NTLDR is missing, bootsector incorrupt

Pagina: 1
Acties:

• Drop
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2022
Wilde op een Maxtor ATA66 13GB schijf xp installeren.
Schijf bestaat uit 2 partities, FAT32, waarbij op de eerste Win98 stond. Deze partitie heb ik tijdens de setup geformateerd met NTFS.
Tijdens het kopieren van setupfiles (o.i.d)hing de installatie echter. Ik heb de computer dus maar uitgezet.
Dit probleem heb ik ook al eerder gehad, toen ik 2k probeerde te installeren. Echter, toen kon ik na de crash wel weer gewoon opnieuw beginnen.
Nu niet, ik krijg namelijk de melding:

NTLDR is missing

Als ik de schijf probeer te formateren, zegt hij bij 100% unable to write to boot. Als ik partitie probeer te verwijderen, krijg ik: an errror occured while setup was updating partition information.

Doordat is NTFS is werkt sys c: niet,
Als ik via de XP cd naar de recoveryconsole ga en fixboot doe zegt ie dat de bootsector incorrupt is en dat hij niet kan worden gefixed. OOk fixMBR heeft geen effect.
Als ik hier Chkdisk doe zegt ie 'the volume appears to contain one or more unrecoverable problems'.

Als ik de schijf in een ander XPsysteem erbij hang, zegt ie dat die eerste partitie niet geformateerd is.
Maar formateren lukt niet.

Wat moet ik nou doen?
Er staat niets belangrijks meer op de schijf, alles mag eraf, maar hoe?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=21]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

het volgende bestandje downloaden, uitpakken, op een boorflop zetten en de partities en bootsector verwijderen.
dan werkt het weer ;)
http://gd.tuwien.ac.at/pc/dos/msdos/dosutils/part240.zip

• Drop
oke, dit heb ik gedaaan, maar hoe verwijder of fix ik die bootrecord dan? Ik kan die partities wel verwijderen maar als ik dan f2 doe (save) krijg ik de melding:

Error writing MBR or error to disk.

Verwijderd

zelfde probleem heb ik ook eens gehad. Bij mij lag het aan mijn cd-rom speler, deze kon geen multisessie cd's lezen, waardoor de setup van windows bepaalde bestanden van de cd niet kon openen, of copieren. Je zou de cd even over kunnen branden, maar dan niet als een multisessie.

• Drop
Hij kan de bootsector van de hd niet benaderen en dan denk jij dat het aan de cdrom ligt? Dat vat ik niet helemaal...

• Drop
Maar ik zal het ff proberen hoor

Verwijderd

er staat "or error to disk" dus het hoeft niet aan je MBR te liggen. Je cd-rom speler is ook een "disk"

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12

Trek Y11

Eat my shorts

Staat in het bios misschien virus protectie aan ?

What if this weren't a hypothetical question?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die hdd debuggen, dan kun je geoon weer partities aanmaken.

• Drop
ik heb hem al in een ander systeem gehangen met een andere cdromdrive maar dezelfde problemen. Ik zie ook niet hoe een goede cd/cdromdrive het probleem van mbr oplost, aangezien ik dit programmaatje van flop draai.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
probeer gewoon ff opnieuw te partitioneren met fdisk/mbr (hiermee schrijf je je bootrecord opnieuw als je hdd tenminste niet overleden is)

• Drop
nee virusscan staat uit. hoe debug ik die schijf dan?
Is er niet iets waarmee ik die bootrecord kan wissen, of een nieuwe kan aanmaken o.i.d.? (Buiten de dingen die ik al gedaan heb)

• Drop
als ik vanaf win98 bootdisk fdisk /mbr doe zegt ie:

error writing fixed disk. The master boot code has not been updated.

Of moet ik het vanaf xp recoveryconsole doen ofzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

debug
[FCS:200 400 0]
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
[Q]

gebruik op eigen risico. schijf moet als pri master in het systeem hangen. (blijkt ook dat je 0080 kunt vervangen door 0081 en dattie hem dan als 2e schijf pakt. Maar hier twijfel ik over

En voor alle n00bs: achter de termen die tussen [] staan moet enter komen.

probeer het hier mee.

• Drop
oke dit heb ik gedaan, maar er is niets veranderd...

• Drop
Heb z'n progje van de maxtor site gehaald waarmee je je disk controleerd, waarmee duidelijk werd dat de
schijf stuk is. Gelukkig valt het binnen de fabrieksgarantie.
Hoe die schijf net stuk gaat als ik ermee bezig ben is me een raadsel, maar goed, het zal wel toeval zijn.
Iedereen bedankt voor zijn reacties!

Verwijderd

Om zulk soort problemen te voorkomen is het altijd handig om je Primary NT/2000/XP partitie gewoon FAT te houden, en de rest van je partities wel NTFS je hoeft maar een keer een systeembestand kwijt te raken en je kan heel je schijf weer gaan formaterren en heel je windows opnieuw te installeren , wat dus onnodig veel werk is voor 1 missend bestand.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

damn sorry

je schijf is dus stuk :S
suc6 met de garantieverloop
Pagina: 1