Niveau webdesign & graphics?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hoe is het gesteld met het niveau van het forum?

Uit de FAQ:
Dit forum is gericht op alles uit de grafische industrie, van webdesign tot drukkerij, het hoort er allemaal bij. Er komen hier ook veel mensen die al enige tijd werkzaam zijn in de grafische wereld, vandaar dat het niveau hier redelijk hoog is, en dat willen we graag zo houden. Op die manier blijft het forum interessant voor iedereen.
En dan wordt er een topic geopend: [topic=494234/1/50]

Goose ergert zich aan het zoveelste my-first-internet-topic, en uit dit. Hij begint te emmeren over het barre nederlands van de topicstarter, en ondanks dat ik vind dat slecht nederlands typen een blijk van desinteresse is voor je lezer, ben ik wel van mening dat dit erg offtopic is. Goose heeft misschien wel gelijk, als de topicstarter zo een sollicitatiebrief schrijft, komt ie waarschijnlijk niet snel aan de bak. Maar dat allemaal terzijde. Hij biedt hier dan ook zijn excuses voor aan.

Vervolgens wordt me er een partij geflamed op Goose! Omdat ie minder posts heeft weet ie niets, en mag hij niet uitkomen voor zijn mening.. Ik ken hem toevallig IRL, en het is de meest ervaren vormgever die ik ken. Hij struint nu ongeveer een half jaar over dit forum, maar was altijd maar aan het lezen. Interessante topics in besloten fora liet ik hem lezen met mijn account. Hij heeft nooit wat gepost. Nu dat ie de kat uit de boom heeft gekeken wil ie ook mee gaan doen..

De aanleiding voor dit geflame van Goose was dat ie zich steeds maar weer ergert aan die n00b-topics:
maar als mensen eerst een vraag posten en daarna pas aan het boek 'html for dummies' gaan denken, kan ik me daar wel over opwinden
Niet dat ie een die-hard GoTter is, maar hij weet wel erg veel over Pantone-filters, Inversiemaskers, zeefdrukdoorstansdinges, photoshop, illustrator, quark, etcetera. Ik verzin maar wat. Hij is een professional, en verdient er ook al jaren zijn brood mee.

Als anderen dan TEGEN de FAQ in van die n00b-topics openen, mag je daar dan niet geirriteerd van raken? Ik vind een OW dan ook buiten proporties...

Misschien wederom een aanleiding om net als bij networking een onderverdeling te maken in een 'normaal' topic en een 'professional/advanced' topic?

Mijn excuses als dit idee al eerder is langsgekomen, maar ik denk dat het een zeer grote toegevoegde waarde heeft voor dit forum, net zoals dat ik dat vind van de tweedeling in networking.

just my 2 cents...

edit: sorry, lees nu dat er nogal wat topics zijn over de opslitsing... maar goed.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sterker nog, er is zelfs dit topic:
[topic=411717/1/100]

Het is schipperen tussen goede kwaliteit behouden en mensen die klagen omdat het allemaal zo streng is...

BTW: dat flamen of niet heeft erg weinig van doen met het aantal posts...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dat ie veel ervaring heeft geloof ik wel, maar wat dat met die OW te maken heeft begrijp ik niet helemaal, want door in één van de eerste posts al offtopic te gaan over de spelling van de topicstarter help je echt niet het niveau hoog te houden. Als ie zoveel weet had ie beter een nuttige post kunnen doen.

En dat ie lang meeleest; tja could be, maar nu wekt ie wel erg de suggestie dat ie alleen even post om lekker bot te zeuren over spelling. Ik vond overigens de post van de topicstarter best goed te lezen/begrijpen, heb het erger gezien.

Als het taalgebruik echt niet meer kan zal een modje wel even een mailtje richting die gebruiker sturen (buiten een draadje om, zodat niemand er verder last van heeft) om hem erop te wijzen er in het vervolg beter op te letten. Nu gaat de complete draad offtopic, en dat is gewoon jammer, zeker voor diegene die dat topic is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Het kan niet ontkend worden dat de topic-opener behoorlijk wat moeite heeft met fatsoenlijk nederlandse zinnen te schrijven. En dan heb ik het niet over een hoofdletter, spelfout of d/dt probleem, maar gewoon het formuleren van lopende zinnen.

Komt nog eens bij dat deze jongen alleen iets over zichzelf en zijn ervaring vertelt, maar daar geen vraag bij stelt. Je moet dus gokken naar het antwoord dat hij wil hebben.

Waarom zou je iemand niet mogen corrigeren wanneer je slechts 5 posts hebt, net als Goose? Je luistert toch ook naar een agent die pas 3 dagen van de acedemie af is?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 08:38
axis :
En dan wordt er een topic geopend: [topic=494234/1/50]
Goose ergert zich aan het zoveelste my-first-internet-topic, en uit dit. Hij begint te emmeren over het barre nederlands van de topicstarter, en ondanks dat ik vind dat slecht nederlands typen een blijk van desinteresse is voor je lezer, ben ik wel van mening dat dit erg offtopic is. Goose heeft misschien wel gelijk, als de topicstarter zo een sollicitatiebrief schrijft, komt ie waarschijnlijk niet snel aan de bak. Maar dat allemaal terzijde. Hij biedt hier dan ook zijn excuses voor aan.
Ben het niet met je eens dat als er spelfouten of onzorgvuldige spelling in een topic gebruikt word, dat dat dan meteen een teken is van desinteresse of iets in die geest. Het doet al helemaal niet terzake dat als je zo een sollicitatiebrief schrijft, je dan niet aan de bak zou komen, want hier gaat het helemaal niet om.

