Netscape, Javascript en styles

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-09 17:34
ik heb een dropdown menu gemaakt met div's.

De menu's zijn div's met tables met een bepaalde style (left, width) die veranderd worden via javascript omdat het een menu is die dynamisch opgebouwd moet worden.

Natuurlijk werkt dit goed in IE, maar niet in Netscape 4.

Het updaten van de left's en width's via een javascript functie worden niet meegenomen door NS.

Nu las ik het onderstaande uit [topic=139989/1/50]
voor ns 4 moet je naderhand nog de pagina opnieuw laten renderen /refreshen .. omdat deze in tegenstelling tot ie4+ dat niet doet.
Hoe kan ik het document in Netscape nu refreshen? Mits dit het probleem is...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Het grootste probleem dat Netscape 4.x heeft is dat het niet dynamisch de pagina kan re-layouten. Dit probleem is echter alleen echt van belang bij relatief gepositioneerde content.

Het volgende probleem is dat Netscape 4 een eigen layers-model heeft en niet het "style"-model van IE/W3.

left en top opvragen/wijzigen in NS4 doe je met:

document.layers['layernaam'].left
document.layers['layernaam'].top

en width/height wijzigen met resizeTo():

document.layers['layernaam'].resizeTo(width,height)

opvragen kun je ze met:

document.layers['layernaam'].document.width
document.layers['layernaam'].document.height

Hoop dat je hier wat aan hebt :P

• Canard
mijn componenten zijn absoluut gepositioneerd en ik gebruik "document.layers['layernaam'].left" maar toch werkt het niet.

Het heeft wel ooit gewerkt. Toen het nog wel werkte stond de style-definitie in een .css file, nu wordt later in javascript (dus run-time) de style gewijzigd en dat pakt Netscape op dit moment niet, daarom dacht/hoopte/las ik dat er een refresh-methode was, maar welke precies?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 14 mei 2002 20:20 schreef Canard het volgende:
mijn componenten zijn absoluut gepositioneerd en ik gebruik "document.layers['layernaam'].left" maar toch werkt het niet.

Het heeft wel ooit gewerkt. Toen het nog wel werkte stond de style-definitie in een .css file, nu wordt later in javascript (dus run-time) de style gewijzigd en dat pakt Netscape op dit moment niet, daarom dacht/hoopte/las ik dat er een refresh-methode was, maar welke precies?
Je kunt in NS4 de style niet wijzigen, zelfs niet met refresh.. Ik dacht dat je verplaatsen/resizen van een layer bedoelde..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 14 mei 2002 23:23 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Je kunt in NS4 de style niet wijzigen, zelfs niet met refresh.. Ik dacht dat je verplaatsen/resizen van een layer bedoelde..
Klopt, de enige manier is om de inhoud van de layer opnieuw te schrijven met andere stijlattributen, of een andere classdefinitie.

Intentionally left blank

• Canard
ok, dan laat ik de style aan de serverkant wel opbouwen (ASP), dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

bedankt!
Pagina: 1