Toon posts:

[ghost] multicast trekt netwerk plat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stond op het punt om Ghost te integreren op mijn werk, alleen ik kwam in de search net een bericht tegen dat Ghost Multicast een netwerk volledig op zijn gat kan trekken.

Vervolgens heb ik de Symantec klantenservice geprobeerd te bellen, alleen ik snap hun menusysteem niet :?

Hoe zit het precies met dat Multicast probleem? Is er grote kans dat het switched 10/100 netwerk wordt platgegooid tijdens het Multicasten? In mijn testomgeving thuis had ik dit probleem niet, maar nu ik dit lees maak ik me toch wel zorgen...

Weet iemand een oplossing?

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
bij ons op school heeft de systeembeheerder dit een paar weken geleden getest, en toen was de network utilisation wel 100%. je kon nog wel surfen en dingen van shares af halen, maar dat duurde allemaal een eeuwigheid. het beste kan je zoiets doen als er ff niemand gebruikt maakt van het netwerk

Maak je eigen poll

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Jah het klopt dat multicast het hele netwerk plat kan trekken door het hooge dataverkeer wat dit met zich mee brengt.

Verwijderd

Zolang je switches maar multicast ondersteunen (dus geen hubs) is er niets aan de hand. Gebruiken het hier al bijna een jaar zonder problemen...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
In de 7.5 kan je unicasten en nog iets (kan effe niet op de naam komen), misschien is dat iets voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Ik heb HP gebeld (HP Procurve 2524 switches) en volgens hun ondersteunt de switch multicasting... ik ga Ghost voor de zekerheid eerst even in een testomgeving draaien, en dan alsnog invoeren.

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Hoeveel comps wil je tegelijk gaan Ghosten :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel comps wil je tegelijk gaan Ghosten :?
Ongeveer 30 tegelijk :9~

• BOOTZ
Op dinsdag 14 mei 2002 16:00 schreef feeble het volgende:
Ongeveer 30 tegelijk :9~
dat waren er bij ons op school toch wel twee keer zo veel

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
dat waren er bij ons op school toch wel twee keer zo veel
Wij zijn maar een klein bedrijfje ;(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 14 mei 2002 16:17 schreef feeble het volgende:

[..]

Wij zijn maar een klein bedrijfje ;(
vraag:

je hebt een klein bedrijfje (30 pc's) dan zet je die dingen toch lekker 's avonds aan?

dan heeft niemand er last van als ie je hele netwerk 'opslurpt' :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
vraag:

je hebt een klein bedrijfje (30 pc's) dan zet je die dingen toch lekker 's avonds aan?

dan heeft niemand er last van als ie je hele netwerk 'opslurpt' :)
Kan inderdaad, maar... 's avonds zijn de ICT-ers weg en dan blijft de rest van het bedrijf gewoon doorwerken tot diep in de avond. En Ghost Console werkt niet via Terminal Services ;(

• BOOTZ
dan tijdens de lunchpauze ofzo. weet niet precies hoe lang het duurt, maar misschien dat er een moment te vinden is dat er niemand/weinig mensen aan het werk zijn

Maak je eigen poll

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49
Ik weet dat wij het op de universiteit ook hadden. Het trok daar dus wel het hele netwerk plat. Zeker toen we het om 8.30 deden kon er ineens niemand meer inloggen en zo...

waren ze dus niet zo blij mee...

Maar waarom moet je steeds vanaf de server ghosten? is het niet makkelijker de image op een aparte partitie te zetten en dan lokaal te draaien?

Bij ons was het zo gedaan en dan hoef je maar 1 keer in de zoveel tijd die multicast te draaien om alles vanaf de server te halen...de rest van de tijd kan het gewoon lokaal... (sochtends gewoon vroeg beginnen en het dan al van de server halen zodat niemand er last van heeft!)

suc6!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

Op dinsdag 14 mei 2002 14:26 schreef Fire69 het volgende:
In de 7.5 kan je unicasten en nog iets (kan effe niet op de naam komen), misschien is dat iets voor jou?
dit is inderdaad de oplossing...had het probleem hier ook met de 7.0 verie maar de 7.5 is een stuk intelligenter
Pagina: 1