Windows XP download snelheid begrenzen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
IS het mogelijk de maximale doenload snelheid in het besturingssysteem in te stellen?

Binnenkort krijgt mijn broertje namelijk een PC en ik voorzie een hoop downloads, gevolg -> ik kan minder snel downloaden, nu wil ik graag dat zijn snelheid begrenst wordt, aangezien dit niet op mn ADSL modem gaat moet dit gebeuren op de PC zelf, wie weet een manier om de PC te begrenzen?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik heb zelf ook het ADSL modem hier tot router ge-tweaked. Ik zit samen met mijn jongere broer op hetzelfde modem en af en toe ook nog eens mijn vader of oudere broer. Mijn ervaring is dat het modem wel degelijk het dataverkeer gelijk regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Ja dat snap ik, maar ik wil hem toch begrenzen, zodat zijn maximale snelheid 30Kbps word ofzo, ipv 56Kbps, ik heb namelijk een server die bereikbaar moet blijven, ik wil deze begrenzing overigens op ZIJN pc activeren, dus de rest van de PC's moet niets hoeven instaleren, de server functioneerd overigens NIET als router.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 11:07
mm mijn ervaring is juist dan t echt gaar is om je adsl te delen, met downloaden geen probleem , verdeelt ie netjes, maar zodra de ander moet uploaden bijv een mailtje> kan ik helemaal niets meer doen. In spellen vliegt je ping dan naar boven de 600 :(

dus als iemand een manier weet om de upload te begrenzen >;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Het antwoord is dus niet QoS, dit werkt namelijk alleen met proggies die dat ondersteunen, ook een server instellen die de bandbreedte verdeeld is geen optie.

Ik wil een proggie op de PC van het "slachtoffer" instaleren, die moet dan beperkt zijn. Overigens is een reg hack natuurlijk helemaal :9~

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Het omhoogtrappen van een topic binnen 24 uur is niet de bedoeling... Ik heb de kick dan ook verwijderd. Mocht het beleid omtrent het omhoogkicken van een draadje u nog niet bekent zijn, raad ik u aan de FAQ nogmaals grondig te bestuderen.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21531

Wil nie lullig doen maar je mag nie binne 24 uur kicke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 10:23
Misschien is het interresant om een algemeen up/download snelheid beperk-topic te openen. Ik zou ook heel graag de upload van 1 van mijn XP machines willen beperken tot iets van 10KB/s, maar de enige oplossing die ik hiervoor gezien heb, was op FreeBSD, waar ik op zich wel mee experimenteren, maar voorlopig in ieder geval nog niet mijn verbinding mee verdelen (ISA server doet dat best).

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 15:19 schreef Milo het volgende:
Misschien is het interresant om een algemeen up/download snelheid beperk-topic te openen. Ik zou ook heel graag de upload van 1 van mijn XP machines willen beperken tot iets van 10KB/s, maar de enige oplossing die ik hiervoor gezien heb, was op FreeBSD, waar ik op zich wel mee experimenteren, maar voorlopig in ieder geval nog niet mijn verbinding mee verdelen (ISA server doet dat best).
Als we er eenmaal achter zijn is het meer iets voor in de FAQ lijkt me, maar ondertussen lijkt me het best een goed idee.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Volgens mij zijn er firewalls (ZoneAlarm geloof ik) waarbij je dit in kunt stellen. Als je die op zijn PCtje zet, met wat beperkingen erop zou het moeten werken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Dat kan helaas niet redwing, Zonealarm kan het zeker weten niet. Dus ik denk dat je toch een ander programma moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Is het niet mogelijk om met QoS iets te doen, dus gewoon QoS instellen en dan een proggie draaien dat net alsof doet dat de QoS voor 100% moet worden gebruikt, (niet echt natuurlijk anders is nog mn bandbreedte pleite) dus iets dat de QoS ruimte inpikt, de overige ruimte is dan de echte download snelheid.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:43
volgens mij kan dat met sygate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13643

Er is maar 1 oplossing.
En dat is VPN.

