teveel van je systeem zodat ze binnen notime vast lopen. Een dergelijke proggie die je meeegelevert krijgt bij pinneacle kaartje of Adobe premiere doen dat echt niet zomaar, ook niet met de raarste en gekste effects. Ik heb met die proggies daar in de meest beste ervaringen in. Maar nog steeds gebruik ik het liefst MGi videowave 5. Is in lage budget systemen nog steeds goed te draaien en je kunt ook dvd's mee editen en fikken. Maar voor de rest over hardware en andere heeft die roefoes helemaal gelijk.
kijk gewoon rond en veel vragen wat je precies er mee gaat doen.
good luck :)

Verwijderd

kan iemand mij uitleggen wat een deul is?....

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 11:34 schreef Fatboy het volgende:
kan iemand mij uitleggen wat een deul is?....
Dat is hoe Suikerbuik (sp?) Dual spelt (de arme jongen heeft alleen basisschool gehad).

Duel is dus 2 processoren; wat nog niet hoeft te betekenen dat zijn pc nu twee keer zo snel loopt.

wel een beetje vreemde setup; dual celeron, maar ja wie ben ik?

Verwijderd

Ik draai onder een slot a proc dit is een 800@950.
mobo asus k7m
geheugen 512mb
video gf2 pro
hdd maxtor 30 gb 7200
pinnacle studio dv
dit bovenstaande loopt als een trein, en is voor het renderen zwaar zat, het enigste wat ik nog moet doen is mijn HD vergroten bijv. een 60 gb dit ivm het erop zetten in dv kwaliteit.Dit alles draaid onder win XP, let wel op dat de dc kaarten over het algemeen niet onder xp draaien.
Je kunt ook op de site van miro zien welke onderdelen ondersteund worden bij hun software/ hardware.
Dus als je wat zoekt hoef je dit niet in het extreme te doen.
Veel plezier met video bewerken.

• fv
  • Laatst online: 11:34

fv

-------------------> hiero

Op zondag 19 mei 2002 23:47 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Hier sta ik echt van te kijken! :o
De Asus A7V133 maakt gebruik van de misschien wel beruchtste VIA chipset, nl. de de KT133 met de 686B southbridge. Dit kreng heeft bij ons voor heel wat problemen gezorgt, veel mobo's moeten omruilen omdat systemen instabiel als de pest waren en niet presteerde.
Ik heb hier zelf ook een Asus A7V133 liggen, in een donker hoekje onder een berg stof! Heb nu een P4 1.6A op een Asus P4B266. Da's echt een hele verademing! :D
Tsja, wat zal ik zeggen: prima board, zeer stabiel en NOOIT maar dan ook NOOIT bsod's. Ik heb ook nooit last gehad van de 686B bug (ik heb ook geen Creative geluidskaart). Branden, Internetten, Word, video's draaien via Matrox video out, het kan allemaal te gelijk zonder problemen.

BTW: Pinnacle adviseert wel een A7V als config voor hun DV500 kaart dus de A7V133 zal, en blijkbaar, ook goed werken.

Qua drivers voor de DV500 is versie 4.0 absoluut de beste onder Win2K, nog geen enkel probleem gehad. Met versie 3 heel af en toe.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Microkid
  • Laatst online: 14:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gebruik een goede videocapture kaart (bijv. Pinnacle, is al eerder genoemd), en zorg voor een snel, stabiel opgebouwd systeem (zie ook de reactie van Roefoes).
Ik heb zelf onderstaande specs in sig, maar capturen met die V7700 is niet echt super. Het is meer een gimmick. Er komt dan ook binnenkort een echte capture kaart in (Pinnacle Stuio 7 deluxe met analoog en DV in), en een 120GB disk voor opslag en bewerking. Als je capture kaart en bewerkingssoftware goed zijn, is de CPU snelheid minder relevant.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb nu een MSI K7T Turbo mobo met Via133a chipset en een 900Mhz AThlon, en wil dit graag vervangen voor videobewerking omdat het mobo brak is. Welk mobo wat ook nog SDRAM aankan is hiervoor het meest geschikt?