En als we dan toch aan het mierenneuken zijn, en als meneer Goose-2- dan zo exact, precies en kieskeurig is wat taalgebruik betreft, waarom dan Nederlands met een kleine letter n ?...

Het rare vind ik hiervan -en ik reageer met opzet op de inhoud hiervan, offtopic of niet;- is dat als je je excuses aanbiedt voor het feit dat je schraal reageert op iemand die er misschien wel niets aan kan doen dat hij/zij zo schrijft, je dan toch negatief moet reageren.
axis :
Vervolgens wordt me er een partij geflamed op Goose! Omdat ie minder posts heeft weet ie niets, en mag hij niet uitkomen voor zijn mening.. Ik ken hem toevallig IRL, en het is de meest ervaren vormgever die ik ken. Hij struint nu ongeveer een half jaar over dit forum, maar was altijd maar aan het lezen. Interessante topics in besloten fora liet ik hem lezen met mijn account. Hij heeft nooit wat gepost. Nu dat ie de kat uit de boom heeft gekeken wil ie ook mee gaan doen..
Ja helaas, je zult je -zeker in het begin- moeten bewijzen op een forum (en of je dan 10 jaar lang hebt lopen lurken of niet, dat kan me niet schelen). In ieder geval op zo'n manier, dat de rest kan merken dat je de gang van zaken begrijpt en dat je de FAQ hebt gelezen.

/edit:typo >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik geef de modjes gelijk, de draad is off-topic door het geblaat over spelfouten, maar men had ook over het onderwerp door kunnen gaan..

Persoonlijk vind ik een simpele post van een mod waarin ie iedereen maant ontopic te blijven een betere oplossing dan dit. Een slotje? Mwah, is nog in te komen, hoewel dat de topicstarter nog minder helpt. Maar een OW!?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Goose mag best een enorme master zijn op design/print en weet ik niet voor een gebied. Wil niet zeggen dat je een topicstarter zo moet behandelen. Dat zal in elk geval niet ten voordele van het niveau werken. Als je een half jaar alleen lurkt schiet het ook niet op met het niveau.

Wat mij betreft mogen mensen best ook naar elkaar kritisch zijn, maar ik stoorde me er aan dat iemand die zijn toegevoegde waarde niet heeft laten merken zo uit de hoek komt. Goose zou wel beter moeten weten als ouwe, ik klaag nl. regelmatig over het gedrag van jonkies.. maar Goose zat meer in mijn categorie en ik vond het daarom ook wel zo eerlijk daar ook over te emmeren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 14 mei 2002 13:41 schreef coelho het volgende:

Waarom zou je iemand niet mogen corrigeren wanneer je slechts 5 posts hebt, net als Goose? Je luistert toch ook naar een agent die pas 3 dagen van de acedemie af is?
Nou, een 'agent' die 'net' een rooie pet opheeft die loopt al wat langer mee op het forum. De meeste mensen kennen hem dus al, en over het algemeen zal het toch wel een gerespecteerd gebruiker zijn, waar mensen makkelijker zo'n correctie aannemen als van iemand die nog maar net geregistreerd is.

Je zult het toch niet gek vinden dat een corrigerende reactie van mij (for instance) toch een ander effect zal hebben dan van iemand die nog geen week geregistreerd is. Sowieso heb ik zoiets vaker gedaan en weet ik onderhand hoe ik het brengen moet op het forum (ik ken de klappen van de zweep zegmaar) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk dat je alleen een reactie mag geven op de spelling als de persoon 'de bikkel' denkt te zijn en het schrijft op zoiets als..

"Ik hep un l33t weppeeg gemaak en hep de helvd erfan wechgeript, maar nu toen die tabbelen hed nied meer, los op voor mij NU!".

Wat ik alleen wel erg storend vond, is dat ik de draad probeer recht te trekken, en dat 2 moderators alsnog een offtopic reactie moeten gaan plaatsen om vervolgens de draad te sluiten zonder kans op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

als ik het goed gezien heb is de reden dat Goose-2- een OW gekregen heeft dat hij na willem169's verwijzing naar [forum=15] toch nog even door moest gaan. Vette pech.

Everything else is irrelevant, imo

edit
:D @Gordijnstoks spelling

edit2:
Gordijnstok:
Wat ik alleen wel erg storend vond, is dat ik de draad probeer recht te trekken, en dat 2 moderators alsnog een offtopic reactie moeten gaan plaatsen om vervolgens de draad te sluiten zonder kans op antwoord
Eens. same 4 me.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op dinsdag 14 mei 2002 13:49 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik vind persoonlijk dat je alleen een reactie mag geven op de spelling als de persoon 'de bikkel' denkt te zijn en het schrijft op zoiets als..

