Toon posts:

welke kabel bij getweaked adsl modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m'n adsl modem getweaked, waardoor deze als router functioneert. Ik wil een netwerk maken met "router", hub en twee pc's. Nu heb ik de volgende vraag: Moet ik tussen modem en hub gewone utp kabel doen of een cross-kabel. Ik ga dadelijk de spullen kopen, dus zou blij zijn met een vlotte reactie. Het wordt mij via de search in elk geval niet duidelijk.

Verwijderd

crossed

edit: en in de uplink port van de hub ofcurz, je had het op internet kunnen vinden btw

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41
een paar dingetjes
als je je modem in de uplink wil hebben, heb je een gewone kabel nodig, dus geen cross

Als je een andere port wilt gebruiken (geen idee waarom) heb je cross nodig.

Ik zou als ik jou was meteen een switch kopen, de meeste ondersteunen 10 en 100 mbit en zijn tevens wat handiger met het versturen van data.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Hang idd van je hub af. Maar heb gemerkt dat sommige hubs niet over een standaard uplink lijken te beschikken, waardoor je toch weer crossed nodig hebt dus......meestal een kwestie van effies testen...bonnetje dus goed bewaren ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
modem in de uplink (als die erop zit).
Krijg helaas qua kabel tegenstrijdige adviezen (zie boven). Heb weinig aan 100 mb. switch omdat m'n laptop- netwerkkaart alleen 10 mb ondersteunt. Dus 10 mb hubje (€ 25,00) is goedkoopste oplossing.

Verwijderd

ik heb toch echt een crossed cable'tje in me uplink zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 13:02 schreef kroegtijger het volgende:
Hang idd van je hub af. Maar heb gemerkt dat sommige hubs niet over een standaard uplink lijken te beschikken, waardoor je toch weer crossed nodig hebt dus......meestal een kwestie van effies testen...bonnetje dus goed bewaren ;)
Dus bij uplink poort gewoon, en bij ontbreken van de uplink een crosscable?

• Creep
Op dinsdag 14 mei 2002 13:04 schreef HAL-9000 het volgende:
ik heb toch echt een crossed cable'tje in me uplink zitten...
knap

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu kopen. Hubje en wat kabel. Neem bij uplink ingang gewone kabel. Post het resultaat later vandaag. Dank!

• Creep
Op dinsdag 14 mei 2002 13:02 schreef kleine_beer het volgende:
modem in de uplink (als die erop zit).
Krijg helaas qua kabel tegenstrijdige adviezen (zie boven). Heb weinig aan 100 mb. switch omdat m'n laptop- netwerkkaart alleen 10 mb ondersteunt. Dus 10 mb hubje (€ 25,00) is goedkoopste oplossing.
je heb voor 45 euro al een 5 poort safeway switch en het grote voordeel is dat bijna alle switches 10 en 100 mbit ondersteunen. De switch "kijkt" gewoon hoe snel het kaartje van je machine is en het maakt dus niet uit dat de een 10 mbit is en de ander 100 mbit

Verwijderd

haha, nu begin ik toch te twijfelen, ga het even nakijken!

sorry dat ik je verkeerd advies gaf, was er van overtuigd dat ik het bij het goede eind had!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

bedenk wel dat je maar 1 ipadres hebt zodat er maar 1 pc daadwerkelijk kan interneppen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 13:20 schreef PipoDeClown het volgende:
bedenk wel dat je maar 1 ipadres hebt zodat er maar 1 pc daadwerkelijk kan interneppen.
wat bedoel je hiermee? :?

• kroegtijger
Op dinsdag 14 mei 2002 13:04 schreef kleine_beer het volgende:

[..]

Dus bij uplink poort gewoon, en bij ontbreken van de uplink een crosscable?
Juistem....alleen zetten sommige schrale fabrikanten neer dat het een uplinkpoort is, terwijl het dat dus helemaal niet is....is elke keer weer afwachten met die ellendelingen. Makkelijkste is om gewoon kabel met stekkertjes en een tang te kopen. Werkt een straight niet, dan effe stekker eraf knippen en er cross van maken.......Heb de tweak bij een stuk of 5 modems nu uitgevoerd, steeds met een hub erachter en het is steeds weer afwachten welke kabel ik moet hebben :S wordt daar helemaal gek van ondertussen........ gebruik tegenwoordig meestal een cross op een gewone poort....dat zou 9 van de 10x meteen moeten werken dan....kost je wel een poort, maar als je er genoeg hebt...who cares...

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
gewone kabel in de uplink (safeway met selectieknopje voor uplink). Dat werkt. Beide pc's hebben nu internet. Nu nog voor elkaar krijgen dat ze elkaar vinden!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:07
Op dinsdag 14 mei 2002 13:20 schreef PipoDeClown het volgende:
Nee hoor want dit modem is getweaked, dus uitgebreid met een router functie.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• kroegtijger
Op dinsdag 14 mei 2002 15:31 schreef kleine_beer het volgende:
gewone kabel in de uplink (safeway met selectieknopje voor uplink). Dat werkt. Beide pc's hebben nu internet. Nu nog voor elkaar krijgen dat ze elkaar vinden!
Dat kan toch niet het moeilijkste zijn lijkt mij....effe een client for microsoft networks installen en klaar.....

iRacing Profiel

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De switch "kijkt" gewoon hoe snel het kaartje van je machine is en het maakt dus niet uit dat de een 10 mbit is en de ander 100 mbit
een switch kijkt naar het mac adres van de bestemming en weet op welke poort van de switch deze bestemming te vinden is, stuurt de data vervolgens enkel door die poort

wat jij (en weel verkopers) een switch noemt is een (switching) hub en deze stuurt net als alle hubs de data op alle poorten, het is dan de NIC die uitmaakt of de data voor hem bestemd is.

You don't need eyes to see, you need vision

• kroegtijger
Op dinsdag 14 mei 2002 23:33 schreef leffe_blond het volgende:

[..]

een switch kijkt naar het mac adres van de bestemming en weet op welke poort van de switch deze bestemming te vinden is, stuurt de data vervolgens enkel door die poort

wat jij (en weel verkopers) een switch noemt is een (switching) hub en deze stuurt net als alle hubs de data op alle poorten, het is dan de NIC die uitmaakt of de data voor hem bestemd is.
Nee, hij bedoelt een autosensing hub...die kijkt per poort naar de snelheid...een switching hub zet of alles op 10 mbit, of alles op 100 mbit...dus niet per poort bekijken wat de snelheid is, maar de traagste factor bepaald de snelheid. Bij autosensing hubs wordt dus per poort gekeken wat de snelheid is, zodat tussen 2 100mbit aparaten, de snelheid 100mbit zal zijn, ongeacht of er nog een 10mbit aparaat op de zelfde hub is aangesloten

iRacing Profiel

Pagina: 1