Toon posts:

Highend Intellabeam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit niet helemaal op dit forum thuis hoort maar kon geen betere kiezen.

Heeft iemand een idee wat 2de hands intellabeams mogen kosten, en wat mag een 2de hands intellabeamcontroller kosten(orginele van HES dus).

voor de gene die de intella niet kennen hierbij een plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberdance.be/images/appa_light_intellabeam.jpg
Alvast bedank.

Verwijderd

Uhmmm... Een bedrijf waar ik voor freelance heeft er laatst een hoop gekocht voor €100,- pstuk...

Dat is alleen wel erg weinig geld en ze waren niet allemaal helemaal in orde.. Ik denk dat inc. kist en helemaal in orde ze wel €350,- mogen kosten... vind ik het in ieder geval waard!! Controller weet ik niet... Misschien iets minder dan dat..

Wel hele leuke lampen maar trekken dus erg veel stroom!! 4 op een 16A groep is veruit de max!! En dan dikke kabel gebruiken (word errug heet!!)

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Als je veel intella's hebt is het echt kei gaaf ;)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
intella mag zo een 700 pieken 2e hands kosten

controller kan elke DMX op , aan de hand van wat je wilt besturen
neem desnoods een oude pentium bak,snelheid boeit niet
rs232 ombouwen naar rs485 ( dacht ik ) en dan elk prog erop loslaten
evt zelf proggen en designen

ik zou zelf voor de Clay Paky gaan 8-) 8-) 8-)
superrrr snelllllll !!!!!!!!!!!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:26

Giblet

Dingen

ik zou zelf voor de Clay Paky gaan
superrrr snelllllll !!!!!!!!!!!
En duur, maar zekers wel kwaliteit :9

Verwijderd

Zoals Jeroen al zegt: veel intellas is leueueueueueueueueueueuk!!!

Maar lichtopbrengst valt toch tegen voor het vermogen dat ze trekken...

Verwijderd

Alleen bedoelde hij het anders....

Maar ik vind persoonlijk dat je met intellas errug leuke dingen kan doen :)

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik bedoel het heel simpel :) hang er 40 op met een goede lichttafel, zooi parren en paar cybers om het in te vullen en intella's zijn echt GOED :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Heeee dat plaatje komt me bekend voor... is namelijk een van 1 van mijn intellaatjes *D *D. Die dingen moet je wel een eurootje of 1000 voor neertellen 2de hands. 100 euro per stuk lijkt me heeeeeeeeeel erg weinig, of ze zijn flink afgeragd... Intellabeam controller kostte indertijd nieuw 2500 euro, maar moet je tegenwoordig wel op de kop kunnen tikken voor 750 euro. Ik weet niet waarvoor je die dingen wil gaan gebruiken, maar voor een standaard drive-innetje zijn ze wel errug groot en zwaar (bijna meter hoog en 30 kg). Je kan dan beter naar trackspotjes kijken. Lichtopbrengst vind ik niet echt slecht eigenlijk, 700W MSD pitje is toch niet zo weinig.
Wat clay paky betreft... das denk ik persoonlijk, ik zweer bij High End Systems, ook zeer snel en absoluut niet van de goedkoopste.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
High End is ook retegoed
Samen op een StatusQue is het echt super

helaas voor de hobyist vaak te duur

maar ik denk nog steeds teerug aan die tijd dat ik ermee gewerkt heb, erg lekker spul allemaal

Verwijderd

Ik gebruik ze altijd met n StatusCue :)

Maar €1000,- is toch wel erg veel hoor!! En vergeleken met een MAC 250 of 300 komt er toch echt niet heel veel licht uit!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan doe je iets heel erug fout as uit een intellabeam net zo veel licht komt as een mek 250/300

Verwijderd

prima :)

Verwijderd

Waarom doe ik dan iets fout? Waarom denk je dat ze moving heads hebben gemaakt?? Zo'n spiegelsysteem kost een hoop licht, en ik zeg niet dat er uit een Mac 250/300 meer licht komt, maar gezien het verschil in vermogen kun je verwachten dat een intella bakken meer licht geeft, en dat is ECHT NIET zo!!

Ik gebruik regelmatig intellas in combinatie met Mac 250/300...

Verwijderd

Waarom ze moving heads gemaakt hebben? omdat je met die dingen alle hoeken van de zaal kan bereiken, en met een scan niet. Ikzelf heb mac 250's en intellabeams, en het verschil in lichtsterkte is er echt wel. Misschien es kijken hoeveel stof en rotzooi er op de wielen en lenzen zit van de intellabeams die jij gebruikt, en kijk ook es of de lamp goed is afgesteld, dat scheelt enorm in lichtsterkte. Over de optiek gesproken: op dat gebied kan Martin nog heeeel wat leren van High End Systems.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Zitten d'r misschien ouwe lampen in die zwakke intella's?

Specs? Zie ondertitel...

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Oude lampen verliezen heel veel licht heb ik ervaren, khad een tijdje terug 4 mac's (250) en 4 cyberlight's mee en daar hadden de macjes een veel hogere lichtopbrengst, die cyberlight's hadden dan ook wel een ontiegelijke oude lamp en waren nooit echt goed onderhouden kwa schoonmaken ed.
Op vrijdag 31 mei 2002 02:08 schreef CyberDance het volgende:
Waarom ze moving heads gemaakt hebben? omdat je met die dingen alle hoeken van de zaal kan bereiken, en met een scan niet. Ikzelf heb mac 250's en intellabeams, en het verschil in lichtsterkte is er echt wel. Misschien es kijken hoeveel stof en rotzooi er op de wielen en lenzen zit van de intellabeams die jij gebruikt, en kijk ook es of de lamp goed is afgesteld, dat scheelt enorm in lichtsterkte. Over de optiek gesproken: op dat gebied kan Martin nog heeeel wat leren van High End Systems.
Er zitten nog wel meer voordelen aan moving heads dan alleen dat ze overal kunnen komen.

De optiek van martin is bij de Mac2k iig al een stuk verbeterd.

ohja intella's zijn echt wel vet, screw alle nieuwe optie's van die fancy nieuwe scan's :)
Pagina: 1