Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!
Je kan template matches doen die alleen bij bepaalde XML tags in werking worden gesteld. Als je er dus meerdere hebt kun je op die manier toch verschillende output resultaten krijgen
.
In dat geval heeft de topicstarter hier nog wel wat aan.tomato:
Wil je misschien iets als xsl:include of xsl:import ?
daar had ik inderaad aan gedacht om een import te gebruiken, maar moet ik dan niet ook on the fly xsl maken?
en ddc hoe doe ik dat?
om het iets duidelijker te maken:
- bepaalde dingen zijn constant (menu, poll, algemene layout)
- het content gedeelte verschilt dus per asp pagina (zoeken, artikelen, almanak), daarvoor moet dus compleet andere XSL
en ddc hoe doe ik dat?
om het iets duidelijker te maken:
- bepaalde dingen zijn constant (menu, poll, algemene layout)
- het content gedeelte verschilt dus per asp pagina (zoeken, artikelen, almanak), daarvoor moet dus compleet andere XSL
Hoe je templates maakt in XSL?
Tja, dat lijkt me XSL basiskennis
.
Zoek eens wat topics hier op GoT met steekwoorden als template-match en apply-templates samen met XSL
.
Tja, dat lijkt me XSL basiskennis
Zoek eens wat topics hier op GoT met steekwoorden als template-match en apply-templates samen met XSL
hehe.. dat snap ik allemaal wel 
ik bdoel meer hoe kan je dat het beste doen selecteren op XML tag, gewoon een rijtje:
<xsl:apply-templates select"pagina/content/artikelen" />
<xsl:apply-templates select"pagina/content/almanak" />
<xsl:apply-templates select"pagina/content/zoek" />
dat ie em dan gwoon skipt als ie em niet kan vinden...
of iets van
<xsl:apply-templates select"pagina/content/" />
dat ie dan alle onderliggende xml tags doet (dat kreeg ik namelijk niet aan de praat) en was eigenlijk ook mijn probleem..
ik bdoel meer hoe kan je dat het beste doen selecteren op XML tag, gewoon een rijtje:
<xsl:apply-templates select"pagina/content/artikelen" />
<xsl:apply-templates select"pagina/content/almanak" />
<xsl:apply-templates select"pagina/content/zoek" />
dat ie em dan gwoon skipt als ie em niet kan vinden...
of iets van
<xsl:apply-templates select"pagina/content/" />
dat ie dan alle onderliggende xml tags doet (dat kreeg ik namelijk niet aan de praat) en was eigenlijk ook mijn probleem..
thx.. dan maar een beetje overhead..
Je kan beter overwegen een template voor 'content' te maken en daar pas te bepalen welke sub-elementen je door je templates wilt halen. Als je alle sub-elementen door je templates wilt halen, kan je gewoon <xsl:apply-templates/> doen, wat de inhoud van het default template voor een element. Je kan het template voor 'content' dan dus gewoon weglaten, terwijl je nog steeds je templates toepast op het content element.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Pagina: 1