Draytek 2200E erg traag

Pagina: 1
Acties:

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:29

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Hallo Beste Tweakers op dit Forum,

:? :?
Ik zit met een probleempje, het volgende is namelijk dat ik een Draytek router 2200e om precies te zijn heb, leuk ding maar helaas zit er 1 nadeel aan en dat is dat mijn internet verbinding erg traag wordt. Ik zit bij Chello en als ik mijn kabel modem direct op mijn pc aansluit en ik doe een download test van chello zelf haal ik gem. 140 kB maar als ik mijn router er tussen hang dan zakt de snelheid terug naar max. 15 kB in totaal hanger er 3 pc aan mijn eigen pc een fam. pc en een server (wordt op dit moment niks bijzonder mee gedaan) alles is 100 Mbit mijn vraag is nu heeft 1 van jullie ook dit probleem en hoe hebben jullie dit op gelost???

Alvast bedankt voor de moeite :)

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Mhhh, wel vaag

Maat van me heeft ook zo'n router icm chello en die heeft nergens last van

Ik hier btw ook niet maar dan met een e-tech router

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
hmmm lijkt op een defecte router of switch te duiden, ik zou even contact opnemen met draytek om te kijken of zij misschien hier iets vanaf weten of anders omruilen die handel.

Verwijderd

Ik heb ook een router maar dan van een ander merk. Ook ik heb er weinig problemen mee.snelheid is goed te noemen.

mischien moet je je LAN instellingen veranderen of de instellingen van je internet browser.

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

een 2200 E is toch alleen voor ADSL ???
moet je niet een 2200 hebben ????

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

nee, sorry maakt niet uit....
volgende keer maar eerst ff checken... :+

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17

Kid Buu

Huh, Pietje?

Misschien een verrote kabel? Probeer anders eens wat te kopieren via het netwerk van de ene naar de andere comp om te kijken hoe snel dat gaat.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:22
Ik denk eerder aan een te grote MTU size. Kijk hier eens:

http://www.dslreports.com/front/drtcp.html

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:59
Ik kan me eigelijks niet voorstellen dat het aan de router ligt. Maar je weet nooit. Heb je al een ping uit gevoerd, naar de router zelf? En ping eens een ander pc die aan de router hangt, als je daar veel packet-loss het of hoge pingtijden hebt, lijkt het mij om een makkelijk een conclusie te nemen! waar het probleem ligt. :)
Maar anders zal ik zelf zeggen dat het gewoon aan je verbinding ligt met het internet.

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 12:20 schreef marmich het volgende:
Hallo Beste Tweakers op dit Forum,

:? :?
[...]
Ik zit bij Chello en als ik mijn kabel modem direct op mijn pc aansluit en ik doe een download test van chello zelf haal ik gem. 140 kB maar als ik mijn router er tussen hang dan zakt de snelheid terug naar max. 15 kB in totaal hanger er 3 pc aan mijn eigen pc een fam. pc en een server (wordt op dit moment niks bijzonder mee gedaan) alles is 100 Mbit mijn vraag is nu heeft 1 van jullie ook dit probleem en hoe hebben jullie dit op gelost???
Ik heb dit probleem ook gehad!
Echter zat het probleem NIET in de 2200E (heb ik zelf ook!) maar in een routing probleem van m'n Linux machine.
Nu heb ik niet 1 van de meest "standaard" opstellingen die je zou verwachten.. ;-)
code:
1
2
[int.netw.]---[Linux (router/ftp-/file-/print-/mail-server/firewall)]---[Vigor 2200E]---[internet]
                                                |-[ISDN router]

Maargoed, het probleem was bij mij in ieder geval dat de routering nog niet helemaal goed stond (2200E is er pas vorige week tussen gekomen, voor die tijd hing m'n linux-doos aan het kabelmodem)
Welke versie FirmWare heb je er in zitten?
Ik draai nu 2.1a, maar daar blijkt een probleem in het Firewall-deel te zitten.
DrayTek adviseerd mij om terug te gaan naar 2.0a waar het in iedergeval nog wel werkte.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Controleer of je i.p. settings wel kloppen.
Ik heb wel eens die aansluitingen verwisseld,
toen ging hij ook supertraag,
toen bleek ik een conflict te hebben, in i.p. adressen.
Toen heb ik die settings uit mijn pc ververst,
en toen ging hij weer als een speer.
Ik heb ook zo'n apparaat bij mijn zwager gezet,
die heeft ook upc/chello maar gaat supersnel.
Mijn Draytek gebruik ik via adsl.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1