Verwijderd

LOWbudget:
Minimaal 486SX33 icm ISA Zoran analoog capturekaart of een K6-2+ 550 met PCI TV/Capturekaart.

Medium:
Minimaal P3-1GHz met PCI capturekaart

Highend:
P4 met Rambus

---
De vraag: wat nodig - is net zo smal of breed als je portomonee (en je geduld) is.

Ik heb met alle 3 bovenstaande platformen aan videobewerking gedaan - zowel voor bandoutput, als (S)VCD, DivX als DVD. Het ligt er heel sterk aan of het om puur incidenteel capturing gaat - of om fullblown bewerking en effecttoepassing en wat de doelformaten zullen zijn.

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Welk budget mobo voor een Athlon is aan te raden? Ik heb het een beetje gehad met mijn Via KT 133A bordje.

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

iktoch zo gedacht dat veel Video editing software ook vaak SSE(2) gebruikt en hier dus de P4 met zijn FSB met snel geheugen de patser is.

Als het puur alleen video editen converteren etc is dan lijkt mij 'n P4 nortwood met RDRAM wel heel geschikt.
Dataprefetch werkt hier ook mar heeft de XP ook plus ssE alleen geen SSE2.

Maa ik ben meer van het 3Drendertype met oudere software dan is de Athlon weer geschikter.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Uit ervaring
Videobewerking, daar hebben we voor nodig om redelijk te kunnen werken een:
P3 1Ghz >> of meer
256 >>
2x HD 2e minimaal 20GB 7200 >>
geluidskaart SB comp
Videoaart 32MB + speakers >>
Editingkaart bv Miro DV Plus (analoog en DV)
Software zit er bij (studio7)
Win2000 / XP om de 2e schijf op ntfs te zetten (scheelt een hoop ellende

En uiteraard verder alles om de pc te laten draaien, CD etc.

Verwijderd

Ben ik nog even! :D
Voor sommige mensen schijnt het nog steeds niet duidelijk te zijn. Is m'n verhaal nou zo brak lezen jullie het niet?
kan me er wel iets bij voorstellen gezien de lengte ;)
Heb ik zoveel moeite voor gedaan en dan is het nog niet goed :'(
Maar goed, voor de laatste keer dan maar.
Bij voorkeur een Asus moederbord, Gigabyte doet het ook goed. Met MSI heb ik niet bijster goede ervaringen, maar misschien doen de nieuwere borden het wel goed. Andere merken heb ik nog niet gebruikt. Persoonlijk neig ik naar Intel CPU's maar die keus moet je zelf maken.
Bij gebruik van een Intel CPU is het sterk aan te raden ook van een Intel chipset gebruik te maken.
Probeer VIA en ALI te vermijden, hier komt de meeste elende van. Dit geldt voor zowel Intel als AMD CPU's.
512mb geheugen is wel aan te raden, maar 256mb werkt ook.
7200 toeren schijven zijn ook aan te raden, niet zozeer voor het capturen maar voor de algehele systeem prestatie.
Mijn voorkeur gaat uit naar Maxtor of IBM.
Een aparte schijf voor de video is zeker aan te raden.
Raid en/of SCSI zijn leuk, maar absoluut niet nodig.
Grafische kaart maakt niet zoveel uit, elke moderne kaart weet een fatsoendelijke overlay te produceren. Ik zou het geld van een dure videokaart investeren in een klein TVtje(mits je montage oplossing video naar buiten gooid tijdens het editen, dit doen de goedkope Pinnacle producten niet.)
Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van Canopus producten. Dazzle is ook aardig maar loopt toch enigsinds achter en biedt ook niet zo'n leuke software bundel als Canopus doet.
Als OS zou ik Windows 2000 of XP nemen, het is mij om het even.