Maak een VPN connectie met je router en vervolgens kan je op je router weer restricties instellen.

Maarjah dan moet je router dat wel ondersteunen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 20:11 schreef Tresco het volgende:
Er is maar 1 oplossing.
En dat is VPN.

Maak een VPN connectie met je router en vervolgens kan je op je router weer restricties instellen.

Maarjah dan moet je router dat wel ondersteunen :P
Heb geen router,maar een ADSL modem ... die doet dat

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13643

Maar jou modem kan geen VPN server zijn, alleen een client.
Wil je een VPN server maken zal je een dure Cisco router moeten zoeken of een gewoone PC als router met VPN server moeten configureren.

Maarjah dat had je ook zelf kunnen bedenken want hoe denk je dat de KPN je download snelheid beperkt. Juist d.m.v jou VPN connectie die jij met de KPN hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op dinsdag 14 mei 2002 20:21 schreef Tresco het volgende:
Maar jou modem kan geen VPN server zijn, alleen een client.
Wil je een VPN server maken zal je een dure Cisco router moeten zoeken of een gewoone PC als router met VPN server moeten configureren.

Maarjah dat had je ook zelf kunnen bedenken want hoe denk je dat de KPN je download snelheid beperkt. Juist d.m.v jou VPN connectie die jij met de KPN hebt.
Ik wil helemaal geen VPN !!! hoe kam je daar bij :?

Ik wil op de client computer de download snelheid beperken.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49
Ongetwijfeld zul je de search gebruikt hebben, en ook aardig wat topics gevonden hebben. Het geen wat jij wilt, via een tweaked adsl modem (aka router) een verbinding maken, en dan de verbinding van 1 pc begrenzen, is alleen mogelijk via een gateway/router icm sygate ofzo. wat je zou kunnen proberen is om sygate te installeren op je servert, en zo de verbinding van je server te knijpen. Maar ik geef je weining kans.

Nog even een misverstand recht zetten. QOS kan dit klusje best klaren. QOS verdeelt de verbinding over de pakketen die tegelijkertijd gestuurd worden. ieder pakket heeft zou maar zeggen een waarde. aan de hand van die waarde krijgt het pakket voorrang of niet. QOS word toegepast op layer 3, dus IP niveau. voor dat een applicatie uberhaupt naar het pakketje gekeken heeft. QOS zit standaard in IPv6. als je dit implementeerd in je netwerk, en je hebt een netwerk node niet dit regelt, is het misschien mogelijk :? Predator zal ons vast meer kunnen vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op woensdag 15 mei 2002 01:06 schreef QBiT het volgende:
Ongetwijfeld zul je de search gebruikt hebben, en ook aardig wat topics gevonden hebben. Het geen wat jij wilt, via een tweaked adsl modem (aka router) een verbinding maken, en dan de verbinding van 1 pc begrenzen, is alleen mogelijk via een gateway/router icm sygate ofzo. wat je zou kunnen proberen is om sygate te installeren op je servert, en zo de verbinding van je server te knijpen. Maar ik geef je weining kans.

Nog even een misverstand recht zetten. QOS kan dit klusje best klaren. QOS verdeelt de verbinding over de pakketen die tegelijkertijd gestuurd worden. ieder pakket heeft zou maar zeggen een waarde. aan de hand van die waarde krijgt het pakket voorrang of niet. QOS word toegepast op layer 3, dus IP niveau. voor dat een applicatie uberhaupt naar het pakketje gekeken heeft. QOS zit standaard in IPv6. als je dit implementeerd in je netwerk, en je hebt een netwerk node niet dit regelt, is het misschien mogelijk :? Predator zal ons vast meer kunnen vertellen. :)
Nee hoor, het moet ook kunnen door op de client zelf iets te instaleren, dus op de client PC (het slachtoffer dus) moet een proggie/service/driver draaien die de maximale download regelt en ook de maximale upload.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 10:23
Nee hoor, het moet ook kunnen door op de client zelf iets te instaleren, dus op de client PC (het slachtoffer dus) moet een proggie/service/driver draaien die de maximale download regelt en ook de maximale upload.
Inderdaad, het moet kunnen op client nivo. Programma's hebben ook vaak een ingebouwde limiet-mogelijkheid, en die werkt ook vrij goed. Het lastige is natuurlijk wel dat het programmaatje onderscheid moet maken tussen LAN en I-net verkeer, maar dat zou ook eenvoudig op te lossen moeten zijn. Dit lijkt me ook wel een ideale oplossing voor systeembeheerders om de bandbreedte van clients te beperken (bv. op scholen ofzo).

