• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
ik heb vorig jaar een fuji finepx 1300 gekocht bij deze leverancier en krijg nu om de paar maand een aanbieding in min mailbox .
nu is het zo dat mijn vriendin ook wel een digi-cam wil hebben .

dus de vraag is : is dit wat ? de prijs is wel goed .

OLYMPUS Camedia C-1
CCD met 1.310.000 pixels
Vastbrandpuntlens (autofocus) komt overeen met 35 mm. Kleinbeeldlens
2 maal digitale tele
Digitale ESP-lichtmeting & spotmeting
Close-up opname mogelijk
Geschikt voor 128Mb SmartMedia cards (8Mb mee geleverd)
Aansluitmogelijkheid voor de tv
Panorama functie voor koppeling t/m max. 20 foto's
179,-
op = op

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op dinsdag 14 mei 2002 12:26 schreef talin het volgende:
ik heb vorig jaar een fuji finepx 1300 gekocht bij deze leverancier en krijg nu om de paar maand een aanbieding in min mailbox .
nu is het zo dat mijn vriendin ook wel een digi-cam wil hebben .

dus de vraag is : is dit wat ? de prijs is wel goed .

OLYMPUS Camedia C-1
CCD met 1.310.000 pixels
Vastbrandpuntlens (autofocus) komt overeen met 35 mm. Kleinbeeldlens
2 maal digitale tele
Digitale ESP-lichtmeting & spotmeting
Close-up opname mogelijk
Geschikt voor 128Mb SmartMedia cards (8Mb mee geleverd)
Aansluitmogelijkheid voor de tv
Panorama functie voor koppeling t/m max. 20 foto's
179,-
op = op
Gôh, ik krijg net een mailtje van Foto Henk Booms met letterlijk dezelfde tekst!

:+

• talin
Op dinsdag 14 mei 2002 12:34 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

Gôh, ik krijg net een mailtje van Foto Henk Booms met letterlijk dezelfde tekst!

:+
dat is em dus maar is et ook wat ?

de fuji kan tegen een stootje en produceerd mooie foto's maar kan die olympus dat ook ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op dinsdag 14 mei 2002 12:38 schreef talin het volgende:

[..]

dat is em dus maar is et ook wat ?

de fuji kan tegen een stootje en produceerd mooie foto's maar kan die olympus dat ook ?
Ik heb geen idee. Een 1 Mpixel camera is al vrij oud. Ik heb zelf de Oly C700UZ.

Verwijderd

Een vriend van mij heeft in December een Fuji 1300 gekocht, had met flits witte vlekjes.......
3x omgeruild, hadden ze allemaal, kreeg toen z'n geld terug!

Ik wilde die camera ook eigenlijk toen kopen omdat hij mooi scherp was, etc...

Maar nu heb ik de Olympus C-100, en wij vinden dat de Olympus iets natuurgetrouwere kleurweergave heeft en de anti-rode ogen flits is beter(eigenlijk perfekt!)

zie voor vergelijk met C-1(C-you) op mijn site...

Mijn persoonlijke mening is dat je het voor die 179.- best goed kan doen!(even de C-100 met C-1 mogelijkheden vergelijken.)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De kwaliteit van d efoto's is best redelijk. De camera zelf vind ik maar een fragiel dingetje. Het LCD schermpje is miniscuul en vaag. De knoppen vod ik langzaam reageren en de emnu's en foto's laden op het LCD duurt lang... Het kan natuurlijk ook dat ik verwend ben met al die (semi)proffesionele digicams waarmee ik heb gespeeld.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Johnny64, dat denk ik wel, maar in de praktijk heb je wel gelijk dat het allemaal wat tijd inneemt, ook de foto naar het kaartje schrijven, maar het is tenslotte een low-end
serie voor die prijs!
Maar de resultaten mogen er best wezen...

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb de Olympus C-860L, welke dezelfde specificaties heeft.
Ik ben er zeker tevreden over.
Het is natuurlijk geen professioneel toestel, maar dat kan ook niet voor die prijs.
Wel is me 1 ding opgevallen : als er veel stof in de lucht zit en ik gebruik de flitser, dan staan er allemaal witte vlekken op de foto. Maar ik denk dat elk toestel dat wel heeft.
Naar mijn mening : doen :D

speedme

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

Wat ik nog even kan toevoegen als belangrijkste verschil met de C-100, heeft de C1(C-you) en C2 2penlites van 1.5volt, ipv de C100 en C120 die hebben er 4 inzitten,
m.a.w. daar doe je dus langer met de batterijen, of Penlite Accu's gaan dus langer mee dan 2x.......

• talin
thanx voor jullie revieuws , heeft weer een stukje helderheid gebracht .

ik heb em dus ook besteld .. voor mijn viendin want al dat uitgeleen en gezoek waar mijn finepix 1300 nu weer was ben ik een beetje moe .

en voor die prijs kan er ook niet veel mis mee zijn .

Verwijderd

Gefeliciteerd...

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Heb net de Olympus Camedia C-1 voor €149,- besteld, heeft iemand nog tips voor dingen die handig zijn om erbij te kopen (zoals bijvoorbeeld andere batterijen)?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Ik persoonlijk heb voorkeur voor de Varta PHOTO-Accu's 1600 mAh NI-MH met speciale druppellader van Varta: 39 euro

De accu's gaan met mijn Camedia C100 met display en flitsgebruik erg lang mee...een setje Alkaline jaag je er zo door heen!(C100 gebruikt er 4)

Dan heb ik de SanDisk 64Mb SmartMedia voor 49 euro bij DynaByte vandaan, denk er om Olympus camera's kunnen moeilijk doen met onbekende merken geheugens.

