Op dinsdag 14 mei 2002 14:33 schreef AlterEgo het volgende:
Ik heb wel eens wat grote copy-paste acties tussen ext2 en XFS vergeleken met de stopwatch, maar zag niet echt verschil. Hdparm -tT gaf ook geen meetbare verschillen.
Het "voelt" wel sneller.
hdparm -tT kan ook niet sneller zijn door een ander filesystem te gebruiken; hdparm meet de snelheid van de device zelf.
Maar als XFS sneller is zou je met kopieren wel verschil moeten kunnen meten ja.
Op dinsdag 14 mei 2002 18:50 schreef XKB het volgende:
Heb al wel 1x een corrupte file gehad door een xserver lockup. Ik dacht dat dat niet zou moeten kunnen met XFS?
Ja, dat heb ik ook gehad... Missing files (waardoor het niet meer bootte). En ik heb ook complete lockups gehad met ext2 (nog niet met ext3), en daar had ik geen last van.
Op dinsdag 14 mei 2002 19:10 schreef intoxicated het volgende:
Wanneer je iets naar je harddisk schrijft, komt dat eerst even in cache-geheugen te staan, voordat het echt op je harddisk komt. Als je computer dus voor die tijd volledig crashed en die cache niet meer kan worden weggeschreven, dan ben je die data kwijt. Dat heeft niets met XFS te maken, dat is gewoon een bekend probleem. De enige optie is het cachen uitzetten, maar dat kost je, op z'n zachtst gezegd, een beetje performance

Data kwijt ja, maar files kwijt (die voor de crash gewoon al lang bestonden) moet niet kunnen met een journaled FS; dat duidt op een FS inconsistency.
Btw, bij X-lockups heb je nog toetencombinaties (sysrq + ...) om je HD netjes te unmounten etc.
Niet als je kernel dood is.