Maarja, hoe vind je zo'n programmaatje? Misschien zijn er tweakers die het kunnen schrijven? Op zich is een .exe genoeg, firedeamon kan er wel een service van maken.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Ik heb het net geprobeert met de firewall sygate, maar het is me niet gelukt om de downloadsnelheid in te perken.. Is dit jouw al wel gelukt met sygate?

KAAS ON AIR }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Laatst online: 28-06 18:45

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

stat 'n perf kan wel de totale download per dag begrenzen
misschien dat er ook een bandwidth begrenzer op zit

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18484

je kan dit doen door gebruik te maken van een proxy server,
de client te laten connectn viade proxy server een proxy server bijna elke die is kan je het instellen.
Alleen dit raad ik a. omdat poorten in moet gaan stellen per applicatie of game..

Dus gebruik maar gewon sygate en maak afspraken thuis inplaats sneaky achter de rug om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Laatst online: 09:49
Op woensdag 15 mei 2002 14:23 schreef Milo het volgende:

[..]

Inderdaad, het moet kunnen op client nivo. Programma's hebben ook vaak een ingebouwde limiet-mogelijkheid, en die werkt ook vrij goed. Het lastige is natuurlijk wel dat het programmaatje onderscheid moet maken tussen LAN en I-net verkeer, maar dat zou ook eenvoudig op te lossen moeten zijn. Dit lijkt me ook wel een ideale oplossing voor systeembeheerders om de bandbreedte van clients te beperken (bv. op scholen ofzo).

Maarja, hoe vind je zo'n programmaatje? Misschien zijn er tweakers die het kunnen schrijven? Op zich is een .exe genoeg, firedeamon kan er wel een service van maken.
Op woensdag 15 mei 2002 12:02 schreef bas_konings het volgende:

[..]

owja ? welk programmaatje dan .....:?

We hebben het dus niet over een programmatje.
- QOS word op layer 3 geinplementeerd
- al het andere is layer 7 ofzo. programma's dus. het is dus NIET nodig dat een programma dit ondersteund. De client zijn tcp/ip stack moet dit inderdaad ondersteunen, maar ik heb ook niet gezegd dat dit niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
*kick*

Wie heeft er al een oplossing gevonden? Kan dit alleen met een router/server ertussen? Lijkt me vreemd, dat moet toch ook kunnen op de client zelf. Al was t maar door de netwerk instellingen flink overhoop te gooien.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44509

*Gigantische kick (maar altijd beter dan een nieuw topic)*

nogmaals: Weet iemand of zoiets (inmiddels) bestaat?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 44509 op 29-09-2003 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 20:04
1 woord: google: netlimiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 15:09

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Volgens mij kan dit programma niet de totale bandbreedte begrenzen.
Welk kan het voor ieder programma de bandbreedte appart instellen.

PS. op de hompage van tweakers staat net een nieuwe verzie (hoef je ook niet te googelen :P )

[ Voor 16% gewijzigd door mduijvendijk op 29-09-2003 08:01 ]

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 18:01
en daar staat als new feature : overall limiter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
http://www.bandwidthcontroller.com
astu ;)
nie goed gekeken deze moet op een server

[ Voor 34% gewijzigd door ascona op 29-09-2003 10:43 ]

Pagina: 1