Het is zonder twijfel mogelijk om een goedkoper systeem in elkaar te knutselen, denk aan goedkoop mobo, geheugen en HDD's. Maar zoals ik al vertelde heb je hier vaak meer elende van plezier van.
Nog een kleine tip, Pinnacle is bezig met een nieuw stuk software dat "background rendering" ondersteund. Ik heb een beta versie op m'n werk om te testen, tot nu toe ziet het er veel belovend uit.
Background rendering houdt in dat er meteen wordt begonnen met renderen zodra er een titel, effect of video filter wordt toegepast, terwijl jij gewoon door kunt werken.
Normaal kun je niets doen tijdens het renderen. Hier geld, hoe sneller je systeem hoe beter. Er wordt gezegt dat background rendering fijner dan real-time werkt, dit moet echter nog blijken.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik een aantal aanvullingen en kritische kanttekeningen bij alle bovengenoemde dingen....
Een dual (of deul ;) ) CPU machine is eigenlijk niet tot nauwlijks sneller dan een single machine. Ik heb hier ook een BP6 staan met 2 celerons 500 MHz. Tijdens het comprimeren komt de totale CPU-load nauwlijks boven de 55 % uit (dus beide CPU's staan op ongeveer halve kracht te werken). Het enige voordeel van een dual is, dat 'ie wat sneller reageert tijdens het renderen.
Ik heb recentelijk een P4 1.6 erbij gehaald, omdat die celeron 500 me toch wat te langzaam werd.
Voor een hoop analoge capturekaarten zou ik (ook) aanraden om Intel chipsets te gebruiken, of ieg. van de VIA/ALI/Sis af te blijven. Verder werkt de DC-10 nog steeds niet optimaal onder windowsXP, dus zou je eventueel kunnen overwegen om zelfs nog '98 te gebruiken, al werkt XP wel lekkerder. (op het capturen na dus)

De DV-plus van Pinnacle is niet een combi-kaart voor analoog en digitaal, maar is een digitale kaart met een (extra) analoge output
Voor het beginnende video-editen is de DV500 overkill.
Wanneer ook de camera nog aangeschaft dient te worden, dan zou ik zeker een DV-camera overwegen, ivm het kwaliteitsverschil en het gemak waarmee je de filmpjes in je PC kunt overzetten. Tevens zijn firewire kaarten een stuk voordeliger dan analoge capturekaarten (zit zelfs al zo'n interface op de Live Audigy)
Let er ook bij de aanschaf op, of de camera digitaal-in ondersteund. Dan kun je de TV-out van je camera gebruiken en je kunt je eigen gemonteerde filmpjes backuppen op een DV-tape (= voordelig en kwalitatief goed).
In principe kan elke camera dat, maar is het ergens uitgeschakeld om marketing en/of import redenen.

Qua videokaart zou ik inderdaad een ATI of een Matrox nemen. NVidia kaarten willen soms nog niet zo lekker samen werken met capture kaarten.

Wat betreft de HDD's zou ik gewoon gaan voor groot @5400 rpm, want het gaat om sustained rate en niet om toegangstijd (dus geen 7200 rpm nodig)
Ik zou inderdaad een 2-tal schijven nemen... 1 (snelle) voor het OS en de software en 1 grote voor de gecapturede data

* TD-er hoopt dat 'ie het wat heeft kunnen samenvatten en dat de topicstarter de waardevolle adviezen uit deze thread heeft kunnen filteren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

TD-er:
Ik heb afgelopen week een P4 1.6A op een Gigabyte mobotje bebouwd, 256MB PC2100 DDR geheugen en ATI Radeon 7200(Club3d), en WinXP. Hier prikte ik ook een DC10+ in. Eigenlijk heb ik geen enkel probleem gemerkt, de nieuwste drivers lijken aardig te werken. Video schijf in NTFS geformatteerd en kon rustig een half uur non stop capturen.
Wat voor problemen heb jij dan ervaren? Ben nu wel benieuwd! :o

Verwijderd

:)
Zo, nog een video system waar ik mee werk.