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op zaterdag 08 juni 2002 04:26 schreef harry het volgende:
Ik persoonlijk heb voorkeur voor de Varta PHOTO-Accu's 1600 mAh NI-MH met speciale druppellader van Varta: 39 euro

De accu's gaan met mijn Camedia C100 met display en flitsgebruik erg lang mee...een setje Alkaline jaag je er zo door heen!(C100 gebruikt er 4)

Dan heb ik de SanDisk 64Mb SmartMedia voor 49 euro bij DynaByte vandaan, denk er om Olympus camera's kunnen moeilijk doen met onbekende merken geheugens.
Ok, bedankt voor de tips, ik was al van plan om een 64 mb noname Smartmedia kaart te kopen bij gistron voor 30 euro, maar dat is dan misschien niet zo'n goed idee.
Die accu's, zijn die bij elke fotozaak te koop of misschien ergens anders?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:10

Nitai

Live the life you love.

Waar heb je de camera besteld voor 149,- euro?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op zaterdag 08 juni 2002 22:11 schreef Nitai het volgende:
Waar heb je de camera besteld voor 149,- euro?
Bij Henk Booms Foto, is wel een demo-model, maar inclusief garantie en doos enzo, dit was het laatste demo-model wat ze hadden. Ze verkopen hem geloof ik nog wel gewoon nieuw, dan is ie 179,-.

• speedme
Op vrijdag 07 juni 2002 13:26 schreef HenkieNL het volgende:
Heb net de Olympus Camedia C-1 voor €149,- besteld, heeft iemand nog tips voor dingen die handig zijn om erbij te kopen (zoals bijvoorbeeld andere batterijen)?
Ik heb naast de standaard 8 MB SM card nog een 64 MB gekocht en die doet het erg goed in mijn camera (C-860L).
Omdat deze camera een seriele aansluiting naar de pc heeft heb ik ook nog een SanDisk SM reader gekocht, zodat ik sneller en beter foto's kan overzetten.
Tevens heb ik een setje van 4 GP powerbank 1600 mAh gekocht incl. druppellader.
Ik kan die hele 72 MB vol schieten met flits en display en dan zijn ze nog niet leeg.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op zondag 09 juni 2002 14:44 schreef speedme het volgende:

[..]

Ik heb naast de standaard 8 MB SM card nog een 64 MB gekocht en die doet het erg goed in mijn camera (C-860L).
Omdat deze camera een seriele aansluiting naar de pc heeft heb ik ook nog een SanDisk SM reader gekocht, zodat ik sneller en beter foto's kan overzetten.
Tevens heb ik een setje van 4 GP powerbank 1600 mAh gekocht incl. druppellader.
Ik kan die hele 72 MB vol schieten met flits en display en dan zijn ze nog niet leeg.
Op de C-1 zit een usb aansluiting dus een SM-reader lijkt me niet echt nodig, maar enig idee waar ik het beste die batterijen en lader kan kopen?

• speedme
Op zondag 09 juni 2002 22:11 schreef HenkieNL het volgende:

[..]

Op de C-1 zit een usb aansluiting dus een SM-reader lijkt me niet echt nodig, maar enig idee waar ik het beste die batterijen en lader kan kopen?
Hier is een link naar de website van de fabrikant.

http://www.gppowerbank.nl

Kijk bij "verkoopadressen" en vul je postcode in. Makkelijker kan het niet denk ik :)

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op zondag 09 juni 2002 22:21 schreef speedme het volgende:

[..]

Hier is een link naar de website van de fabrikant.

http://www.gppowerbank.nl

Kijk bij "verkoopadressen" en vul je postcode in. Makkelijker kan het niet denk ik :)
Bedankt voor de tip!

Verwijderd

De VARTA Photo Plus Accu's met Druppellader heeft elke CombiFoto zaak, dat zijn speciale accu's voor DigiCams, met heel weinig zelfontlading( als je ze weglegd voor een tijdje)

en die waren 39 euro incl. lader

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op maandag 10 juni 2002 05:31 schreef harry het volgende:
De VARTA Photo Plus Accu's met Druppellader heeft elke CombiFoto zaak, dat zijn speciale accu's voor DigiCams, met heel weinig zelfontlading( als je ze weglegd voor een tijdje)

en die waren 39 euro incl. lader
Ok, zal ik daar ook maar eens naar kijken, ik kwam ook nog bij de Kijkshop een Hapé lader met 4 1800mAh penlites tegen voor iets van €18,-. Is geen snellader, maar vind ik ook niet echt nodig, iemand ervaring met deze batterijen?

Verwijderd

Ik prefereer een VARTA boven een goedkoper merk.
Hape is niet echt te vergelijken met Varta en GP!
(Goedkoop is duurkoop)

Henkie, die accu's van GP met lader heeft Conrad ook in de aanbieding.

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op woensdag 12 juni 2002 05:12 schreef harry het volgende:
Ik prefereer een VARTA boven een goedkoper merk.
Hape is niet echt te vergelijken met Varta en GP!
(Goedkoop is duurkoop)

Henkie, die accu's van GP met lader heeft Conrad ook in de aanbieding.
Ok, zal ik daar ook eens even gaan zoeken. Bedankt voor de tip weer!

Pagina: 1