Op dinsdag 14 mei 2002 14:00 schreef willem169 het volgende:
Hoicks,
Begrijp me goed. Als je zelf aan de gang gaat met JavaScript en dus in ieder geval gaat proberen e.e.a. zelf op te lossen, en je loopt daarbij tegen een probleem; Open dan een nieuw topic in W&G. Maar jouw topic open je met het probleem wat al meerdere malen vorrbij is gekomen, en wat ook vrij simpel is op te lossen met JavaScript.
Ik heb niks kunnen vinden behalve 107 pagina's met topics op mijn zoekwoorden, sorry, maar ik ga geen 107 pagina's met topics aflopen met een minieme kans op succes. Ook op google was mijn search niet goed
Daarom sluit ik het topic, omdat als je wat research doet, je vast wel een een of ander script tegen het lijf loopt wat in ieder gevall een beetje lijkt op de oplossing voor jouw vraag. Vaak moet je nog een aantal kleine aanpassinkjes doen om het script volledig te maken, maar dat is "part of the job" als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat ben ik ook echt wel bereid om te doen, ik vroeg ook niet om een (volledig script)
Heb je nou zo'n script gevonden, en je komt er niet uit op de een of andere manier, kijk, dan zeg ik: "Vraag maar raak"; Maar ik hoop -nogmaals- dat je kunt begrijpen dat je start-topic ietwat in de richting was van "Dat had je ook met google en irt.org kunnen vinden". Vandaar.
ik heb duidelijk aangegeven dat ik heb gezocht!In een eventueel nieuw topic, wat dus in principe wat dieper ingaat op de technische kant van het verhaal sta je vrij om -mits ontopic- te discussieren over de ins-en outs, voor en nadelen van de toepasbare techniek, in dit geval een script. Daarmee hou je het niveau hoog, en niet met het op zo'n manier vragen van een oplossing.
Dit is dus complete bull. Ik vraag netjes naar een manier, websites waar meer info over de techniek staat die ik zoek.
Het is belachelijk om een nieuw topic te openen terwijl ik een topic geopend heb.
Als ik een techniek, waar ik al dan niet door andere GoT'ters wordt geadviseerd, wil gebruiken en ik vraag om meer informatie dan moet ik dus een nieuw topic openen? Tjeez. dan blijf ik bezig. Ik ben van mening dat alle gerelateerde info die verband houdt met de door mij gepostte vraagstelling en als ik daar meer info over wil hebben als dat nodig is, dat een topic niet zo snel gesloten zou moeten worden. Lees mijn hele tekst hierboven nog maar eens door.
Dit is al bijna een reden dat ik gewoon niet meer in W&G en/of P&W ga posten. Als jullie zo nodig elitair bezig willen zijn met jullie 'hoge niveau' moeten jullie dat zeker doen, maar bedenk wel dat W&G zowel P&W geen forum meer is waar ik waarschijnlijk mijn vragen nog zal stellen aangezien álles toch al behandeld is en waar je tegenwoordig alleen nog terecht kunt als je een opleiding in zowel W&G en P&W hebt. Daardoor verbannen jullie de mensen die het graag willen leren en die misschien iets minder goed zijn in het vinden van informatie door het gebruiken van minder goede zoektermen eigenlijk.
Jullie vergeten tevens dat de searchfuntie van GoT zwaar te wensen overlaat met slechte topictitels e.d.
Ik krijg steeds vaker het idee dat mensen bijna als een patient met een besmettelijke ziekte behandeld worden als ze wat meer moeite hebben met het zoeken op het www en door het plaatsen van topics steeds maar slotjes krijgen.
die zin snap ik niet
Een oplossing aangedragen door iemand die in het topic post hoeft geen goede oplossing te zijn en kan derhalve weer voor problemen komen te staan. Als het topic dan dicht is ben je meteen een stuk verhaal kwijt als je een nieuw topic opent.
Geef mensen het recht om een topic te openen en vanuit hun eigen topic door te gaan totdat iets werkt zoals het de topicstarter bedoelde. En gooi geen slotjes op topics zonder dat de topicstarter aan kan geven of het uberhaupt gelukt is.
Misschien kom ik wat sjacho over (ben ik ook), dit is niet bedoeld als flame of als persoonlijke boodschap.