Die is helaas al weer wat ouder en ben ook aan het kijken naar wat nieuws.
oke, hiero een asus p2bs board met een pII 400mhz, 9gig en 18gig scsi, 768mb geheugen,plextor 40speed speler en een plextor 8x20x32 brander, een tnt kaartje erin, en een dv-plus van pinnacle (de plus heb ik genomen omdat ik dan ook een film terug naar vhs kon zetten alleen het systeem is er te traag voor athans de proc).
Alles draait op w2k.
Nog nooit 1 vastloper mee gehad, terwijl systeem dagen soms draait.

Systeem werkt perfect alleen voor het renderen naar mpeg is het systeem te traag athans het duurt te lang naar mijn mening.

Opmerkingen:
Scsi is niet percee nodig.
Het geheugen van 768 niet nodig tijdens het bewerken heb ik een 140mb in gebruik dus zou 256mb genoeg moeten zijn.
Vanwege de udma33 gebruik ik geen ide hd's.

Het nieuwe systeem zou ook geen scsi meer krijgen omdat ik het geld iet waard vindt meer voor de verschil in snelheid en/of proc. belasting.

Mijn volgens systeem word een asus p4b266 met een 1,8ghz proc, 512mb, 1x60gig (system) en 1 x120gig hd, een Asus 7100pro (niet voor videowerking maar ook voor games), en natuurlijke een goede behuizing met goede ventilatie en ruimte.
:)

Spike

• TD-er
Op woensdag 22 mei 2002 09:22 schreef Roefoes het volgende:
TD-er:
Ik heb afgelopen week een P4 1.6A op een Gigabyte mobotje bebouwd, 256MB PC2100 DDR geheugen en ATI Radeon 7200(Club3d), en WinXP. Hier prikte ik ook een DC10+ in. Eigenlijk heb ik geen enkel probleem gemerkt, de nieuwste drivers lijken aardig te werken. Video schijf in NTFS geformatteerd en kon rustig een half uur non stop capturen.
Wat voor problemen heb jij dan ervaren? Ben nu wel benieuwd! :o
De nieuwste drivers werken al een stuk beter dan de eerdere beta-drivers en de afhandeling van een onrustige video-stream (rotte tape) geeft naar mijn idee minder lost-frames dan de '98/ME drivers.
Het vervelende vind ik alleen dat bij het capturen eigenlijk alleen de Studio software gebruikt kan worden.
Deze ondersteund dan wel bijvoorbeeld het instellen van het # MB/s. Dat gaat niet lekker met andere capturesoftware, als ze al overweg kunnen met die andere capture-interface (anders dan VfW).
Verder vind ik de Studio software nog niet echt stabiel draaien onder XP en wil de synchroniteit tussen beeld en geluid nog wel eens ver te zoeken zijn. Dit laatste kan er ook aan liggen dat ik onder XP alleen nog maar met mijn dual gewerkt heb met de DC-10 en dat de drivers/software niet getest/geschreven zijn voor een dual machine.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• igg
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

hier staat ook een dualbak te zweten met een studio dv plus erin, maar sinds m'n laatste herconfiguratie ( pctv eruit)en gforce2 samen met s3 virge erin draait alles heerlijk soepel,

Had tot die tijd ook wat synchroniteitsproblemen.

verdere specs: tyan tiger, 2x XP1600+, als4000, 10/100 realtek, 30G Maxtor, dawi controller raid 0 met 2x 40 G maxtor

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• TD-er
Vandaag werd ik er pijnlijk weer aan herineerd wat nog wel het meest vervelende is aan de XP-drivers van de DC-10.....
De files die 'ie maakt zijn niet in elke applicatie te openen (vrijwel alle programma's hebben er problemen mee)