"Ik hep un l33t weppeeg gemaak en hep de helvd erfan wechgeript, maar nu toen die tabbelen hed nied meer, los op voor mij NU!".
Die mensen mag je meteen laten inslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Gordijnstok:
Wat ik alleen wel erg storend vond, is dat ik de draad probeer recht te trekken, en dat 2 moderators alsnog een offtopic reactie moeten gaan plaatsen om vervolgens de draad te sluiten zonder kans op antwoord.
Bepaalde iemanden vinden het nodig om:

1. Mij "Willempie" te noemen
2. Toch door te gaan als ik nb 2x (!) verzoek om niet meer te reageren op eventuele spelling, maar ontopic te blijven.

1.
Nu voel ik me persoonlijk absoluut niet aangesproken, maar zo'n user die dus net komt kijken (al lang lurker of niet, I don't care) heeft zich absoluut niet zo te gedragen tegenover de "regulars".

2.
Lijkt me duidelijk. Luisteren. Nee? Nog een keer zeggen + waarschuwing. Nog niet luisteren? Balen. OW.

Ben met je eens dat dat absoluut het topic heeft verziekt, en daarom geef ik topicstarter eenmalige toestemming om een nieuw topic te openen waarin hij nogmaals zijn probleem mag toelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:33

Pelle

🚴‍♂️

Toen ik dat topic voor het eerst las, vroeg ik me af wat er nou precies fout ging. Goose-2- roept wat, en ondanks dat hij nieuw is kan ik me best voorstellen met welke reden hij z'n reactie tikte.
Okee, het is wat bot gebracht, maar als het bedoeld is als serieuze tip (als je je in de kijker wilt spelen bij een toekomstige werkgever, kan het verstandig zijn je spelling na te lopen) dan zie ik niet in waarom iemand met 5 posts dat niet zo mogen roepen en iemand met 1000+ wel.

Maar goed, het ontspoorde dus enigszins, en na nog een keer goed lezen vond ik de OW ook wel terecht; na aangeven van diverse modjes nog doorzeuren is niet slim om te doen.

Laat het in ieder geval duidelijk zijn dat iedereen even welkom is in /13, ervaren of onervaren, veel of weinig posts, zolang je je eigen mening onderbouwt en niet zomaar iemand afzeikt..
Cynisme is een hele toffe vorm van humor, en dat proefde ik wel een beetje in Goose-2- z'n posts, maar je moet ook aan kunnen voelen wanneer het tijd is om te stoppen met cynisch te zijn en even gas terug te nemen als daarom gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 14:06 schreef willem169 het volgende:
Bepaalde iemanden vinden het nodig om:

1. Mij "Willempie" te noemen
2. Toch door te gaan als ik nb 2x (!) verzoek om niet meer te reageren op eventuele spelling, maar ontopic te blijven.

1.
Nu voel ik me persoonlijk absoluut niet aangesproken, maar zo'n user die dus net komt kijken (al lang lurker of niet, I don't care) heeft zich absoluut niet zo te gedragen tegenover de "regulars".

2.
Lijkt me duidelijk. Luisteren. Nee? Nog een keer zeggen + waarschuwing. Nog niet luisteren? Balen. OW.
Maar ik plaatste mijn verzoek tot "niet in het topic gaan bakeleien" na zijn laatste post. En niet ervoor. Tevens zaten er 6 minuten tussen mijn verzoekpost en jouw "retaliationpost". Wees dan verstandig en handel het verder via mail af, en trash de replies die je niet aanstaan.

Dan had het topic op een schone lei verder gekund. Ik kreeg meer het gevoel bij de laatste 2 replies van "ik ben de baas en ik zal het je laten merken ook", terwijl het nergens meer voor nodig was. :)

NOFI overigens hoor :P Ik hang gewoon even de StokViseur uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Gordijnstok:
Dan had het topic op een schone lei verder gekund. Ik kreeg meer het gevoel bij de laatste 2 replies van "ik ben de baas en ik zal het je laten merken ook", terwijl het nergens meer voor nodig was. :)
Neuh, meer van "Ik ben het zat. Afgelopen nou." Wie niet horen wil... sorry those are the rules. En als er iemand is die hier niet de baas is, dan ben ik het wel, dus wat dat betreft geen misverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
* Oefening vraagt zich af wie nou eigenlijk het draadje om zeep heeft geholpen

Ik denk dat de lite-modjes (en modjes ook maar die doen dat al wel) de dingen wat vaker per icq/mail en desnoods per slotje moeten afhandelen en geen paginalange discussies over een overtreding moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op dinsdag 14 mei 2002 16:42 schreef Nelis het volgende:
* OzBoz vraagt zich af wie nou eigenlijk het draadje om zeep heeft geholpen
Ik met mijn voorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

OzBoz:
Ik met mijn voorzet.
OW voor OzBoz :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1