• TD-er
Op woensdag 22 mei 2002 20:52 schreef igg het volgende:
hier staat ook een dualbak te zweten met een studio dv plus erin, maar sinds m'n laatste herconfiguratie ( pctv eruit)en gforce2 samen met s3 virge erin draait alles heerlijk soepel,

Had tot die tijd ook wat synchroniteitsproblemen.

verdere specs: tyan tiger, 2x XP1600+, als4000, 10/100 realtek, 30G Maxtor, dawi controller raid 0 met 2x 40 G maxtor
Met een DV-plus capture je het geluid niet met een ander device dan het beeld, wat bij mij dus wel voor de synchroniteitsproblemen zorgt (SB-live en de DC-10)

• igg
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

TD, helemaal correct, ik wist dat behalve wat "ruzie" tussen m'n dv plus en m'n pctv er nog een andere reden was waarom ik die pctv verplaatst heb naar m'n celeron 366.

capturen via die pctv doe ik nu trouwens gewoon via het netwerk naar m'n raid-schijven, het bewerken doe ik vervolgens weer op m'n dualbakkie, werkt ook heerlijk ;)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Minimum systeem vereisten:
- Pentium 3 of AMD Athlon;
- 128 MB RAM;
- DirectX8.0 (of hoger) compatible VGA- en geluidskaart
- Minimaal 20 Gig HDD

Verwijderd

ik heb een
ABIT KT7-RAID, met een Athlon 1000 er op
256 MB en 2 maal 40 GB aan een RAID 0

Ik bewerk daar video mee uit mijn SONY DIGITAL8 DCR330

Werkt perfect, nog geen fouten of crashes meegemaakt.
het enige wat ik nog moet hebben is een beetje meer geheugen, dan heeftie wat meer adem, maar voor de rest gaat het allemaal prima

Verwijderd

Hallo,

mijn config=> asus a7v133, hd ibm 46 gig , wd 40 gig, amd 1ghz, 512 MB sdram
ook heb ik een matrox g450 dual head, helaas werkt de tv out niet, en daarom zou ik mij nu een ti 4200 xp met VIVO kopen, video in video out, ik zou ook animaties willen maken voor projecties, en video opnemen (minimale editing) om deze gewoon af te spelen met real time effecten in een proggie dat ook die animaties maakt, dus heb ik eigenlijk wel een zware grafische kaart nodig, ik had het animatie prog (visual jockey) eens doorgespeelt aaan een vriend en identiek hetzelfde effect op zijn pc laten spelen , hij heeft wel een zwaardere cpu ( 1700 amd denk ik) waarik 20 fps haalde haalde hij er 65 denk ik. mijn bedoeling is om video van vhs op te nemen op pc, DV heb ik niet dus dat isniet nodig, heeft er al iemand ervaring met die ti 4200 VIVO ???

de meeste van die real time effecten zijn echter 2d , ik ben nog aan het twijfelen ... die vivo lijkt me wel interessant, beeldkwaliteit moet niet professioneel zijn, gewoon opnemen en afspelen in dat animatieprogje met real time effecten
die realtime effecten, worden die door de gpu of cpu gedaan ??? staat mijn cpu op 100 % omdat hij het moet overnemen an de gpu ???

bvb => in een compositie laat ik een film lopen en deze begint dan te bewegen op de muziek terwijl hij loop, mijn cpu staat cst op 100 % en dat programma is héél zwaar (het is wel maar 5 MB groot)

zou het de moeite lonen die kaart aan te schaffen?
anders moet ik zowiezo een video in kaart kopen

+ punten =>
ik zou hopelijk een werkende tv out hebben
ik zou video kunnen opnemen
de fps vd anim zou stijgen ???

- pntn

zou de fps wel genoeg stijgen??? het zijn dus real time effecten, je kan een compositie aanvullen met zodanig veel effecten dat je bij manier van spreken 0.001 fps zou hebben ...
en ik speel niet veel 3d spelletjes behalve medal of honor

Mvg

iemand raad?
Pagina: 1